حوزه‌های علمیه بانوان؛ اصلی‌ترین پایگاه ترویج سیره حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3842094
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

حوزه‌های علمیه بانوان؛ اصلی‌ترین پایگاه ترویج سیره حضرت زهرا(س)

گروه معارف ــ سرپرست معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس، این مراكز را اصلی‌ترین پایگاه ترویج سیره حضرت زهرا(س) به خصوص در بحث عفاف و حجاب دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، مریم دل‌افكار، سرپرست معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران فارس امروز، 23 شهریورماه در دیدار با دستغیب، مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با یادآوری رسالت مراكز حوزوی گفت: حوزه‌های علمیه خواهران اصلی‌ترین پایگاه ترویج سیره مطهره حضرت زهرا(س) به خصوص در موضوع حیا، عفاف و حجاب هستند.
وی بیان كرد: دشمنان قسم خورده دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پس از تحقیق و تعمیق در فرهنگ ایران اسلامی، به این نتیجه رسیدند كه زن در نظام آفرینش و دین اسلام دارای جایگاه عمیق تربیتی است لذا اگر بتوانند به پیكره عقاید زنان آسیب برسانند گویا به یك خانواده و به تبع آن به یك جامعه آسیب رسانده‌اند.
دل‌افكار با بیان اینكه دشمنان این هدف را به وسیله تهاجم فرهنگی و با سر دادن شعارهای عوام‌فریبانه دنبال می‌كنند، گفت: در این مسیر آنچه سدی محکم در مقابل این هدف شوم دشمنان است ترویج فرهنگ غنی حجاب و عفاف زینبی‌وار زنان شیعی و به طور کلی‌تر زنان مسلمان جهان است.
سرپرست معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران فارس در ادامه سخنان خود با تأكید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی جهت ارائه طرح‌های بلندمدت در این زمینه و پیشگیری از موازی كاری‌های فرهنگی، اهمیت استفاده ظرفیت مبلغان بانو و مدارس علمیه بانوان را یادآور شد.
وی اضافه كرد: تعامل و هم‌افزایی مراكز حوزوی بانوان با دفتر امور بانوان و اجرای برنامه‌های مشترك پیرامون مسائل زنان از جمله عفاف و حجاب و ازدواج آسان یك تعامل سازنده خواهد بود.
دل‌افكار از آمادگی حوزه‌های علمیه خواهران جهت ارائه مباحث مدیریت اسلامی در قالب برپایی کارگاه‌ها برای كاركنان دستگاه‌های اجرایی و نیز امكان معرفی اساتید توانمند فقه برای آموزش احكام خبر داد.
انتهای پیام

captcha