«روایت عشق» عكاسان فارس را فراخواند
کد خبر: 3846867
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷

«روایت عشق» عكاسان فارس را فراخواند

گروه فرهنگی ــ نخستین جشنواره عکس «روایت عشق» با محوریت محرم، اربعین و سوگواره عاشورایی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی فارس برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، اسماعیل خادمی اردكانی، دبیر نخستین جشنواره عکس «روایت عشق» امروز، 10 مهر در جمع خبرنگاران گفت: فراخوان نخستین دوره مسابقه عکاسی «روایت عشق» با موضوع محرم و اربعین و سوگواره عاشورایی توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس منتشر شده و علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد هنری فرهنگی دعوت شده‌اند.
وی افزود: این جشنواره عکاسی باموضوعات محرم و فرهنگ و آئین عزاداری، حجاب وعفاف و شور و شعور جسینی در اربعین سید و سالار شهیدان با هدف به تصویر کشاندن حضور پرشور مردم در هیئات مذهبی و همچنین اربعین حسینی و معرفی بهتر فرهنگ‌ها و آئین‌های سنتی و بومی عزاداری در زندگی دیروز و امروز برگزار می‌شود.
خادمی با اشاره به تهدیدات دشمن در خصوص کمرنگ کردن قیام عظیم امام حسین(ع) و همایش عظیم اربعین حسینی و هجمه آنان در فضای مجازی، برگزاری این جشنواره را فرصتی مغتنم دانست تا بتوان صحنه‌ای کوچک از این حماسه بزرگ را به تصویر کشید و سهمی ناچیز در اشاعه فرهنگ دینی و معنوی داشت.
دبیر نخستین جشنواره عکس «روایت عشق» افزود: باتوجه به پیشرفت تکنولوژی اکثر مردم وخصوصاً قشرجوان از گوشی‌های هوشمند دارای دوربین‌های مناسب و بستر ارتباط در فضای مجازی برخوردار هستند، با مشارکت در چنین رویدادهای فرهنگی امکانی برای مشارکت در اشاعه فرهنگ معنوی و غنی عاشورا و اربعین خواهند داشت.
وی ادامه داد: این جشنواره به همت بسیج اساتید و بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی و دانشجویی و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار می‌شود و هر شرکت‌کننده امکان مشارکت در این رویداد را با ارسال 2 عکس مربوط به رویدادهای عاشورا و اربعین 2 سال اخیر خواهد داشت.
خادمی اردکانی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دفتر بسیج اساتید یا کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی فارس تحویل دهند، گفت: آخرین مهلت برای ارسال آثار 10 آبانماه است و عکس‌ها باید به صورت لمینت و در اندازه A3 چاپ و به دبیرخانه تحویل شود.
دبیر جشنواره عکس روایت عشق دانشگاه آزاد فارس زمان برگزاری اختتامیه را آذرماه امسال و همزمان با اختتامیه جشنواره شعر دانشجویی کشور در شیراز اعلام و اضافه کرد: مخاطبان این جشنواره تنها دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha