وفات مترجم قرآن به زبان پرتغالی در مصر
کد خبر: 3860484
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

وفات مترجم قرآن به زبان پرتغالی در مصر

گروه بین‌الملل ــ «حلمی محمد نصر»، مترجم قرآن به زبان پرتغالی و بنیانگذار گروه عربی دانشگاه «سائو پائولو» برزیل، در سن 97 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری اخبار 24، حلمی محمد نصر در مصر متولد شد، اما 55 سال از عمر خود را به معرفی دین اسلام و خدمت به زبان عربی در برزیل گذراند و آثار علمی و دانشگاهی و ترجمه‌های بسیاری از وی برجا مانده است.

وی در سال 2004 موفق به اتمام ترجمه مفاهیم قرآن کریم به زبان پرتغالی شد و مجمع چاپ و نشر قرآن كريم «ملك فهد» مدینه منوره آن را به چاپ رساند.

«محمد البشاری»، دبیرکل شورای جهانی جوامع مسلمان، درگذشت حلمی محمد نصر را تسلیت گفت و تصریح کرد: نصر پس از 55 سال خدمت پربار در راستای معرفی دین اسلامی و زبان عربی در برزیل و آمریکای لاتین، در سال 2015 به مصر بازگشت.

از او آثار علمی و ترجمه‌های بسیاری از عربی به پرتغالی و بالعکس برجای مانده است. نصر با لبخندی که در طول زندگی بر چهره داشت، محبوبیت زیادی در میان مردم برزیل و کشورهای اسلامی کسب کرده بود.

مرکز تبلیغات اسلامی آمریکای لاتین و کشورهای حوزه دریای کارائیب و انجمن‌های اسلامی برزیل نیز درگذشت حلمی محمد نصر را تسلیت گفتند و اعلام کردند که مراسم ترحیم وی  فردا، دهم آذرماه، در برزیل برگزار خواهد شد.

مترجم قرآنی مصری در گذشت

انتهای پیام
captcha