آیت‌الله سیستانی: تظاهرات‌کنندگان صف خود را از آشوبگران جدا کنند
کد خبر: 3860347
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

آیت‌الله سیستانی: تظاهرات‌کنندگان صف خود را از آشوبگران جدا کنند

گروه بین‌الملل ـ مرجع دینی شیعیان در عراق از معترضان مسالت‌جو این کشور خواست که صف خود را افراد تخریبکار و آشوبگری که به دنبال آسیب‌رساندن به اموال شهروندان هستند، جدا کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الفرات نیوز»، سید احمد الصافی، نماینده و معتمد آیت‌الله العظمی سیستانی، ظهر امروز، 8 آذرماه، در خطبه‌های نماز جمعه کربلا در صحن حرم مطهر امام حسین(ع)، مواضع مرجعیت دینی شیعیان عراق درباره ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای این کشور را بیان کرد.

وی افزود: مرجعیت دینی عراق با نهایت اندوه و تأسف خبر درگیری‌های اخیر در برخی شهرها به‌ویژه ناصریه و نجف و ریختن خون برخی افراد و تخریب و به آتش‌کشیدن اموال را دنبال می‌کند.

سید احمد الصافی گفت: آیت‌الله سیستانی از معترضان مسالمت‌جو خواسته است که صف خود را از افراد تخریب‌کار جدا کنند و اجازه ندهند که از تظاهرات مسالمت‌آمیز آن‌ها برای آسیب رساندن به دارایی‌های شهروندان و حمله به صاحبان آن‌ها سوءاستفاده کند.

وی گفت: مرجعیت دینی عراق همچنین، از مجلس نمایندگان عراق که دولت کنونی از آن برخاسته خواستند که در گزینه‌های خود در این زمینه بازنگری و در راستای مصلحت عراق و محافظت از خون فرزندان آن اقدام کنند.

سید احمد الصافی گفت: آیت‌الله سیستانی بار دیگر بر حرمت تجاوز به تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز و منع آنها از اعمال حقوق خود در زمینه مطالبه اصلاحات تاکید کردند و از مجلس نمایندگان عراق خواستند که در تصویب بسته قانون انتخابات که زمینه‌ساز انتخابات آزاد و عادلانه که نتایج آن منعکس‌کننده خواست و اراده مردم باشد، تسریع کند.
 
وی گفت: مرجعیت دینی عراق تأکید کردند که دشمنان به همراه ایادی و ابزارهای خود برای ایجاد آشوب و جنگ داخلی و بازگشت دیکتاتوری برنامه‌ریزی می‌کنند و همه باید همکاری کنند تا این فرصت برای دشمنان فراهم نشود.

سید احمد الصافی بیان کرد: آیت‌الله سیستانی همچنین تأکید کردند که حامی و پشتیبانی برای ملت عراق باقی خواهد ماند و نصحیت و ارشادی جز آنچه به نفع ملت عراق باشد، ندارد و این برعهده مردم است که آنچه برای حال و آینده خود مناسب می‌بینند، انتخاب کند.
انتهای پیام
captcha