«هم‌نمک» با نوای لبیک یا حسین(ع) به یاری مردم محروم جازموریان شتافت
کد خبر: 3841097
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸

«هم‌نمک» با نوای لبیک یا حسین(ع) به یاری مردم محروم جازموریان شتافت

گروه جامعه ــ در ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و اصحاب باوفایش که علم عزا در خیابان‌های ایران اسلامی برافراشته است، طرح هم‌نمک موسسه خیریه متوسلین امام رضا(ع) به تأسی از سیره اهل بیت(ع) در اکرام نیازمندان، عهده‌دار هدایت شور عاشورایی خیرین نیکوکار و صاحب نذورات حسینی(ع) به سوی سفره‌های خالی جمعی از هم‌میهنان گرفتار در فقر منطقه محروم جازموریان در جنوب استان کرمان شده است.

محمدرضا مشهدی، مدیر طرح هم‌نمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ اهداف و اساس شکل‌گیری این طرح نیکوکاری به عنوان حلقه واسط جهت رساندن بسته‌های غذای گرم به اقشار بی‌بضاعت جامعه را برشمرد. وی همچنین به اجرای طرح این نهاد خیریه، ویژه محرم با عنوان «روز و شب عاشقی همراه با هم‌نمک»(اطعام نیازمندان در جازموریان) طی دهه اول محرم اشاره کرد.
وی در این گفت‌وگو اظهار کرد: با توجه به تأکیدات صاحبان نذورات شب‌های محرم در رساندن غذای نذری به نیازمندان واقعی و مستحق‌، کارشناسان مؤسسه به بررسی‌ میدانی روستای فقیر جازموریان و کپرنشینان این مناطق پرداختند. پس از تأیید و انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، آشپزخانه سیار هم‌نمک با تجهیزات طبخ و توزیع غذا به همراه 15 نفر نیروی انسانی در سومین روز ماه محرم به این نقطه محروم در جنوب استان کرمان اعزام شد.
مشهدی با اشاره به محرومیت‌های این منطقه، اظهار کرد: عمق و گستردگی غیرقابل تصور فقر، سوء تغذیه، معلولیت، بیماری و فقدان امکانات اولیه زندگی ساده در زهکلوت و روستاهای پراکنده در اطراف آن بسیار تأسف‌بار و تکان‌دهنده است. همین مسئله ما را بر آن داشت تا اولین گام‌ در تأمین اقلام مورد نیاز را به واسطه اطلاع‌رسانی و دعوت از خیرین نیک‌اندیش از داخل و خارج کشور برداریم. گام بعدی، ارائه خدمات مورد نیاز بود که از جمله آنها می‌توان به تهیه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار دانش‌آموزان بی‌بضاعت و محروم از تحصیل، ساخت حمام و سرویس بهداشتی، خرید و تحویل ویلچر به معلولین و تأمین هزینه بستری و درمان برخی بیماران با وضعیت حاد در این منطقه اشاره کرد.
وی با اشاره به هدف‌گذاری توزیع 20 هزار پرس غذای گرم در طرح «روز و شب عاشقی» گفت: به مدد همدلی و همت نیکوکاران و صاحبان نذورات حسینی(ع) و به برکت نام امام حسین(ع)، از چهارمین روز محرم تا امروز موفق به توزیع 4500 پرس غذا میان اهالی روستاهای جازموریان شده‌ایم. 

مدیر طرح هم‌نمک در پایان اظهار کرد:‌ در طرح ویژه محرم هم‌نمک، با توزیع 3000 غذای نذری در روز تاسوعای حسینی(ع) و 3500 غذا در عاشورای حسینی(ع)، ندای لبیک یا حسین(ع) را در این منطقه طنین‌انداز خواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha