سمینار «مبارزه با تروریسم از نگاه قرآن» در مصر برگزار شد
کد خبر: 3853515
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

سمینار «مبارزه با تروریسم از نگاه قرآن» در مصر برگزار شد

گروه بین‌الملل ــ سمینار «مبارزه با تروریسم از نگاه قرآن» با تأکید بر بهره‌گیری از رهنمودهای قرآن در زمینه دعوت به صلح، رحمت، عدالت و آزادی در قاهره برگزار شد.

سمینار «مبارزه با تروریسم از نگاه قرآن» در مصر برگزار شدبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «بلدنا الیوم»، این سمینار، دیروز، 7 آبان‌ماه، با حضور شماری از اساتید و پژوهشگران دانشگاه الازهر در دانشکده «دارالعلوم» دانشگاه قاهره برگزار شد.
 
«سعدالدین هلالی» استاد فقه تطبیقی دانشگاه الازهر، «خالد عکاشه»، مدیر مرکز سیاست‌های راهبردی مصر، «عبدالمحسن محمد عبدالراضی»، رئیس دانشکده دارالعلوم دانشگاه قاهره و فعالان رسانه‌ای از جمله حاضران در این سمینار بودند.

در این سمینار، اسامه ابراهیم الامین، از روزنامه‌نگارن و نویسندگان مصر و دبیرکل مؤسسه تحقیقات و روشنگری «پیام صلح»  توصیه‌هایی پایانی سمینار را قرائت کرد که «ضرورت مقابله با اندیشه‌های فاسد و اشتباه که با گذشت زمان طبیعت مقدس پیدا کرده‌اند همچون برخی روایات جعلی و اسرائیلیات» از جمله این توصیه‌ها بود.

دیگر توصیه‌های سمینار مصر نیز بر «تكيه بر قرآن به‌عنوان مرجع اصلی دین صحیح اسلام و بهره‌مندی از آیات آن در زمینه دعوت به رحمت، عدالت، صلح، آزادی، دوستی و عدم تجاوز به دیگران» و «بازنگری در روش‌های آموزشی به ویژه دروسی که در آموزشگاه‌های دینی و دانشگاه الازهر تدریس می‌شود و تدوین شیوه‌های آموزشی برای مدارس در راستای نشر فرهنگ عقل‌گرایی و روشنگری» تأکید داشت.
انتهای پیام
captcha