بسیجیان مکلف به حفظ معنویت انقلاب هستند
کد خبر: 3847168
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹

بسیجیان مکلف به حفظ معنویت انقلاب هستند

گروه اجتماعی ـ رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه حفظ معنویت انقلاب كه از آرمان‌های مهم و اساسی آن است، تأکید کرد: بسیجیان مکلف به انجام چنین کاری هستند.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌‌الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس امروز، 12 مهرماه در رزمایش الی بیت‌المقدس گردان‌های بسیج سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز ضمن برشمردن برخی ویژگی‌های بسیجیان گفت: بسیجیان باید زبان گویای انقلاب، اسوه و الگویی صادق، نمونه بارز و مجسم مؤمن اسلام باشند.

وی افزود: حفظ معنویت انقلاب كه از آرمان‌های مهم و اساسی آن است، همراه با حفظ معارف و اخلاق اسلامی از ضروریات اصلی است كه بسیجیان مكلف به آن هستند.

موسوی اظهار کرد: تكیه بر معنویات به صورت عملی، آنچنان كه دیگران در چهره بسیجی روح عرفان و معنویت را مشاهده كنند و متخلق بودن به اخلاق اسلامی از اموری است كه باید بسیجیان خود را عامل بدان بدانند و این خصوصیات به طور عینی و عملی در وجود آن‌ها متجلی باشد.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه بسیجیان می‌توانند اسوه‌های انقلاب، اسلام و مكتب باشند و در پرورش انسان‌ها تأثیر عملی و مثبت داشته باشند، گفت: بسیجیان می‌توانند در تقویت اراده دیگران و در برانگیختن حس اعتماد به نفس و اتكای به خویشتن در دیگران مؤثر باشند و در تربیت نسلی قوی، با اراده و مصمم، نقش بسزایی داشته باشند منوط به اینكه از نقش خود آگاه بوده و عملاً زمینه چنین رسالت مهمی را فراهم سازند.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور حماسی بسیجیان در این رزمایش که خود آمادگی جهت دفاع از کیان انقلاب اسلامی و لبیک به نائب امام زمان حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) است، گفت: بسیجیان می‌توانند پاسدار معروفات جامعه باشند و بازدارندگان منكرات. آن‌ها می‌توانند با صبر و استقامت و فداكاری خویش، با عرفان و شناخت و اخلاق نیكو، با بزرگ منشی و تعاون و همكاری با دیگران، نمونه‌ای از انسان والای اسلامی باشند كه خود را متعهد به انجام رسالتی بزرگ می‌دانند.

تکریم بسیج، احترام به مردانگی و مروت است

سردار یدالهی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز در این رزمایش گفت: تکریم بسیج، احترام به مردانگی و مروت است، پاسداشت جوانمردی و تضمین آینده است

وی با بیان اینکه بسیجیان نیازی به احترام و تجلیل ما ندارند، ما هستیم که به آنان و به حضور فعالشان برای همیشه نیازمندیم، گفت: جنگ آزمون خوبی برای جدا شدن صف مدعیان و مردان حقیقت بود. شعار امروز اگر پشتوانه و سابقه ای در دیروز نداشته است، بسان همه شعارها است و نیازمند امتحان در روز مبادا.

یدالهی با تصریح اینکه بسیجیان با شناخت و آگاهی از فرهنگ ناب اسلامی و ارزش‌های والای آن، سپس پاسداری از آن ارزش‌ها و جلوگیری از هجوم دشمنان به عرصه این فرهنگ، می‌توانند حافظ اصالت‌ها و ارزش‌های انقلاب باشند، گفت: پس از شناخت ارزش‌ها و اصالت‌های فرهنگی، معرفی و تبلیغ آن‌ها در جامعه، انجام كارهای اصولی و محتوایی به منظور رسمیت بخشیدن و ترویج آن‌ها، چه از راه آموزش، یا در قالب فیلم و دیگر برنامه‌های هنری، ضرورت می‌یابد.

رئیس دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: اگر خواهان جامعه‌ای واقعا اسلامی هستیم باید آن چنان فرهنگ اصیل اسلامی را به مردم شناساند و نیروهای جامعه را با این فرهنگ و ارزش‌های آن آشنا كرد كه تاثیر فرهنگ بیگانه بر آن‌ها به حداقل كاهش یابد. بی شك وقتی داشته‌های فرهنگی و مذهبی خود را به‌صورت مناسب و صحیح عرضه کنیم و رغبت و جاذبه مردم را نسبت به آن برانگیزیم، فرهنگ منحط غرب، زمینه‌ای برای نفوذ در جامعه اسلامی نخواهد داشت.

موسی زارعی، فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز نیز در این مراسم گفت: شناخت آفات انقلاب و زدودن آن‌ها یكی از وظایف عمده بسیجیان است.

وی گفت: بسیجیان با تعقیب خط صحیح انقلاب اسلامی، از طریق افزایش معلومات و سطح دانش و آگاهی‌های خود از جمله بینش سیاسی می‌توانند در صحنه‌های مختلف، حضور خود را اعلام دارند و خنثی‌گر توطئه دشمنان انقلاب بوده و با شجاعت و فداكاری از آفات احتمالی انقلاب جلوگیری كنند. آن‌ها از این طریق می‌توانند راه شهدای جاوید را پاس دارند و از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی محافظت کنند.

بسیجیان، دلسوزان واقعی انقلاب هستند

فرمانده قرارگاه امام هادی(ع) با بیان اینکه چنانچه نیروهای انقلابی در مبارزه با مشكلات، فشارها، مخالفت‌ها و آفات انقلاب، موفق نشوند، خطر از دست رفتن انقلاب وجود دارد، گفت: بسیجیان به دلیل اینكه از دلسوزان و دوستداران واقعی انقلاب اسلامی هستند، باید بیشترین سهم را در رفع آفات انقلاب برعهده گیرند.

زارعی در پایان در خصوص برنامه‌های رزمایش گفت: این رزمایش شامل شش عملیات امداد و نجات، مقابله با اغتشاشات، پدافند غیرعامل، دفاع ثابت منطقه‌ای، دفاع از کوی و برزن و عملیات‌های ضد هلی و بر مبنای آموزش و آمادگی گردان‌های بسیج و مقابله با تهدیدات فرضی دشمنان فرامنطقه‌ای انجام شده است. فتح مواضع دشمن در قله، اجرای آتش تهیه سنگین، صبح‌گاه مشترک و برنامه‌های رزمی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده است که توسط نیروهای آماده بسیج  در این رزمایش انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha