قرآن، رسانه‌ای فرازمانی و فرامكانی است
کد خبر: 3845862
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

قرآن، رسانه‌ای فرازمانی و فرامكانی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ جانشین نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه قرآن را یك رسانه فرازمانی و فرامكانی توصیف كرد و گفت: قرآن تنها كتابی است كه انحصار به زمان خاصی ندارد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام عبدالحمید رئیسی، جانشین نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه عصر امروز، 7 مهرماه در اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن این نیرو كه در شیراز برگزار شد، قرآن را یك رسانه فرازمانی و فرامكانی توصیف كرد و گفت: قرآن تنها كتابی است كه انحصار به یک زمان خاصی ندارد و کتاب الهی و منحصر است چون دیگر کتب آسمانی دیگر امروز وجود ندارد و اگر وجود دارند، تحریف شده هستند.
وی با بیان اینكه قرآن تاریخ انقضا ندارد در صورتی كه همه چیز در دنیا تاریخ انقضا دارد زیرا خالق این آیات و كتاب خداوند است، گفت:‌ قرار است كه این رسانه برای همیشه و برای همه دوران‌ها انسان‌ها را هدایت كند.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه یادآور شد: قرآن نسخه شفابخشی است كه می‌تواند حالات بد ما مثل كبر و غرور و نفاق و بداخلاقی و كینه و بدطینتی را خوب كند.
رئیسی همچنین قرآن را یك رسانه صادق و همگانی دانست و گفت: آنچه امروز مشاهده می‌كنیم رسانه‌های دنیا صدق كم دارند و رسانه جمهوری اسلامی یك تنه در مقابل آنان ایستاده است.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری این مسابقات گفت: بهترین توفیق میزبانی قرآن است و سعادتی نصیب انسان‌ها می‌شود که شاگردی قرآن را بکند.
وی متسابقان را سفیرانی دانست كه در سراسر نیروی دریایی سپاه، مبلغ قرآن هستند و ادامه داد: اینكه در مسابقات شركت كرده و صاحب مقام و امتیاز شوید، یك فضیلت بزرگ است و باید آن را پاس داشت.
رئیسی با اشاره به صبغه قرآنی نیروهای مسلح گفت: در نظام جمهوری اسلامی مرسوم است كه مسابقات قرآن در میان نیروهای مسلح برگزار شود كه كمتر كشوری چنین كاری را انجام می‌دهد و ما چنین چیزی را مدیون نظام جمهوری اسلامی و خون شهدا هستیم.
وی با طرح این سئوال كه چه ضرورتی دارد تا نظامیان با قرآن محشور شوند و چرا شاگردی قرآن اولویت اول نیروهای مسلح باید باشد، گفت: اگر نیروی مسلح تربیت قرآنی نداشته باشد، تیرش به خطا خواهد رفت و آن قلبی که باید هدف قرار دهد، اشتباه است و این درسی است كه امام به ما داد كه اگر اهل قرآن باشیم تیرمان به خطا نمی‌رود.
رئیسی با بیان اینكه جنایت‌های کسانی که نه قرآن را قبول دارند و نه شاگردی قرآن را کرده‌اند، گوش فلک را پر کرده است اما به کسی نمی‌گویند، گفت: چرا در جنگ جهانی اول و دوم میلیون‌ها انسان کشته شد، انسان ارزش دارد و اشرف مخلوق خداست چرا باید این چنین کشته شود.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه با یادآوری اینكه اصل در قرآن گفتمان است، گفت: اگر نیروی مسلح، شاگرد قرآن و دانشجوی دانشگاه قرآن باشند، قطعاً تیرش به سمت ظلم و ستم خواهد رفت و هیچ بیگناهی را مجروح نمی‌كند.
وی تأكید كرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران هدف از ساخت تسلیحات نظامی نشانه‌گیری قلب ظالم و كسانی است كه ظلم و دردسر ایجاد می‌كنند و مخالف هدایت هستند.
انتهای پیام

captcha