نفوذ لابی صهیونیسم در رسانه‌های غربی؛ چالش مهم مسلمانان
کد خبر: 3859696
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
رئیس مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع):

نفوذ لابی صهیونیسم در رسانه‌های غربی؛ چالش مهم مسلمانان

گروه ین‌الملل ـ «هویده جبق»، رئیس مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع)، نفوذ و سیطره لابی صهیونیسم در بسیاری از رسانه‌های تأثیرگذار در غرب را از چالش‌های مهم اقلیت‌های مسلمان دانست و گفت: این رسانه‌ها با هدف ترویج اسلام‌هراسی، حقایق و آموزه‌های اسلام را وارونه جلوه می‌دهند.

نفوذ لابی صهیونیست بر رسانه‌ها چالش مهم مسلمانان در غرب است

هویده جبق، بانوی لبنانی‌تبار مقیم ایتالیا، پزشک جراح و رئیس مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: بخش اعظمی از رسانه‌های غربی اعم از شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های رادیویی، روزنامه‌ها و مطبوعات در غرب تصاویر غیرواقعی از اسلام ارائه می‌دهند که این اقدام به چالش جدی مسلمانان در جوامع غربی تبدیل شده است.

وی با اشاره به نفوذ لابی صهیونیسم در رسانه‌های غربی گفت: این رسانه‌ها شبانه‌روز به دنبال مخفی کردن حقایق و واقعیت‌های اسلام بوده و تلاش می‌کنند تا اروپاییان از مسلمانان، خواه اروپایی باشد یا عرب یا از هر قوم و نژاد دیگری، بترسند.

تفرقه‌افکنی رسانه‌های غربی

این بانوی اندیشمند از تلاش رسانه‌های غربی برای تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی و احزاب مختلف سخن گفت و تصریح کرد: برای مثال در شهری که من زندگی می‌کنم حداقل 12 مرکز ویژه برادران اهل‌سنت وجود دارد که متأسفانه از هم جدا بوده و هر کدام سیاست‌های خاص خود را دنبال می‌کنند، در حالی که می‌توانند مکمل یکدیگر باشند و دوشادوش هم حرکت کنند. متأسفانه ما در چنین شرایطی هستیم و دائما تلاش می‌کنیم با امکاناتی که در اختیار داشته و اجازه استفاده از آن‌ها را داریم، چهره مخدوشی که رسانه‌های اروپایی و غربی از اسلام ارائه می‌دهند را تصحیح کنیم.

رئیس مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل‌بیت(ع) با اشاره به این که بخش اعظمی از مردم اروپا بسیار با اخلاق و حقیقت‌جو هستند، اظهار کرد: سانسور حقایق از سوی رسانه‌های غربی و اسلام‌هراسی و ایجاد ترس از اسلام سبب شده که بخش زیادی از مردم اروپا تصویر درستی از اسلام نداشته باشند.

وی در ارتباط با راه‌های مقابله با این چالش توضیح داد: ما به خیابان‌ها رفته و با مردم صحبت می‌کنیم، به آن‌ها هدیه می‌دهیم، آن‌ها را برای مشارکت در مراسم‌ خود به مساجد دعوت می‌کنیم و آن‌ها بسیار تعجب کرده و اذعان می‌کنند ما از حقیقت خبر نداشتیم و رسانه‌ها ما را گمراه کردند؛ اکنون حقیقت شما را فهمیدیم و دوست داریم با شما همراه باشیم، اگر باز هم برنامه‌ای داشتید به ما خبر دهید. ما باز هم در جمع شما خواهیم آمد.

دیدار چهره به چهره

هویده جبق در ادامه گفت: ما با همین شیوه و به صورت چهره به چهره و فرد به فرد با افرادی که به فلسفه «بودا» پناه برده بودند تعامل کردیم و برای آنها توضیح دادیم که اسلام مملو از حقوق و قوانین بشری است و شکر خدا ما شاهد اسلام آوردن برخی از آن‌ها بودیم.

وی با اشاره به اعطای حقوق زنان در اسلام، تصریح کرد: اروپاییان زن مسلمان را موجودی ساده، در حاشیه و مظلوم می‌پندارند که در خانه خود حبس شده و همسر او مانند یک جلاد در برابر او ایستاده است. آنها زمانی که مرا با چادر می‌بینند تعجب کرده و می‌گویند: چگونه ممکن است یک زن محجبه، پزشک جراح باشد و همین امر باب گفت‌و‌گو در ارتباط با حجاب و زوایای آن و وجوب آن بر زنان در اسلام را باز می‌کند. شاید این مسائل در کشورهای اسلامی بدیهی باشد، اما در کشورهای اروپایی نتایج خوبی به همراه داشته و در برخی موارد موجب گرویدن اروپاییان به دین اسلام شده است.

رئیس مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع) تصریح کرد: متأسفانه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند با ایجاد تفرقه، جوانان مذاهب اسلامی را در مقابل یکدیگر قرار دهند، این در حالی است که افکار عمومی غرب اعتقادی به جنگ ندارند و آغاز هر جنگی را موجب مصیبت می‌دانند.

این بانو با اشاره به نفوذ لابی آمریکایی ــ صهیونیستی در اقتصاد جهانی، گفت: جهان اسلام به دلیل وابستگی برخی حاکمانش به بیگانگان به فقر کشانده شده است، تا جایی که جوانان در برخی کشورهای اسلامی به راحتی با پول خریده می‌شوند تا بتوانند به زندگی مرفهی دست یابند؛ لذا متأسفانه بصیرت خود را از دست داده و نمی‌دانند به کجا می‌روند.

نفوذ لابی صهیونیست بر رسانه‌ها چالش مهم مسلمانان در غرب است

وی تندروی و افراط‎گرایی را از دیگر چالش‌های مهم جهان اسلام دانست و گفت: تندروی تنها کشتار و استفاده از سلاح‌های ویرانگر نیست، بلکه افراط‌گرایی می‌تواند در همه جنبه‌های زندگی اعم از سیاسی و اجتماعی را دربربگیرد. ما موظفیم از آگاهی و هوشیاری کافی برخوردار بوده و جوانان را بیدار کنیم و بدانند به کدام سو گام برمی‌دارند با چه کسانی تعامل دارند و عاقبت آنها چه می‌شود، زیرا سیاست قدرت‌های غربی این است که به محض این که مأموریت این جوانان به پایان رسید و آنان به اهداف خود دست یافتند، آنها را پس زده و از میان برمی‌دارند.

رئیس مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع) در پایان به اهمیت برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران اشاره کرد و گفت: به نظر ما گردهمایی هر ساله اندیشمندان و صاحب‌نظران امت اسلامی در این کنفرانس و بحث و گفت‌و‌گو در ارتباط با مسائل مربوط به جهان اسلام و همچنین راه‌ها و استراتژی‌های حمایت از حقوق اهل بیت(ع)، قدس شریف و مقدسات اسلامی در برابر ظلم جهانی با استفاده از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات موجود اهمیت فراوانی دارد.

گفت‌وگو از زهره نوری

انتهای پیام
captcha