بررسی وضعیت روهينگیایی‌ها در دیدار نخست‌وزیر مالزی با کمیسر حقوق بشر
کد خبر: 3847288
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

بررسی وضعیت روهينگیایی‌ها در دیدار نخست‌وزیر مالزی با کمیسر حقوق بشر

گروه بین‌الملل ــ ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی در دیدار با کمیسر عالي حقوق بشر سازمان ملل، آخرین تحولات مربوط به مسلمانان ایالت «راخین» میانمار و وضعیت آن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی، دیروز 12 مهرماه، در رابطه با موضوع مسلمانان ایالت راخین با میشل باچلت، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان‌ ملل متحد گفت‌وگو کرد. این دیدار در پوتراجایا، پایتخت اداری مالزی انجام شد.

نحست‌وزیر مالزی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: گفت‌وگوی پرثمری با باچلت داشتیم.

وی افزود: در این دیدار همچنین درباره مسائل مربوط به حقوق بشر که هفته گذشته مالزی در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرده بود، بحث شد. تغییرات آب‌ وهوایی و تأثیرات آن بر حقوق بشر با تأکید ویژه بر فاجعه مسلمانان روهینگیا از جمله این موضوعات بود.

 باچلت پس از این دیدار، از مدرسه آوارگان راخین در غرب مالزی که از میانمار فرار کرده بودند، بازدید کرد.

کمیسر عالی حقوق بشر از تحصیل روهینگیایی‌ها در مالزی و ساختن آینده‌ای بهتر، ابراز خرسندی کرد.

یادآوری می‌شود، نخست‌وزیر مالزی، با حضور در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان‌ ملل، از اقدامات تجاوزگرانه دولت میانمار در پاکسازی نژادی مسلمانان در ایالت راخین انتقاد و این اقدامات را «نسل‌کشی» خواند.

از 25 آگوست سال 2017 میلادی، شبه‌نظامیان بودایی و ارتش میانمار حمله نظامی و کشتار وحشانیه‌ای علیه روهینگیایی‌ها در ایالت راخین واقع در غرب میانمار به راه انداخته‌اند که بنابر اعلام منابع محلی و بین‌المللی این جنایات تاکنون منجر به کشته‌شدن هزاران نفر از مسلمانان این منطقه شده و بنا به اعلام سازمان ملل متحد، نزدیک به یک میلیون نفر نیز به بنگلادش فرار کرده‌اند.
انتهای پیام
captcha