گزارش ایكنا از سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن ندسا
کد خبر: 3845864
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱

گزارش ایكنا از سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن ندسا

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شیراز برگزار شد و در آن برگزیدگان هر رشته معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا از فارس، سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی روزهای 5 تا 7 مهرماه جاری به میزبانی پادگان بعثت شیراز برگزار شد.
مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات دقایقی پیش در مسجد این پادگان برگزار شد و در آن برگزیدگان هر رشته معرفی و تجلیل شدند.
این مسابقات در دو بخش کارکنان کادر و وظیفه و با مشارکت 150 نفر و در رشته‌های حفظ 5، 10، 15، 20 جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، مفاهیم سطح یک و دو و اذان برگزار شد که برگزیدگان این مرحله به مسابقات نهایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه پیدا خواهند کرد.
حجت‌الاسلام علی فرزانه، مسئول نمایندگی ولی فقیه در مرکز تخصصی موشکی ندسا در این مراسم به میهمانان خوشامدگویی گفت و بر اهمیت از استفاده از چنین فرصت‌های برای بهره‌گیری از نور قرآن کریم تأکید کرد.
شهرام عسکریان، معاون تبلیغات و روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این مراسم با بیان اینكه در بحث فرهنگ نیاز به كار جدی داریم، گفت: مقام معظم رهبری بر روی كارهای خودجوش فرهنگی و عناصری كه این قبیل فعالیت‌ها را انجام می‌دهند، توجه جدی دارند و قرآنیان هم می‌توانند به‌صورت خودجوش و داوطلبانه كارهای فرهنگی را دنبال كنند.
وی به برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن ندسا اشاره كرد و گفت: این مسابقات با حضور برترین‌های دوره مقدماتی از تمام رده‌های مختلف نیروی دریایی در نقاط مختلف کشور برگزار شده است.

اشاره به جوایز برگزیدگان
عسكریان یادآور شد: به برگزیدگان این مسابقات جوایزی از سوی فرمانده ندسا اعطا می‌شود از جمله اینكه به نفر اول سفر زیارت به كربلای معلی همراه با خانواده، نفر دوم سفر زیارتی به مشهد مقدس و نفر سوم سفر زیارتی به قم اهدا می‌شود.
حجت‌الاسلام عبدالحمید رئیسی، جانشین نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه عصر نیز در این مراسم، قرآن را یك رسانه فرازمانی و فرامكانی توصیف كرد و گفت: قرآن تنها كتابی است كه انحصار به یک زمان خاصی ندارد و کتاب الهی و منحصر است چون دیگر کتب آسمانی دیگر امروز وجود ندارد و اگر وجود دارند، تحریف شده هستند.
وی با بیان اینكه قرآن تاریخ انقضا ندارد در صورتی كه همه چیز در دنیا تاریخ انقضا دارد زیرا خالق این آیات و كتاب خداوند است، گفت:‌ قرار است كه این رسانه برای همیشه و برای همه دوران‌ها انسان‌ها را هدایت كند.
رئیسی همچنین قرآن را یك رسانه صادق و همگانی دانست و گفت: آنچه امروز مشاهده می‌كنیم رسانه‌های دنیا صدق كم دارند و رسانه جمهوری اسلامی یك تنه در مقابل آنان ایستاده است.

چرا شاگردی قرآن باید اولویت اول نیروهای مسلح باشد
وی با طرح این سئوال كه چه ضرورتی دارد تا نظامیان با قرآن محشور شوند و چرا شاگردی قرآن اولویت اول نیروهای مسلح باید باشد، گفت: اگر نیروی مسلح تربیت قرآنی نداشته باشد، تیرش به خطا خواهد رفت و آن قلبی که باید هدف قرار دهد، اشتباه است و این درسی است كه امام به ما داد كه اگر اهل قرآن باشیم تیرمان به خطا نمی‌رود.
رئیسی تأكید كرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران هدف از ساخت تسلیحات نظامی نشانه‌گیری قلب ظالم و كسانی است كه ظلم و دردسر ایجاد می‌كنند و مخالف هدایت هستند.
ابوالحسن حقایقی، قائم مقام صدا و سیمای فارس نیز در این مراسم گفت: امروز رسانه‌های غربی در دنیا سعی می‌کنند که پیام حق به گوش عدالت خواهان به جهان نرسد.
وی، جمهوری اسلامی را یک نقطه عطف در دنیا دانست كه ایده‌های لیبرالی و كمویستی غرب و شرق را در نوردید و گفت: امروز تمام رسانه‌های دنیا تلاش می‌كنند تا پیام قرآن كه پیام حق است به گوش جهانیان نرسد.

تنها راه دین‌داری و دین‌شناسی توجه به قرآن و عترت است
حقایقی راه و مسیر دین‌داری و دین‌شناسی را توجه به قرآن و عترت دانست و گفت: تنها كسانی می‌توانند سربازان واقعی برای انقلاب اسلامی باشند كه هم دین‌شناس و هم دین‌دار باشند.
یادآور می‌شود،‌ در پایان این مراسم نیز برگزیدگان هر بخش و هر رشته معرفی و از آنان تجلیل به عمل آمد ضمن اینكه این برگزیدگان به مرحله مسابقات سراسری قرآن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه یافتند.
انتهای پیام

captcha