۱۷ و ۱۸ مهرماه؛ زمان برگزاری شب شعر عاشورا در جوار آرامگاه حافظ
کد خبر: 3848432
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

۱۷ و ۱۸ مهرماه؛ زمان برگزاری شب شعر عاشورا در جوار آرامگاه حافظ

گروه فرهنگی ــ سی و چهارمین شب شعر عاشورا با حضور جمعی از شاعران برجسته ادبیات آیینی کشور در روز‌های ۱۷ و ۱۸ مهرماه از ساعت ۱۹ در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، احد ده‌بزرگی، دبیر ستاد برگزاری شب‌های شعر عاشورا امروز، 16 مهرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری سی و چهارمین دوره این شب شعر در شیراز خبر داد و گفت: برای سی و چهارمین دوره متوالی شب‌های شعر عاشورا در روزهای 17 و 18 مهرماه از ساعت 19 در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: شب شعر عاشورا قدیمی‌ترین و مستمرترین حرکت مردمی در حوزه ادبیات آیینی است که به‌مدت 34 سال استمرار دارد و بدون وابستگی به هیچ نهاد دولتی یا رسمی به‌صورت مردمی و هیئتی برگزار می‌شود.

ده‌بزرگی بیان كرد: موضوع مراسم امسال «حضرت علی اصغر و عبدالله رضیع، سوره‌های صغیر عاشورا» است که به حماسه کبیر شهادت حضرت علی اصغر(ع) و کودکان شیرخوار عاشورا اختصاص دارد.

دبیر ستاد برگزاری شب شعر عاشورا ادامه داد: به روال سالیان گذشته امسال نیز برنامه در دو روز متوالی شامگاه 17 و 18 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء و از ساعت 19 در تالار حافظ واقع در چهارراه حافظیه برگزار می‌شود و حضور کلیه علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) آزاد است.

وی بیان کرد: قریب 40 نفر برگزیده و مهمان در دو شب به قرائت شعر خواهند پرداخت که شامل برگزیدگان فراخوان و مهمانان ویژه مراسم هستند که از میان چهره‌های پیشکسوت و جوان ادبیات آیینی انتخاب شده‌اند.

ده‌بزرگی ادامه داد: از مهمانان کشوری امسال می‌توان به نام‌هایی چون سیدحمیدرضا برقعی، اسماعیل امینی، افشین علا، غلامرضا طریقی، محسن حسن‌زاده لیله کوهی، محمودحبیبی کسبی، زهیر توکلی، امیر مرزبان، سیدحسین متولیان، قاسم صرافان، امید مهدی‌نژاد، احسان رضایی و... اشاره کرد.

وی گفت: در دو شب مراسم سیدمجتبی حسینی و محمدرضا سنگری در حوزه مسائل معرفتی به ایراد سخن خواهند پرداخت و گعده‌ها و حلقه‌های آزاد شعر و نقد و نظر نیز در حاشیه برنامه برپا خواهد بود.

دبیر ستاد برگزاری شب شعر عاشورا ادامه داد: پایان‌بخش برنامه‌ها نیز ان‌شاءالله مراسم عزاداری ویژه شعرا و یاران ستاد همراه با مراسم سنتی تربت‌نوشان و عهد شاعران مبنی بر فعالیت مستمر در حوزه ادبیات آیینی و شعر اهل بیتی خواهد بود و ان‌شاءالله در همین مراسم با اعلام موضوع سال آینده دوره سی و پنجم شب شعر عاشورا آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال نیز به سنت هر ساله مجموعه آثار دوره سی و سوم همزمان با برنامه منتشر خواهد شد و با برپایی نمایشگاهی، کتاب‌های چاپ شده سال های گذشته و لوح فشرده ی تصویری و صوتی برخی مراسم های سالیان گذشته به علاقه مندان ارائه خواهد شد.

ده بزرگی گفت: امسال همچنین چلد دوم از کتاب ارزنده منظومه آینه‌داران آفتاب اثر طبع بانوی شاعر عاشورایی اعظم حسینی که به شهیدان تیرباران صبح عاشورا اختصاص دارد نیز همزمان با مراسم در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha