عوامل پیروزی از منظر قرآن/ ریشه مشکلات در امکانات موجود نیست
کد خبر: 3845644
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

عوامل پیروزی از منظر قرآن/ ریشه مشکلات در امکانات موجود نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، ثبات در ایمان و راه، یاد خدا، اطاعت از رهبری، وحدت عملی و با هم بودن، پایداری و تا آخر ایستادن و اهداف عالی را عوامل پیروزی از منظر قرآن برشمرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار علی‌رضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز، 7 مهرماه در حاشيه سی‌‌و‌هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و اذان ندسا كه در پادگان بعثت شیراز در حال برگزاری است، عوامل پیروزی در قرآن را برشمرد و گفت: طبق آیات قرآن عوامل پیروزی شامل ثبات در ایمان و راه، یاد خدا، اطاعت از رهبری، وحدت عملی و با هم بودن، پایداری و تا آخر ایستادن و اهداف عالی است.

وی با تأكید بر اینكه تنها بگوییم ایمان آوردیم كافی نیست و باید در عمل حرف خود را ثابت كنیم، گفت: علاوه بر این‌ها باید همواره شكرگزار نعمت‌های خداوند بوده و از آنان برای رضای خدا استفاده كنیم؛ چرا كه در قیامت باید جوابگوی این نعمت‌ها باشیم.

تنگسیری همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: به حمد الهی سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن ندسا همزمان با ایام گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه شهدای نیروی دریایی سپاه برگزار شده است كه اتفاق مباركی است.

وی خطاب به كاركنان كادر و وظیفه شركت‌كننده در این مسابقات گفت: تا زمانی كه به قرآن متوسل شویم و قرآن دست ماست و به آن عمل كرده و تدبر در آن كنیم، پیروز خواهیم شد.

تنگسیری ادامه داد: در برخی از كشورها كسانی هستند كه قرائتشان بسیار فصیح‌تر و بلیغ‌تر از ماست؛ اما با قرآن هم‌نشینی نمی‌كنند به طوری كه خداوند در قرآن كریم فرموده است «... أَفَلَا یتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ...؛... آیا در [معانى] قرآن نمى‌اندیشند...»، (آیه 82 سوره نساء).

قرآن تنها برای تلاوت نیست

فرمانده ندسا اظهار كرد: قرآن یادگار پیامبر(ص) و كلام خداست و نباید فراموش كنیم كه تنها برای خواندن فرستاده نشده است بلكه باید معنا و مفهوم آن را بفهمیم.

وی با بیان اینكه در دوران دفاع مقدس قرآن یاور ما بود، گفت: در 40 سال گذشته دكترین ما با دنیا، یاری گرفتن از قرآن بود و همین مسئله موجب پیروزی ایران اسلامی شد وگرنه دشمنان همواره تا بن دندان مسلح بودند آن هم در شرایطی كه هیچ امكاناتی نداشتیم.

تنگسیری برخی از خاطرات دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: صدام گمان می‌كرد كه در عرض یك هفته تهران را فتح خواهد كرد اما ما پیروز شدیم و هیچ چیز جز خدا نداشتیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینكه ما عظمت خدا را در جنگ دیدیم و نباید خدا را فراموش كنیم، گفت: خداوند در قرآن كریم وعده داده است كه اگر دشمنان به شما تجاوز كردند و شما مظلوم واقع شدید، به پا خیزید كه پیروزی شما قطعی است.

پیشرفت ایران روزافزون است

وی یادآور شد: شرایطی كه امروز داریم بسیار سهل‌تر از دوران جنگ است. امروز موشك و پهپاد تولید می‌كنیم و با توكل به خدا در حال پیشرفت روزافزون هستیم.

ريشه مشكلات در امكانات نيست بلكه از نفس است 

تنگسیری به تحریم‌ها و مشكلات امروز اشاره كرد و گفت: ما در اوایل از امروز هم بدتر تحریم شدیم و مشكل اینجا و مربوط به امكانات نیست بلكه مشكل در نفسمان است و باید نفس خود را اصلاح كنیم و ایراد در خودمان است و در امكانات موجود نیست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه آیاتی از قرآن كریم را یادآور شد و گفت: خداوند می‌فرماید با هر چه دارید و به اندازه استطاعت تلاش كنید و خداوند هم به اندازه عظمتش كمك می‌كند.

عظمت خدا را هم در جنگ و هم در دستگیری تفنگداران آمریكایی دیدیم

وی با تأكید بر اینكه عظمت خداوند را در هم دوران دفاع مقدس هم در زمان فتح نفت‌كش انگلیسی و هم دستگیری تفنگداران آمریكایی مشاهده كردیم، گفت: باید به خدا ایمان داشته باشیم و بدانیم كه حافظ، قاری و حامل قرآن كریم بودن یك افتخار است.

تنگسیری به قرآنیان توصیه كرد كه تنها به تلاوت قرآن و توسل به آن اكتفا نكنند بلكه در آن تدبر كرده و به دستوراتش عمل كنند تا بتوانیم پیروز و سربلند باشیم.

انتهای پیام

captcha