نحوه مبارزه با آمریکا وارد مرحله جدیدی شده است
کد خبر: 3845647
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
محسن رضایی در نشست هم‌اندیشی مراسم 13 آبان:

نحوه مبارزه با آمریکا وارد مرحله جدیدی شده است

گروه سیاسی ــ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح یکشنبه در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی مراسم ۱۳ آبان گفت: اگر آمریکایی‌ها دوباره ترامپ را هم بر سر کار نیاورند، ما دوباره حادثه گذشته را تکرار نمی‌کنیم و معلوم نیست دوباره به برجام برگردیم؛ شرایط جدیدی فراتر از برجام می‌خواهیم که مطمئن باشیم خساراتی به ایران وارد نشود و حداقل آمریکایی‌ها ۵۰ میلیارد دلار بابت خسارت تحریم‌ها به ما پرداخت کنند. لذا نحوه مبارزه با آمریکایی‌ها، سیاست خارجی و دیپلماسی ما وارد مرحله جدیدی شده و باید در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم شود.

به گزارش ایکنا؛ نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی مراسم ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، صبح امروز یکشنبه، ۷ مهرماه، با حضور محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و تعدادی از نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و فرهنگی کشور در شورای هماهنگی برگزار شد.

محسن رضایی در ابتدا با تبریک هفته دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد که راه مقاومت حسینی و راه آزادگی فرزندان امام همیشه در روح و کالبد ایران اسلامی جریان داشته باشد تا بتوان از اسلام، کشور، ارزش‌ها و منافع ملی به خوبی دفاع کرد.

وی با تشکر از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: این در چهار دهه گذشته همیشه در کنار انقلاب و رزمندگان بوده و خودش اساساً یک نهاد انقلابی است که در بسیاری از برهه‌های تاریخی نقش منحصر به فردی را ایفا کرده است.

13  آبان؛ آغاز انقلاب دوم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موضوع ۱۳ آبان موضوع انقلاب بزرگی به نام انقلاب دوم است و امام خمینی(ره) وقتی لانه جاسوسی فتح شد، فرمودند انقلاب دومی آغاز شد، بنابراین ۱۳ آبان صرفاً حادثه یادآوری تاریخی نیست بلکه خود سرآغاز انقلاب دیگری است.

رضایی با بیان اینکه در انقلاب اول نظام شاهنشاهی وابسته که طی قرن‌ها نوکری روس، انگلیس و آمریکا را کرده بود ساقط شد و جمهوری اسلامی مستقر شد، اظهار کرد: اما این تنها پیام انقلاب نبود چرا که استبداد داخلی به پشتوانه غرب و آمریکا بود که ملت ایران را رها نمی‌کرد و تلاش داشت دوباره برگردد.

وی افزود: از آن زمان تا امروز آمریکایی‌ها خواب بازگشت به ایران را می‌بینند که وقتی از طریق کودتا و ترور نتوانستند، جنگ هشت‌ساله را به ما تحمیل کردند و همه امکانات خود را آوردند و حتی عربستانی‌ها ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیارد دلار خرج صدام کردند تا بر ما غلبه کنند. اگر امروز ایران از عربستان به شدت عصبانی است به این خاطر است که ملت ایران بعد از جنگ آن‌ها را بخشید اما آن‌ها دوباره و به ویژه در سال‌های اخیر به ما خنجر زدند.

دبیر مجمع تشخیص اظهار کرد: لذا وقتی می‌بینیم امام(ره) می‌فرمایند انقلاب دوم آغاز شده، معنای درستی داشت؛ یعنی درست است که شاه رفته اما ملت باید آماده باشد و بداند که آمریکایی‌ها ما را رها نخواهند کرد و امروز هم تحریم‌های ظالمانه حداکثری را اعمال کردند و بعضی وقت‌ها هم برخی مراکز را مانند بانک مرکزی دو بار تحریم می‌کنند و این نشانه کینه آن‌ها از جمهوری اسلامی است.

رضایی ۱۳ آبان را پرچمدار انقلاب دوم خواند و گفت: در سال گذشته ۲ حادثه مهم رخ داد؛ در ۱۳ آبان سال گذشته ترامپ تحریم‌های اقتصادی حداکثری را علیه ایران تصویب کرد. دومین حادثه هم ۲۳ بهمن سال گذشته بود که رهبر معظم انقلاب گام دوم انقلاب را آغاز کردند.

تبیین رخدادهای 13 آبان و 23 بهمن سال 97

وی در ادامه به تبیین ارتباط این دو حادثه پرداخت و گفت: در ۱۳ آبان سال گذشته ترامپ با جمع‌بندی گروه‌های تندرو به این نتیجه رسیدند که جنگ علیه ایران فایده‌ای ندارد و باید سختی طاقت‌فرسایی را به ملت ایران وارد کرد تا خود ملت به خیابان‌ها بریزند و کار نظام را تمام کنند و آن‌ها به عنوان مدافع مردم وارد میدان شوند؛ آن‌ها می‌خواستند لشکری از بیکاری و گرسنگی و قحطی درست کنند و زمانی که نظم و امنیت از بین رفت در جهت دفاع از ملت وارد شوند. آنها دیدند که کار نظامی فایده ندارد و کودتا هم‌ شدنی نیست. بنابراین تنها راه باقیمانده اعمال فشار علیه ملت ایران و هدف گرفتن معیشت مردم و کاهش درآمدهای دولت بود که این کار در۱۳ آبان سال قبل انجام شد.

دبیر مجمع تشخیص ادامه داد: اما یک روز بعد از ۲۲ بهمن بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد و بدین معنا بود که مبارزه با آمریکا وارد مرحله جدیدی شده است، لذا ۱۳ آبان هم باید با یک دستور کار جدید برگزار شود و آن این است که ما نه تنها دنبال تثبیت نظام هستیم بلکه می‌خواهیم تمدن بزرگ ایران اسلامی را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: جوانان و نخبگان و زنان و مردان ایرانی همانطور که انقلاب اول را به ثمر رساندند باید در چهل سال دوم تمدن بزرگ ایران اسلامی را در منطقه درست کنند. اکنون هم آمریکایی‌ها با تمام قدرت به صحنه آمده‌اند و هم رهبر معظم انقلاب ملت را به انقلابی بزرگ در جهت ایجاد تمدن بزرگ اسلامی فراخوانده‌اند.

رضایی با بیان اینکه انقلاب دوم از فتح لانه جاسوسی شروع شد، گفت: الان در فضای جدیدی قرار داریم. خیلی افراد می‌گویند شاید ترامپ دوباره رأی نیاورد و تحریم‌ها برداشته شود اما من معتقدم چنین اتفاقی نمی‌افتد و حتی اگر دموکرات‌ها هم رأی بیاورند، دشمنی‌ها ادامه پیدا می‌کند و آن‌ها حتی اقدامات علنی‌تری می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: حتی اگر آمریکایی‌ها ترامپ را دوباره بر سر کار نیاورند، ما دوباره حادثه گذشته را تکرار نمی‌کنیم و معلوم نیست دوباره به برجام برگردیم و شرایط جدیدی فراتر از برجام می‌خواهیم که مطمئن باشیم خساراتی به ایران وارد نشود و حداقل آمریکایی‌ها ۵۰ میلیارد دلار بابت خسارت تحریم‌ها به ما پرداخت کنند.

رضایی افزود: ادبیات سیاست خارجی و نحوه مواجهه و مبارزه ما با آمریکا وارد مرحله جدیدی شده و دیپلماسی ما هم باید وارد مرحله جدیدی شود. سیاست خارجی و دیپلماسی ما در مقابل آمریکایی‌ها باید امروز در چارچوب بیانیه گام دوم ترسیم شود.

وی اظهار کرد: امروز دنبال آن هستیم که کشورهای منطقه یک همکاری دسته‌جمعی برای امنیت خلج فارس انجام دهند، اما کشورهای اسلامی ابتدا باید از آمریکا مستقل شوند تا بتوانیم با هم برادر شویم. چطور می‌توان با کشورهایی که تا دندان وابسته به آمریکا هستند، بار دیگر روابطی را برقرار کنیم که دوباره از پشت خنجر بزنند. بنابراین برادری و استقلال باید پا به پای هم در منطقه حرکت کنند و این دو روی یک سکه است و واقعیت تاریخ این را به ما نشان می‌دهد.

