وحدت؛ عامل پیشرفت کشورهای اسلامی
کد خبر: 3846475
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

وحدت؛ عامل پیشرفت کشورهای اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه وحدت عامل پیشرفت کشورهای اسلامی است، گفت: تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورهای اسلامی افق روشنی را از پیشرفت و قدرت مسلمانان و همچنین قطع وابستگی‌ها به دولت‌های مستکبر جهان به همراه دارد.

وحدت؛ عامل پیشرفت کشورهای اسلامی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجتالاسلام والمسلمین سید محمدعلی آلهاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 9 مهرماه در دیدار سفیر جمهوری آذربایجان در کشورمان با بیان اینکه وحدت عامل پیشرفت کشورهای اسلامی است، گفت: تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورهای اسلامی افق روشنی را از پیشرفت و قدرت مسلمانان و همچنین قطع وابستگی‌ها به دولت‌های مستکبر جهان به همراه دارد.
وی با بیان اینکه تفرقه ‌افکنی مهم‌ ترین راهبرد دشمن در جهان اسلام است ادامه داد: ایران و آذربایجان دو کشور مسلمان، دوست و همسایه با وحدت و انسجام، روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود را توسعه و تعمیق می دهند تا افقی روشن از پیشرفت و قدرت مسلمانان به منصه ظهور برسد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به روابط و مشترکات تاریخی و فرهنگی و دینی دو ملت ایران و آذربایجان افزود: ایران و آذربایجان از گذشته‌های دور در زمینه‌ها و مقاطع مختلف با یکدیگر همکاری‌های زیادی داشته اند و امیدواریم در برهه کنونی نیز که اراده سیاسی مقامات عالی رتبه دو کشور بر توسعه روابط فیمابین است، این همکاری ها و مناسبات بیش از پیش گسترش یابد.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه وحدت مسلمانان دشمنان را عصبانی و مایوس می‌کند اضافه کرد: تکریم شعائر دینی و پاسداشت خون شهدای کربلا از آموزه‌های دینی مسلمانان است و در ایام محرم شاهد برگزاری مراسم های با شکوه در شهرهای مختلف جمهوری آذربایجان بودیم.
وی افزود: برگزاری این مراسم بدون هیچ محدویتی درجای جای کره خاکی علاوه بر اینکه برکات معنوی دارد دل های مسلمانان را به همدیگر نزدیک تر می کند و یکپارچگی آنها را به نمایش می گذارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، از برگزاری همزمان مسابقات آوازخوانی و موسیقی با ایام سوگواری سید و سالارشهیدان در باکو انتقاد کرد و گفت: حضور عاشقانه دلدادگان امام حسین(ع) در مراسم عزاداری و راهپیمایی با شکوه اربعین ایجاب می کند که در زمان برگزاری چنین مسابقاتی تجدید شود.

انتهای پیام
captcha