حق مطلب را در امر به معروف ادا نكردیم
کد خبر: 3844702
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

حق مطلب را در امر به معروف ادا نكردیم

گروه اجتماعی ــ فرماندار شیراز با بیان اینكه امر به معروف منحصر به چند موضوع خاص نیست، گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر حق مطلب تاکنون ادا نشده است.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز امروز، 2 مهرماه در جلسه شورای اداری شهرستان شیراز خود با اشاره به اینکه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر حق مطلب تاکنون ادا نشده است، ابراز امیدواری کرد که از این پس مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی گفت: امر به معروف به چند موضوع منحصر نیست، بلکه تکریم ارباب رجوع، نفی خشونت و پیشگیری از تخریب محیط زیست، می‌تواند از موضوعات امر به معروف باشد.
فرماندار شیراز در ادامه سخنان خود به انتخابات پیش‌رو در سال جاری اشاره کرد و گفت: انتخابات تنها ابزار سیاسی مردم برای حاکمیت است.
وی برگزاری انتخابات را یکی از ابرازهای تحقق دموکراسی دانست و گفت: افتخار جمهوری اسلامی این است که به طور متوسط هر سال یک انتخابات را برگزار کرده است.
فرماندار شیراز رقابت، مشارکت بالای مردم، تامین امنیت انتخابات و سلامت انتخابات را از مؤلفه‌های یک انتخابات سالم برشمرد و با دعوت از گروه‌های سیاسی برای برگزاری یک فضای انتخاباتی بانشاط، گفت: هیئت‌های برگزار کننده انتخابات شیراز تاکنون از بهترین هیئت‌ها بوده‌ است.
امیری ادامه داد: از زمان دستور شروع انتخابات بر اساس برنامه زمان‌بندی، هیئت اجرایی کار خود را شروع می‌کند، اگرچه ئنظارت و بازرسی کار خود را آغاز کرده است.
فرماندار شیراز با اشاره به آغاز به کار ستاد انتخابات در شهرستان شیراز، گفت: از افرادی که خود را شایسته می‌دانند، دعوت به حضور سالم در انتخابات می‌کنیم.
وی با تأکید بر اینکه نمی‌خواهیم عرصه را تنگ کنیم، اما توجه به رعایت قانون ضرورت دارد، افزود: کارگروه شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی توسط دستگاه قضایی ابلاغ شده که به زودی در شیراز هم تشکیل خواهد شد.
امیری با گلایه از عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی در انتخابات و با بیان اینکه انتظارات مطرح شده هنوز برآورده نشده است، تأکید کرد: بی توجهی به ماده 11 و قانون انتخابات جرایمی هم دارد که امیدواریم به جایی نرسد که بخواهیم گزارشی را پیگیری کنیم.
رئیس شورای اداری شهرستان شیراز ضمن ابراز گلایه از حاضر نبودن برخی اعضا در جلسه این شورا، گفت: برای بنده قابل قبول نیست که شورای به عنوان یک تکلیف، به خاطر فوتبال تعطیل شده یا کاستی داشته باشد.
وی همچنین دفاع مقدس را یکی از پرافتخارترین برهه‌های تاریخ ایران دانست که گنجینه عظیم و سرمایه بزرگی برای قرون متمادی است و عزت و سربلندی ایران را به همراه دارد و گفت: امروز اگر می‌بینیم که دنیا به اقتدار ایران صحه می‌گذارد، به دلیل همین دستاوردهاست؛ به حتم ملت ایران آماده مقابله هر گونه توطئه‌ای است.
امیری از همه مدیران شهرستان شیراز برای حضور در همایش بزرگ 10 هزار نفری بسیجیان شیراز دعوت كرد و گفت: اگر امروز نیروهای مسلح با اقتدار در عرصه منطقه حضور دارند، بخشی از آن حاصل پشتیبانی دولت است و بخش دیگر آن به دیپلماسی بسیار فعال دولت بر می‌گردد.
انتهای پیام

captcha