خاموشی رسانه‌ها؛ هدف محدودیت ارتباطی در کشمیر
کد خبر: 3844486
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

خاموشی رسانه‌ها؛ هدف محدودیت ارتباطی در کشمیر

گروه بین‌الملل ــ یک تشکل رسانه‌ای کشمیر هند با بیان اینکه محاصره ارتباطی در این منطقه وارد پنجاهمین روز خود شده، هدف از این محدودیت‌های غیرمنطقی را خاموش کردن صدای رسانه‌ها اعلام کرد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، باشگاه مطبوعاتی کشمیر در بیانیه‌ای با اشاره به تأثیرات قطع خطوط تلفن، موبایل و اینترنت اعلام کرد: این امر به شدت به کار روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها آسیب زده است.

در این بیانیه‌ آمده است: به دلیل این محاصره ارتباطی، روزنامه‌نگاران نمی‌توانند در مورد شرایط منطقه کشمیر اطلاعات موثق کسب کنند. این محدودیت‌ها غیرمنطقی هستند و هدف از آن، جلوگیری از فعالیت رسانه‌هاست.

در این بیانیه با تأکید بر ضرورت برداشتن این محدودیت ارتباطی،‌ آمده است: تاکنون چندین درخواست از سوی باشگاه مطبوعات کشمیر برای آزادی فعالیت و ارتباطات دفاتر روزنامه‌ها، روزنامه‌نگاران و همچنین خود این باشگاه به دولت هند ارائه شده اما تاکنون پاسخی به آنها داده نشده است.

یادآور می‌شود که هند در تاریخ ۱۴ مرداد، ماده ۳۷۰ قانون اساسی این کشور را، که اختیارات ویژه‌ای به جامو و کشمیر می‌بخشید، لغو کرد و پس از آن ضمن اعزام تعداد زیادی نیروی نظامی به منطقه با قطع خطوط تلفن و اینترنت و همچنین وضع قوانین منع عبورومرور به اعتراضات گسترده‌ای‌ دامن زد.

انتهای پیام

captcha