برگزیدگان «جایزه کتاب سال آذربایجان‌شرقی» معرفی شدند
کد خبر: 3851552
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

برگزیدگان «جایزه کتاب سال آذربایجان‌شرقی» معرفی شدند

گروه فرهنگی ــ همزمان با آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات استان، برگزیدگان «جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی» معرفی شدند.

برگزیدگان «جایزه کتاب سال آذربایجان‌شرقی» معرفی شدندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، دوشنبه، 29 مهرماه همزمان با آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات استان، برگزیدگان «جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی» معرفی شدند.

جایزه کتاب سال آذربایجانشرقی در بخش علوم خالص و ریاضیات، به کتاب «تاریخچه ریاضیات» تألیف حسین سیفلو از دانشگاه تبریز، در بخش هنر و تربیت بدنی به کتاب «دیابت و فعالیت بدنی» تألیف جولیا اچ. گویدیک و ادواردا اوجوکا ترجمه عباسعلی گائینی، اکبر معین و علی ضرغافی خامنه و راحله دولگری شرف و در حوزه ادبیات و نثر معاصر به کتاب «جمجه‌ات را قرض بده برادر» تألیف مرتضی کربلایی لو از تهران تعلق گرفت.

این جایزه در بخش شعر معاصر به کتاب «مرا صدا کردی؟» سروده حسین‌نیا از تهران، در بخش نقد ادبی به کتاب «پارسی‌سرایان آسیای صغیر» تألیف ویس دئیرمان چای ترجمه اسدالله واحد از دانشگاه تبریز، در بخش تاریخ و جغرافیا یه کتاب «سرو سربدار» تألیف یحیی آریابخشایش از دانشگاه امیرکبیر تهران و در بخش کودک و نوجوان و داستان تألیفی به کتاب «روی سیم تار» نوشته حسین قربانزاده از تهران اهدا شد.

در بخش فلسفه و روان‌شناسی نیز ۲ اثر به‌صورت مشترک شایسته تقدیر شناخته شدند که شامل کتاب «آموزش کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم با سطح عملکرد بالا» تالیف پامیلا لیچ و سوزان کوری ترجمه شهروز نعمتی و فریبرز فرهادی لنگرودی از دانشگاه تبریز و «درمان شناختی ـ رفتاری نوجوانان و جوانان رویکرد تنظیم هیجان» تألیف لارنس هاولز ترجمه سعید قره آغاجی از تبریز است.

آثار شایسته تقدیر در بخش دین و سیره معصومین به کتاب «بررسی و تحلیل روابط و مناسبات امام علی(ع) با انصار» تألیف محمدرضا مهدوی عباس‌آباد از تبریز، در بخش علوم خالص و ریاضیات به کتاب «آنالیز حقیقی» تألیف محمدحسین فاروقی و رضا احمدی از دانشگاه تبریز، در بخش زیست‌شناسی به کتاب «گرده افشانی و لقاح در گل داران» تألیف هوشنگ نصرتی از تبریز و در بخش زمین‌شناسی به کتاب «انرژی زمین گرمایی از مدل نظری تا روش‌های اکتشاف و توسعه» تألیف اینگرید استوبر و کورت بوخر ترجمه کمال سیاه چشم و محمد شهسواری بمی از دانشگاه تبریز تعلق گرفت.

در بخش علوم کاربردی و پزشکی ۲ اثر «مبانی نانو تکنولوژی و کاربرد آن در درمان بیماری‌های قلبی و عروقی و اعصاب تألیف امیر امیری صادقان و همکاران از تبریز و «آسیب‌شناسی بیماری‌های انگلی در حیوانات اهلی» تألیف منیره خردادمهر و احمد نعمت الهی از دانشگاه تبریز، در بخش کشاورزی «مقدمه‌ای بر کشاورزی دقیق» تالیف حسین نوید از دانشگاه تبریز شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش هنر و تربیت بدنی نیز اثر «فیزیولوژی ورزشی در بیماری‌های قلبی - عروقی» تألیف بهروز بقائی از تبریز، در بخش ادبیات و نثر معاصر اثر «نعلین های آلبالویی» نوشته مهدی نورمحمدزاده از تهران، در بخش شعر ۲ اثر «گشایش» سروده محمد شکری‌فرد از و «پرچم صلح» سروده شهریار شفیعی هر دو از تهران، در بخش نقد ادبی «سنگ و سبو» تألیف بهروز عزبدفتری از تبریز و در بخش تاریخ و جغرافیا اثر «نگاهی به روزشمار وقایع تبریز» تألیف بهروز رستمی از تبریز به‌عنوان آثار شایسته تقدیر جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی انتخاب شدند.

انتهای پیام
captcha