خواندن نماز؛ بهترین راه برای ترویج امر به معروف در جامعه
کد خبر: 3842430
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹

خواندن نماز؛ بهترین راه برای ترویج امر به معروف در جامعه

گروه معارف ــ مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه خواندن نماز بهترین راه ترویج امر به معروف در جامعه است، گفت: توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز جماعت در مراکز آموزشی و پرورشی از فعالیت‌های محوری آموزش و پرورش استان است.

خواندن نماز؛ بهترین راه برای ترویج امر به معروف در جامعه

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شاخص آغازین سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش البرز در حوزه نماز است که از آن جمله می‌توان به اهدای محصولات فرهنگی نماز به دانش‌آموزان، انتقال پیام‌های آموزشی با موضوع نماز، ارائه دکلمه، مسابقه، نمایشگاه، اقامه نماز جماعت در اولین روز مهر و دعوت از خانواده معظم شهدا برای بیان خاطرات و توصیه‌های فرزندان شهیدشان در زمینه نماز اشاره کرد.

وی از اقامه نماز به‌عنوان رفتار و وظیفه‌‌ای دینی یاد کرد و گفت: خداوند این فریضه دینی را در پنج وعده روزانه مقرر فرموده‌ است که از مهم‌ترین اثرات آن تقرب به خداوند و دریافت رحمت بی‌کران اوست.

قاسمی بیان کرد: خداوند هر فریضه‌ای را که بر انسان واجب کرده، دارای فواید بسیار زیادی است که عامل رشد و تکامل فردی و اجتماعی او می‌شود، امروزه علم پزشکی دنیا در خصوص سلامت معنوی و نقش نماز، دعا و دینداری در سلامت جسمی، روحی و روانی به توفیقاتی دست یافته است، برگزاری نماز جماعت یکی از اهداف اساسی و نشانه حکومت صالحان است و ما وظیفه داریم به‌عنوان حکومت اسلامی نماز جماعت را در مدارس برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز جماعت در مراکز آموزشی و پرورشی از فعالیت‌های محوری آموزش و پرورش استان است.

وی با اشاره به اینکه خواندن نماز بهترین راه ترویج امر به معروف در جامعه است، افزود: آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب با تأکید بیش از پیش به اهمیت نماز به‌دنبال فراهم کردن زمینه رشد و تعالی جامعه است. در قالب پروژه مهر ۹۸ در البرز، غبارروبی نمازخانه‌ها و همچنین گنجاندن زنگ نماز در برنامه هفتگی مدارس این استان در دستور کار قرار گرفت.

قاسمی تأکید کرد: در مدارس البرز نماز جماعت را برگزار می‌کنیم تا دانش‌آموزان در سنگر علم و دانش با این فریضه دینی شناخت پیدا کنند و نماز را در خانه و مدرسه اقامه کنند.

انتهای پیام

captcha