وقوع 62 فقره قتل در لرستان/برخورد با تیراندازی‌ها اولویت پلیس است
کد خبر: 3847040
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

وقوع 62 فقره قتل در لرستان/برخورد با تیراندازی‌ها اولویت پلیس است

گروه اجتماعی ـ فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به وقوع 62 فقره قتل در لرستان طی شش ماهه اول امسال، اولویت نیروی انتظامی را موضوع تیراندازی‌ها ذکرکرد و گفت: لرستان سه سال متوالی در برخورد با سلاح و مهمات رتبه اول را داشته است.

وقوع 62 فقره قتل در لرستان/به گزارش ایکنا از لرستان، محمد مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی لرستان پنج‌شنبه، یازدهم مهر در دیدار کارکنان و مسئولان نیروی انتظامی با آیت‌الله میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، با بیان این‌که امسال هفته ناجا با شعار «پلیس هوشمند و امین مردم» آغاز شده است، اظهارکرد: روز چهارشنبه، دهم مهر و در آستانه هفته ناجا یادواره هزار و 200 شهدای یگان ویژه در استان لرستان برگزار شد که برگزاری این یادواره برکتی برای شروع برنامه‌‌های ناجا بود.
وی افزود: هوشمندسازی پلیس و همچنین هوشمندسازی محیط از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دستور کار ناجا است و با استقرار سامانه‌های هوشمند در شهرها و جاده‌ها این هوشمندسازی انجام می‌شود که متاسفانه استان لرستان از این موضوع بی‌بهره است البته بر اساس قول‌هایی که مسئولان استان داده‌اند امیدواریم از ماه‌های آینده مردم لرستان از سامانه‌های هوشمند شهری و جاده‌ای بهره ببرند.
فرمانده انتظامی لرستان عنوان کرد: سال گذشته جهت کمک به اشتغال‌زایی جوانان موفق شدیم سهمیه 2 هزار و 550 نفر را جهت استخدام برای یگان‌های تکاوری، ویژه و مرزداری بگیریم و در شش ماهه اول امسال نیز 700 نفر جذب داشته‌ایم که از این تعداد 320 نفر جهت آموزش در مقطع کارشناسی به دانشگاه علوم انتظامی و 380 نفر به مرکز آموزش درجه‌داری اعزام شده‌اند.
وی با بیان این‌که 780 نفر به‌صورت چهره به چهره در سامانه 147 پاسخگوی مردم بودند، بیان کرد: حدود 11 هزار نفر با سامانه 197 به پلیس گزارش داده‌اند که از این تعداد 42 درصد درخواست مشاوره، انتقاد و پیشنهاد بوده و 52 درصد تقدیر از اقدامات پلیس بوده که میزان رضایت‌مندی مردم از عملکرد پلیس 87 درصد بوده است.
مهدیان‌نسب با اشاره به فوریت‌های پلیسی، گفت: استان لرستان در بحث فوریت‌های پلیسی بهترین استان کشور شناخته شده است و در شش ماهه نخست سال 580 هزار تلفن با فوریت‌ها تماس گرفته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که حدود 250هزار تلفن بوده است افزایش چشم‌گیری داشته‌ایم.
وی با بیان این‌که مهم‌ترین اولویت نیروی انتظامی موضوع تیراندازی‌ها است، تصریح کرد: برخورد با سلاح و مهمات همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در همین راستا استان لرستان سه سال متوالی در برخورد با سلاح و مهمات رتبه اول را داشته است.
توزیع 17 هزار بروشور با موضوع امر به معروف و نهی از منکر
فرمانده انتظامی لرستان خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی در شش ماهه اول امسال بالغ‌بر 170 هزار نفر آموزش چهره به چهره جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شده همچنین علاوه‌بر برگزاری همایش‌های پیشگیری در سراسر استان از جرم 17 هزار بروشور با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، عفاف و حجاب و آسیب‌های اجتماعی توزیع شده است.
وی اظهارکرد: طرح ناظر جهت مقابله با بدحجابی، سگ گردانی، آلودگی‌های صوتی و مزاحمت‌های خیابانی در استان لرستان اجرا شده است.
وقوع 62 فقره قتل در لرستان طی شش ماهه اول امسال
مهدیان‌نسب با بیان این‌که متاسفانه در شش ماهه نخست امسال 62 فقره قتل در لرستان انجام شده است، افزود: در مدت مذکور 37 مورد قتل مسلحانه، 35 مورد غیرمسلحانه بوده که از تعداد 62فقره قتل 59 مورد کشف شده که بخش زیادی از این قتل‌ها خانوادگی بوده است.
وی عنوان کرد: در حوزه پلیس راه و راهور در شش ماهه امسال در مجموع تصادفات 13 درصد کاهش داریم ولی در بحث تصادفات خسارتی 17 درصد، جرحی 14 درصد کاهش داریم اما در فوتی با 60 نفر کشته 25 نفر افزایش داریم که عمده‌ترین دلیل آن از بین رفتن زیرساخت‌ها در اثر سیل اخیر بود.
فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان این‌که در بحث مواد مخدر رویکرد پلیس برخورد با خرده‌فروشان بوده است، اضافه کرد: با اجرای چهار طرح موضعی، نقطه‌ای، منطقه‌ای و عملیات مشترک انتظامی51 نقطه آلوده پاک‌سازی و 2 تن و600 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است.
وی گفت: در شش ماهه اول امسال در راستای مبارزه با مواد مخدر 44 باند متلاشی و 8 هزار و 254 قاچاقچی، توزیع کننده، خرده فروش و معتاد متجاهر دستگیر شده است.
مهدیان‌نسب با اشاره به اقدامات پلیس فتا لرستان تصریح کرد: در حوزه پلیس فتا 195پرونده قضایی تشکیل و 168مجرم اینترنتی دستگیر شده و کلیه سایت‌ها توسط پلیس فتا لرستان شبانه‌روز رصد و با سایت‌های غیر مجاز برخورد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ارتقای بصیرت دینی، ولایت‌مداری و منزلت کارکنان، مقابله با تهیه و توزیع‌کنندگان مواد مخدر، مقابله با کالای قاچاق که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است از مهم‌ترین اولویت‌های برتر نیروی انتظامی است.

انتهای پیام
captcha