علل حضور کم‌رنگ مردم در مسابقات قرآن بررسی شود
کد خبر: 3847741
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
سیدکریم موسوی:

علل حضور کم‌رنگ مردم در مسابقات قرآن بررسی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ داور چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش آقایان با بیان اینکه در این دوره از مسابقات، جذب مخاطب بسیار ضعیف بود، تأکید کرد: باید بررسی شود چه اتفاقی افتاده که حضور مردم در این مسابقات کم‌رنگ است.

عدم حضور پررنگ مردم در مسابقات قرآن بررسی شود/ رسانه‌ها در خدمت مسابقات قرآن بودند

سیدکریم موسوی، داور چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش آقایان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات، جذب مخاطب خیلی ضعیف بود و این مهم‌ترین نکته منفی و سلبی است که در رابطه با مسابقات می‌توان به آن اشاره کرد و واقعاً باید بررسی شود چه اتفاقی افتاده که حضور مردم در این مسابقات پررنگ نبود. در مجموع با توجه به شرایط فنی و خدماتی ایجاد شده، مسابقات به بهترین شکل برگزار شد.

وی افزود: در این دوره رسانه در خدمت کار بود و به صورت دقیق مستندسازی می‌شد و اخبار به سمع و نظر مردم می‌رسید. از طرف دیگر، ترکیب هیئت داوران حرفه‌ای و مبتنی بر نگاه علمی بود و به نظر من، امسال یکی از موفق‌ترین گروه‌های داوری در تمام رشته‌ها به فعالیت پرداخت.

رقابت فشرده متسابقان 

داور چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش آقایان ادامه داد: مسابقات امسال از نظر نحوه برگزاری یکی از بهترین دوره‌ها محسوب می‌شود و یکی از نکات مثبت این بود که همه جنبه‌های مربوط به مسابقات اعم از اسکان، پذیرایی و سالن در یک مکان بود که جای تشکر از متولیان دارد.

موسوی درباره سطح کیفی مسابقات گفت: اگرچه در بسیاری از رشته‌ها تعداد شرکت‌کنندگان کمتر شده، ولی سطح حرفه‌ای آنها افزایش یافته است. در واقع نفرات برگزیده با فاصله کمی نسبت به سایرین انتخاب می‌شدند و این ناشی از نزدیک بودن رقابت‌ها بود. در واقع می‌توان گفت رقابت‌ها سال به سال نزدیک‌تر شده و انتخاب نفرات برگزیده سخت‌تر می‌شود و حکایت از آن دارد که شرکت‌کنندگان به لحاظ کیفی خیلی پیشرفت کرده‌اند.

حضور دانشجویان در مسابقات قرآن کم‌رنگ بود

وی بیان کرد: به نظر من شرایط برگزاری مسابقات از نظر آب‌و‌هوا، سالن، برنامه‌ریزی و قرعه‌کشی متسابقان مناسب بود و همه چیز به موقع انجام می‌شد. البته تجمع رخدادهای مربوط به مسابقات در یک محدوده، شرایط برگزاری و دسترسی متسابقان را تسهیل کرده بود، ولی با توجه به اینکه در یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی شهر اصفهان برگزار می‌شد، حضور دانشجویان در مسابقات کم‌رنگ بود.

داور چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش آقایان تأکید کرد: تیم برگزارکننده مسابقات خبره و حرفه‌ای بود و هر سال روند برگزاری رقابت‌ها را رصد می‌کند، نقاط قوت و ضعف را می‌سنجد و دنبال این است که اتفاق خوبی رخ دهد. امسال نیز تلاش کرد تا مسابقات با استقبال عمومی روبرو شود، هرچند در بعضی از رشته‌ها حضور مردم کم‌رنگ و در برخی دیگر پررنگ‌تر بود. ضمن اینکه فکر می‌کنم آیین‌نامه‌های دو رشته تواشیح و دعاخوانی باید بازنگری شود.

انتهای پیام
captcha