آشنایی با دفاع مقدس در تمام حوزه‌های علمیه تدریس شود
کد خبر: 3857192
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

آشنایی با دفاع مقدس در تمام حوزه‌های علمیه تدریس شود

گروه اجتماعی ـ مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خواستار تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در تمام حوزه‌های علمیه شد و گفت: لازم است جوانان مشتاق در این مراكز با دوران با شکوه دفاع مقدس آشنا شده و در جهت اشاعه این فرهنگ ارزشمند برای نسل‌های آینده تلاش کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، سعید كوشكی جهرمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، 23 آبان‌ماه در دیدار با حجت‌الاسلام استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس گفت: روحانیت در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند و در روحیه و مسائل عقیدتی رزمندگان بسیار تاثیرگذار بودند.
وی افزود: در حال حاضر درس آشنایی با دفاع مقدس در بعضی از مدارس حوزه‌های علمیه استان ارائه می‌شود که به نظر می‌رسد ضرورت دارد در تمامی حوزه‌های علمیه استان این دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس تدریس شود تا جوانان مشتاق در این مدارس با دوران با شکوه دفاع مقدس آشنا شده و در جهت اشاعه این فرهنگ ارزشمند برای نسل‌های آینده تلاش کنند.
كوشكی بیان كرد: ارائه این درس در مدارس حوزه‌های علمیه مستلزم همکاری مدیریت حوزه‌های علمیه استان است که در این مورد نیز مدیریت حوزه‌های علمیه آمادگی لازم را دارد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در مدارس حوزه‌های علمیه استان باشیم.
مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: این اداره‌کل آمادگی دارد با همکاری مدیریت حوزه‌های علمیه استان نسبت به برگزاری دوره‌های روایتگری ویژه طلاب و روحانیون را اقدام كند تا آن‌ها بتوانند دستاوردها و رشادت‌های رزمندگان را به جامعه تبیین كنند.
وی با بیان اینكه نقش‌آفرینی‌های روحانیت در دفاع مقدس بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در این راستا آمادگی ثبت نقش روحانیت در دفاع مقدس را در قالب دانشنامه دفاع مقدس را داریم، گفت: خاطرات بسیاری از روحانیت استان که در دفاع مقدس حضور داشتند در قالب تاریخ شفاهی ثبت و ضبط شده است.
كوشكی گفت: همچنین آمادگی لازم جهت حمایت از پایان نامه‌های طلاب حوزه‌های علمیه با موضوع دفاع مقدس را داریم و اگر در این حوزه پایان نامه‌هایی ارائه شود از آن‌ها حمایت خواهد شد و همچنین در چاپ کتاب با موضوع روحانیت و دفاع مقدس نیز آماده حمایت و همکاری هستیم.

انتهای پیام
captcha