رضایی درباره انتظار و توقع آمریکایی‌ها از تحریم اقتصادی ایران گفت: آن‌ها می‌گفتند که فروش نفت ایران را به صفر می‌رسانیم و واردات ایران را هم قطع می‌کنیم و مبادلات تجاری ایران را قطع می‌کنیم. به این ترتیب ایران در یک محاصره قطعی و صد در صدی قرار می‌گیرد و خود به خود انفجاری از داخل به وجود می‌آید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: از همان اول اعلام کردیم که این بدون پاسخ نخواهد بود و دیدید در چند ماه گذشته دوستان و طرفداران ما اقداماتی را در منطقه انجام دادند. خیلی‌ها دنبال این بودند و هستند که بگویند این کارها را ایران انجام داده ولی ما با صراحت اعلام کردیم که مطمئن باشید دوستان ما توانمند شده‌اند.

وی ادامه داد: در همین ملاقات‌های رئیس‌جمهور با سران کشورهای دنیا در اجلاس سازمان ملل، برخی از آن‌ها گفتند که حملات به آرامکو را شما انجام دادید. رئیس‌جمهور پاسخ داد شما چه دلیلی برای این ادعا دارید و سندتان کجاست؟ آن‌ها گفتند یمنی‌ها نمی‌توانند چنین کاری کنند و رئیس‌جمهور پاسخ داد این تحلیل شماست. وفتی اتهامی می‌زنید باید سند، تصویر ماهواره‌ای یا گزارش سازمان اطلاعاتی‌تان را ارائه دهید. معلوم است اینها برای حفظ آبروی خودشان اگر بگویند انصارالله این حمله را کرده آبروی‌شان در دینا می‌رود. لذا باید بگویند کار یک کشور بزرگ منطقه بوده و هیچ دلیل و سند و مدرکی ندارند.

رضایی ابراز کرد: شما یمن را بمباران و محاصره کردید و بیش از 200 هزار یمنی دچار بیماری‌های واگیردار هستند و گرسنه‌اند. بعد اینها حق ندارند عکس‌العمل نشان دهند؟ حتماً محاصره سه تیپ زبده عربستانی و اسارت جمع زیادی افسر درجه‌دار کار پایداران ایرانی است. نخیر این‌ها کار همان یمنی‌هاست. مشکل شما این است که قدرت اسلام و شهادت‌طلبی را نمی‌فهمید و خدا را دست‌کم گرفته‌اید. ظلمی که شما به فلسطین، یمن، لبنان و بحرین و کشورهای آفریقایی می‌کنید بالاخره به خودتان برمی‌گردد.

دبیر مجمع تشخیص تصریح کرد: بر این مبنا محاصره ایران هم بدون پاسخ نمی‌ماند. ما چون خودمان مسئول تأمین امنیت خلیج فارس هستیم، اگر کشتی انگلیسی یا آمریکایی این امنیت را بر هم بزند مستقیم ورود می‌کنیم کما اینکه کردیم، اما کارهایی که در بیرون می‌شود ارتباطی به ما ندارد و دوستان ما این کار را می‌کنند و این تلافی ظلم‌های خود شماست.

وی با بیان اینکه این مسئله نباید همین‌گونه خاتمه پیدا کند، گفت: مسئله این است که آخرین امید آن‌ها را در 13 آبان امسال نابود خواهیم  کرد و آخرین تیر را باید در 13 آبان به قلب توطئه‌گران بزنیم و آن زمانی است که مردم باشکوه در مراسم 13 آبان بیایند و ثابت کنند هرچقدر فشارها بیشتر شود اتحاد و انسجام ملت بیشتر می‌شود. البته دولت و کارآفرینان هم باید در جبهه اقتصادی دشمن را نابود کنند.

رضایی بیان کرد: اگر تولید ملی در کشور راه بیفتد ما باید روزانه یک میلیون بشکه نفت وارد کنیم و چه فرصتی بهتر از این است. اگر صنعت و علم و فناوی ما راه بیفتد و کشاورزی ما مدرن شوند، وارد دوران اقتصاد مقاومتی می‌شویم که سیاست‌های کلی آن 5 سال پیش ابلاغ شد و این انتظار ما از دولت و مجلس است. اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که تولید ملی را بدون تکیه به آمریکا راه‌اندازی کند، به طوری که روزانه یک میلیون بشکه نفت وارد کشور شود.

وی یادآور شود: امسال 13 آبان مهم‌ترین روزی است که می‌توانیم پیام مستقیم و روشنی در ارتباط با تحریم‌های اقتصادی و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب بدهیم و حضور مردم بسیار مهم است. این حضور آن قدر تأثیرگذار است که اطرافیان ترامپ را هم متزلزل می‌کند. آن‌ها گفتند آرزو و هدف ما این است که بر اثر فشارها و سختی‌ها مردم ایران به خیابان‌ها بریزند و علیه حکومت و نظام شعار سر دهند و حالا اگر خلاف این امر ثابت شود حتی اطرافیان ترامپ هم به او خواهند گفت که ما شکست خوردیم. لذا 13 آبان می‌تواند نماد برجسته‌ای از شکست تلاش‌های ترامپ علیه ملت ما باشد.

رضایی درباره بازتاب جهانی فوق‌ا‌لعاده این حضور باشکوه گفت: این بازتاب تنها در سطح منطقه نخواهد بود و در سطح دنیا تمام حوادث ایران در راستای مقابله با آمریکا را تحلیل و بررسی می‌کنند. اسقاط پهپاد جاسوسی آمریکا باعث شد که هندی‌ها قرارداد خرید این نوع پهپاد را از آمریکا لغو کنند. جریان حمله به آرامکو از سوی یمنی‌ها، تقریباً روزانه تولید 5.8 تا 6 میلیون بشکه نفت را متوقف کرد و الان ذخایر نفت آمریکا و عربستان وارد بازار شده تا قیمت را کنترل کند که اگر نبود قیمت نفت از 100 دلار هم بالاتر می‌رفت.

دبیر مجمع تشخیص ابراز کرد: امروز هر حادثه‌ای در ایران و آمریکا اتفاق بیفتد در سطح جهانی انعکاس فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. سال گذشته ترامپ در 13 آبان تحریم‌ها را تصویب کرد و یکسال از این قضیه گذشته و ملت ایران اگر در چنین روزی به صحنه  بیایند، نشان می‌دهند که نه تنها به گذشته خود وفادارند بلکه در مبارزه جدید همه پشت سر نظام هستند و مقابل آمریکا ایستاده‌اند و این پیام قطعاً در منطقه و جهان منعکس می‌شود.

وی تأکید کرد: این اتفاق اولاً اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران را در دنیا بالا می‌برد، ثانیاً اعتبار آمریکا و ترامپ  از بین می‌رود و به عنوان افراد بی‌عقل و بی‌تدبیر معرفی می‌شوند و ملت ما به عنوان ملت مقاوم و رهبری مدبرانه در دنیا شناخته خواهد شد. این حضور بر روی اقتصاد ما هم اثر می‌گذارد و بسیاری از شرکت‌هایی که از ترس آمریکایی‌ها با ما قطع مراوده کرده‌اند اگر متوجه حضور ما شوند به بازار ایران بازخواهند گشت. همچنین خیلی از دولت‌ها و ملت‌ها وقتی این حوادث را می‌بینند تغییر جهت می‌هند. نشان دادن اقتدار ملت ایران در استحکام داخلی، وضعیت اقتصادی مردم و وضعیت تجارت و تولید ملی آثار بزرگ و مهمی دارد و بر همین اساس 13 آبان امسال اهمیت بسیاری دارد.

رضایی با اشاره به ضرورت ورود به این مسائل با شعارهای جدید و جذابیت‌های جدید گفت: تقاضای من این است که یک گروه گفتمانی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایجاد شود که مرتب تحلیل کنند و در اختیار همکاران در استان‌ها و شهرستان‌ها بگذارند تا گفتمان جدیدی تولید شود. سال گذشته جمعی از دوستان را مأمور کردم که بحث افول قدرت آمریکا را مطرح کردند که الحمدلله در سخنان مقام معظم رهبری هم منعکس شد و اثرات خوبی را هم گذاشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ابتکارات خوبی در سال گذشته انجام شد و امسال هم از دوستان می‌خواهیم با ابتکارات و شعارهای جدید و شور و نشاط بیشتری به استقبال 13 آبان برویم. خوشبختانه این انقلاب عصر جدید را که راهپیمایی اربعین است در پیش داریم و از همه ملت‌ها در آن حاضر می‌شوند و 10، 15 روز قبل از 13 آبان است و این هم فرصت خوبی است. باید با در اختیار گذاشتن اطلاعات و گفتمان در اختیار سخنرانان و نخبگان مردم را توجیه کرد. بنابراین پیشنهاد می‌شود هر چه زودتر کارهای اجرایی برای مراسم 13 آبان امسال انجام شود.

نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نیز در ابتدای این نشست گفت: برگزاری این جلسه با حضور مسئولان نهادها و ارگان‌ها برای ادای دین به این روز و نمایش حماسی تسلیم‌ناپذیری مردم ایران و راهبرد مقاومت فعال در مقابل آمریکاست.

وی افزود: انقلاب اسلامی 3 ویژگی دینی، مردمی، استکبارستیزی دارد که استکبارستیزی هم ریشه در کلام وحی و قرآن دارد. در این راستا مصوب شد یوم‌الله 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهانخوار نامگذاری شود.

لطفی اظهار کرد: قبلاً این روز صرفاً با عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده بود و برنامه‌ریزی‌ها در این راستا بود اما تبدیل آن به روز ملی آن را به همه اقشار مردم مربوط می‌‌کند و بنا بر این گذاشته شد به سمتی برویم که بزرگداشت این روز دربرگیرنده همه اقشار باشد. با بصیرت، دشمن‌شناسی و لحظه‌شناسی این روند پررنگ‌تر شده و سال گذشته در استمرار رذالت شیطان بزرگ، بازگشت تحریم‌های ظالمانه در روز 13 آبان آغاز شد.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: مردم ما سال گذشته براساس پیوند ناگسستنی با اسلام، امام، انقلاب و رهبری، علی‌رغم همه سختی‌ها و در مقایسه با همه سال‌های قبل باشکوه‌ترین و حماسی‌ترین مراسم را برگزار کردند و در برابر دشمنی که به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی بود روح استکبارستیزی خود را به عنوان یک تکلیف دینی، انقلابی و قرآنی نشان دادند.

وی تأکید کرد: امسال با گذشت یک سال از تشدید فشارها و تحریم‌ها، دشمن در عرصه میدانی شکست خورده است و به تعبیر مقام معظم رهبری افول آمریکا در حال تحقق است و رجزخوانی‌های آن‌ها در حوزه تبلیغی و رسانه‌ای است. امیدواریم امسال یک مراسم باشکوه برگزار شود و تسلیم‌ناپذیری ملت ایران انعکاس جهانی پیدا کند و روح مقاومت و پایداری این ملت با الهام از فرهنگ عاشورا و غدیر به نمایش درآید.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۱۴:۲۳
0
0
تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و تمامی مسئولین فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف جیب انقلاب ، نظام و شهدای مردم مظلوم رو زده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان و پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و به افراد فرودست برچسب تندروی و افراط گرایی,پوپولیستی زده و بقول معروف اصولگرای اعتدالگرا یا اصولگرای اصلاح طلب شده اند!!!.فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در خارج خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند محاکمه نشوند،مذاکره با ترامپ یا غیر ترامپ برای این مردم مظلوم و شهیدپرور بی فایده که هیچ ،پر ضرر هم هست.
captcha