آمادگی مقابله با هر نوع تهدیدی را داریم
کد خبر: 3844090
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰

آمادگی مقابله با هر نوع تهدیدی را داریم

گروه اجتماعی ــ معاون هماهنگ‌كننده ارتش جمهوری اسلامی با تأكید بر اینكه آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را داریم، گفت: مشخص است كه دشمن خوب می‌داند كه آمادگی ما چقدر است وگرنه حتماً‌ به ما حمله می‌كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، امیردریار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌كننده ارتش جمهوری اسلامی عصر امروز، 31 شهریورماه در حاشیه دیدار با آیت‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: آمادگی نیروهای مسلح و ارتش قطعاً برای مقابله با هرگونه تهدید است.
وی افزود:‌ معنای آمادگی نیروهای مسلح آن است كه چقدر آمادگی داریم تا اگر كسی بخواهد به مرزهای كشور و منافع آن آسیب وارد كند، ما بتوانیم دفاع كنیم و بحمد الهی این آمادگی صد درصد وجود دارد.
سیاری همچنین گفت: از نظر تجهیزات اصلاً قابل مقایسه با اول انقلاب نیستیم و از نظر نیروی انسانی كارآمد نیز بسیار رشد كردیم و آمادگی بسیار بالایی داریم.
معاون هماهنگ‌كننده ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: علاوه بر این‌ها از نظر متكی به خود بودن، تكنیك‌ها، تاكتیك‌ها و آمادگی‌ها و رزمایش‌ها وضعیت بسیار خوبی در كل نیروهای مسلح اتفاق افتاده است.
وی با تأكید بر اینكه آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را داریم، گفت: آنچه مشخص است این است كه دشمن خوب می‌داند كه آمادگی ما چقدر است وگرنه حتماً‌ به ما حمله می‌كرد چنانچه در چپ و راست كشورمان این كار را انجام داد.
سیاری در بخش دیگری از سخنان خود و در دیدار با آیت‌الله دژكام اهمیت پیشرفت استان فارس و كشور را یادآور شد و گفت: اتصال فارس به دریا به نفع كشور است و قابل پیگیری است.
معاون هماهنگ‌كننده ارتش جمهوری اسلامی با تأكید بر حفظ منافع مشترك شهرهای مختلف كشورمان گفت: رضاخان راه‌‌آهنی از جنوب به شمال كشور كشید اما مسئله اینجاست كه این راه‌‌آهن از هیچ شهری عبور نمی‌كند یعنی هیچ منفعتی برای مردم نداشت و تنها برای جابجایی نیروهای انگلیسی از جنوب به شمال كشور كشیده شده بود.
وی اضافه كرد: بهترین جا برای عبور خط آهن این است كه ابتدا از بندر چابهار یا جاسك آغاز شده و به كرمان و فارس و اصفهان و تهران و انزلی و آذربایجان برود و اصولاً هدف راه آهن در كشورهای توسعه یافته هم همین اتصال بین شهرها و سهولت برای رفت و آمد مردم و بارهای آنان است و این مسئله هم می‌تواند به عنوان یك پروژه مشترك میان شهرهای كشور دنبال شود.
سیاری با بیان اینكه اجرای چنین پروژه‌ای در توسعه شهرها بسیار مؤثر است، گفت: عزم نمایندگان مجلس شهرهای مختلف برای انجام چنین كاری شكل بگیرد تا بتوانند منافع مشترك شهرهای خود را تأمین كنند.


نظام جمهوری اسلامی همه چیز را متحول كرد

آیت‌الله لطف‌الله دژكام،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در این دیدار گفت: نظام جمهوری اسلامی همه چیز را متحول کرده است و امکانات امروز قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.
وی خواستار اتصال شیراز و بندرعباس از طریق راه آهن شد و گفت: این مسئله موجب رونق اقتصادی استان خواهد شد و باید همت عالی مسئولان استان هم همین باشد كه البته راه آهن می‌تواند از شهرهای مختلف استان هم عبور كند.
آیت‌الله دژكام همچنین بر لزوم رسیدگی به شهرستان‌های مختلف استان فارس تأكید كرد و گفت: نیاز است كه نگاه راهبردی قوی‌تری در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر روی شهرستان‌ها متمركز شود.
انتهای پیام

captcha