روح مجاهدت در حوزه‌های علمیه تضعیف نشودبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام ماندگاری شب گذشته دوم مهرماه در مراسم یادواره شهدای دفاع مقدس که به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) و با عنوان، شهدا و عفاف و حجاب با حضور زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: اسارت هیچگاه مانع مجاهدت نیست و طناب اسارت نمی‌تواند باعث شکست مجاهدت و مقاومت و موجب کتمان حق و حقیقت و قیام علیه طاغوت شود و این مسئله در سیره امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا نشان دهنده اهمیت موضوع مجاهدت است.

وی افزود: گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس به معنای این است که بعد از گذشت ۱۴ قرن از عاشورا، هنوز هم این مکتب زنده است و شهدا ثابت کردند هنوز هم ادامه دهنده راه سید الشهداء هستند.

حجت‌الاسلام ماندگاری یادآور شد: شهدا کسانی هستند که خداوند عاشق آن‌ها شده و اگر این شهدا در وصیت نامه خودشان خطاب به خواهران جامعه می‌گویند سیاهی چادر همانند خون سرخ ما اهمیت دارد نشان دهنده اهمیت حجاب و عفاف در جامعه و به معنای مجاهدت است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: خداوند خریدار شهداست در حالیکه در جامعه امروزی عده‌ای با آراستگی و بی حجابی خود را به چشمان هوس باز می‌فروشند.

وی تاکید کرد: شهدا قرین رحمت الهی در قیامت خواهند شد و به مقام ویژه قرب الهی واصل و به فوز عظیم خواهند رسید، شهدا همواره با مردم جامعه اتمام حجت می‌کنند که معیت و همراهی با انبیاء و صالحین مشروط به اطاعت از خداوند و رسول خدا و اولی الامر و مجاهدت فی سبیل الله است.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: مجاهدت فی سبیل الله یعنی تحقق واقعی کلمه «لا اله الا الله» و این یعنی طاغوت ستیزی و ولایت مداری در جامعه که باید به درستی انجام شود.

وی افزود: طواغیت امروزی، آمریکا، اسرائیل، آل سعود و ایادی استکبار هستند و باید با این شیاطین مبارزه کرد و در مقابل تهدیدات آن‌ها مقاومت نمود.

حجت‌الاسلام ماندگاری یادآوری کرد: تداوم مسیر شهدا، مشروط به طاغوت ستیزی با تمام وجود است و نباید درمسیر مجاهدت و مبارزه علیه طاغوت هراس داشته باشیم و مجاهدت واقعی یعنی نترسیدن از شیاطین و سرزنش دیگران که اگر این مسئله در جامعه نهادینه شود، امت اسلام عزت مند خواهد شد.

وی یادآور شد: حضرت زینب(س) در مجلس یزید ملعون هراسی به دل راه ندادند و با تمام وجود در مقابل دشمن ایستادگی و طی سخنانی از حریم حجاب و عفاف صحبت نمودند.

سخنران یادواره شهدای دفاع مقدس تاکید کرد: همواره باید در مجالس سوگواری امام حسین(ع) علیه طاغوت فریاد زده شود و سخنان امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) علیه طاغوت به درستی برای مخاطبین بازگو شود.

مدیر هیئت رئیسه موسسه روایت سیره شهدا یادآور شد: حضرت زهرا(س)، مجاهدت فی سبیل الله را به درستی برای زنان جامعه مشخص نمودند، به گونه‌ای که خودشان برای دفاع از حریم ولایت تا آخرین لحظه تمام قد دفاع و جان مبارکشان را در این راه فدا نمودند.

وی یادآوری کرد: روح مجاهدت نباید از حوزه علمیه گرفته شود چرا که عمامه‌های خونین علمای شهید نشانه مجاهدت بود و نباید این روحیه تضعیف شود.

حجت‌الاسلام ماندگاری اضافه کرد: روح مجاهدت نباید در کشور کمرنگ شود در غیر این صورت عزت جامعه اسلامی از بین خواهد رفت و اگر امت ایران اسلامی در زندگی خود مجاهدانه زندگی کند و در در راه دین استقامت داشته باشند، خداوند نیز نصرتش را شامل حال مردم خواهد کرد.

وی گفت: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، بازار و…باید مجاهد و انقلابی بمانند تا جامعه دچار ذلت نشود و مسیر شهدا به درستی طی شود و ان‌شاالله اگر امت ایران اسلامی به درستی مجاهدت نمایند، امت موعود خواهند بود؛ تشکیل دولت اسلامی و دولتی در تراز نظام اسلامی و انتخاب مسئولینی مجاهد نه عافیت طلب و اشرافی گر و ترسو و شکل گیری تمدن اسلامی باعث بشارت ظهور خواهد شد.

یادآور می‌شود، بعد از سخنرانی نیز، مراسم با اجرای گروه سرود، روایتگری محمد احمدیان و مداحی سید رضا نریمانی ادامه داشت.

انتهای پیام