داشتن احساس وابستگی به قرآن؛ هدف طرح طریق‌الهدا/ تجلیل از ایکنا
کد خبر: 3843962
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

داشتن احساس وابستگی به قرآن؛ هدف طرح طریق‌الهدا/ تجلیل از ایکنا

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس دارالقرآن مازندران، اظهار کرد: هدف طرح طریق‌الهدا این است تا افراد طوری تربیت شوند تا بتواند از حیثیت، دینی، عقیدتی خود دفاع کرده و احساس وابستگی به قرآن داشته باشند.

داشتن احساس وابستگی به قرآن؛ هدف طرح طریق‌الهدا/ تجلیل از ایکنابه گزارش ایکنا از مازندران سعید قربانی، رئیس دارالقرآن مازندران امروز 31 شهریورماه در مراسم تقدیر از خادمین چهاردهمین جشنواره مصباح‌الهدا و نورالهدای که در دانشگاه فرهنگیان بابل، برگزار شد، گفت: مهم‌ترین مؤلفه در طرح مصباح‌الهدی و نورالهدی (طریق‌الهدی) تربیت دینی و قرآنی است و هنر ایجاد انس با قرآن کریم در بین جوانان و نوجوانان از مشخصه‌های این طرح قرآنی است.
وی با اشاره به فعالیت ۱۴ ساله طرح مصباح الهدی و نورالهدی (طریق الهدی) مازندران، افزود: نهادینه کردن ارزش‌های دینی و قرآنی در جامعه اسلامی یکی از اهداف کلی ما در حوزه تربیت دینی است و طرح «طریق‌الهدی» یکی از موفق ترین طرح‌های توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور است.
عضو شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی مازندران با اشاره به اهمیت مشوق‌های جذب مخاطب در جشنواره‌های فرهنگی قرآنی، تصریح کرد: کار فرهنگی نیازمند برنامه، فکر، خلاقیت و نوآوری است و خدا را شاکریم که این طرح با هم‌اندیشی و برگزاری جلسات و همفکری با کمیته‌های مختلف اجرای این طرح به شایستگی در مشهد مقدس برگزار شد.
وی افزود: خوشبختانه در چهاردهمین دوره از جشنواره طریق‌الهدا که در زائر شهر مشهد مقدس برگزار شد، کلاس‌ها با برنامه‌ریزی و حضور به موقع استادان، مربیان و فراگیران برگزار شد و وضعیت اسکان بسیار خوب بوده است.
قربانی اظهار کرد: هدف طرح طریق‌الهدا این است تا افراد طوری تربیت شوند تا بتواند از حیثیت، دینی، عقیدتی خود دفاع کرده و احساس وابستگی به قرآن داشته باشند.
وی افزود: تجربه نشان داده اگر مربیان و بزرگترها یاد بگیرند حالشان را با قرائت قرآن خوش کنند کوچکترها هم خواهند آموخت و دلشان با قرآن گره زده خواهد شد.
رئیس دارالقرآن مازندران بیان کرد: در این اردو شش روزه حدود 540 نفر حضور داشتند و مکان و تغذیه قرآنیان از محل پخت غذا در حرم امام رضا(ع) تامین می‌شد.

 در پایان این همایش از  علی پاداشی سردبیر ایکنا مازندران و خادمین و مربیان طرح طریق‌الهدای تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha