برگزاری 20 کارگاه آموزشی «ترویج ازدواج آسان» در دورود
کد خبر: 3857755
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶

برگزاری 20 کارگاه آموزشی «ترویج ازدواج آسان» در دورود

گروه اجتماعی - فرماندار دورود با اشاره به فعالیت چهار سمن در حوزه ورزش و جوانان دورود، گفت: در سال‌جاری تاکنون 20 کارگاه ترویج ازدواج آسان برگزار شده که سه هزار نفر در همایش‌ها و کارگاه‌های مربوط به جوانان شرکت کرده‌اند.

فعالیت 20 کارگاه ترویج ازدواج آسان در دورودمجتبی بیرانوند، فرماندار دورود، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، ساماندهی امور جوانان را امری مهم دانست و با تاکید بر این‌که باید با حساسیت بالایی به امور این قشر بپردازیم، گفت: نسل جوان ما انتظارات بالایی دارند که باید وقت و برنامه‌های بیشتری را برای این نسل داشته باشیم که این امر از عهده اداره‌کل ورزش و جوانان به تنهایی برنمی‌آید.

وی با اشاره به این‌که در سطح شهرستان دورود از ابتدای سال تاکنون چهار جلسه ساماندهی امور جوانان تشکیل شده‌ است، عنوان کرد: بیش‌از 80 درصد برنامه‌های اعلامی از سوی اداره ورزش و جوانان در شهرستان تحقق پیدا کرده است اما تاکنون در دو آیتم مشارکت اجتماعی و اشتغال هنوز ورود پیدا نکردیم.

فرماندار دورود با بیان این‌که بخشی از اشتغال جوانان را از طریق ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های محلی می‌توان حل کرد، تصریح کرد: طی هفته جوان در سال گذشته 20 برنامه و در سال‌جاری تاکنون 40 برنامه در سطح شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی و کلاس مهارت زندگی در سطح شهرستان برای جوانان و 200 کارگروه جهادی در حوزه اردوی جهادی برگزار شد.

بیرانوند با اشاره به برگزاری 15 کارگاه ترویج ازدواج آسان طی سال گذشته در شهرستان دورود، عنوان کرد: در سال‌جاری تاکنون 20 کارگاه ترویج ازدواج آسان برگزار شده است و سال گذشته دو هزار و 500 جوان و در سال‌جاری تاکنون سه هزار نفر در همایش‌ها و کارگاه‌های مربوط به جوانان شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که در سال‌جاری سرانه ورزشی شهرستان از 53 سانت به 60 سانت رسیده است، اظهارکرد: با بهره‌برداری از سالن‌های ورزشی شهرستان این سرانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

بیرانوند ادامه داد: در سال گذشته چهار هزار و 153 مورد وام ازدواج پرداخت شده و امسال تاکنون یک‌هزار و 942 مورد وام پرداخت شده است.

فرماندار دورود با اشاره به این‌که سال گذشته سه سازمان مردم‌نهاد در شهرستان دورود فعالیت داشتند و در سال جدید چهار سمن در حوزه ورزش و جوانان فعالیت دارند، اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که ستاد ساماندهی جوانان استان در شهرستان دورود برگزار شود.

انتهای پیام
captcha