آماده پذیرفتن نظارت و شنیدن هدایت‌های نماینده ولی‌فقیه هستیم
کد خبر: 3861912
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

آماده پذیرفتن نظارت و شنیدن هدایت‌های نماینده ولی‌فقیه هستیم

گروه فرهنگی ــ استاندار لرستان اظهار کرد: ما به ‌عنوان دستگاه اجرایی استان لرستان آماده پذیرفتن نظارت و شنیدن هدایت‌های نماینده ولی‌فقیه هستیم که بتوانیم با کمک همدیگر لرستان را گامی به جلو ببریم.

استانداربه گزارش ایکنا از لرستان، سید موسی خادمی، استاندار لرستان در جلسه شورای اداری استان لرستان و آیین تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، با اشاره به این‌که تاکنون شرح وظیفه دقیقی برای ائمه جمعه ندیده‌ایم که خود دلیل دارد، اظهارکرد: یکی‌از دلایل اصلی این است که نباید چنین منصب مهمی را محدود به انجام وظایفی خاص کنیم.

وی با بیان این‌که با دقت در احکام ائمه جمعه نکاتی دیده می‌شود که قابل تامل است، عنوان کرد: مردم و فرهنگ هر استان در ایران یکپارچه تفاوت‌هایی دارد که این نکته توسط مقام معظم رهبری در احکام دیده شده است.

استاندار لرستان ادامه داد: هر استان وجوه برجسته‌ای در آداب و فرهنگ خود دارد که تاکید مقام معظم رهبری در تقویت و برجسته کردن آن‌هاست.

وی با بیان این‌که لرستان به ولایی بودن و تمام شیعه بودن و داشتن علمای بزرگ مشهور است، تصریح کرد: لرستان مردم ولایی، تمام شیعه و علاقه‌مند به ایران اسلامی دارد که در طول تاریخ با رژیم های طاغوتی همکاری نکردند و تنها تسلیم انقلاب اسلامی شدند و اکنون جز بهترین همراهان نظام هستند که تقویت آن مهم است

خادمی با اشاره به این‌که ارتباط با اقشار مردم از وظایف نماینده ولی‌فقیه است همان‌گونه که مقام معظم رهبری با تمام اقشار مردم در ارتباط هستند، عنوان کرد: نماینده ولی‌فقیه باید با همه اقشار، گروه‌ها و سلیقه‌ها ارتباط داشته باشد.

استاندار لرستان تاکید کرد: راه ولایت راه عشایررو قبلی نیست بلکه اتوبانی است که خیلی از افراد را در خود راه داده و نماینده ولی‌فقیه باید به گسترده شدن این اتوبان کمک کند.

وی با اشاره به این‌که نماینده ولی‌فقیه باید با بخش پیشرو جامعه که فرزانگان و فرهیختگان است ارتباط داشته باشد، عنوان کرد: توسعه به‌معنای رسیدن به آرمان‌های نظام و انقلاب است.

خادمی با بیان این‌که امروز مسئولیت سنگینی از سیدی بزرگوار به سیدی دیگر تحویل داده می‌شود، اظهارکرد: آیت‌الله میرعمادی در طول 12 سال حضور در لرستان علاوه‌بر فعالیت ذاتی که یک روحانی و عالم دینی باید انجام دهد، در حوزه‌های همکاری با دولت و موارد مربوط به دستگاه‌های اجرایی در استان همکاری نزدیکی داشته و فعالانه و پُرتحرک در همه حوزه‌ها حضور و همکاری داشتند.

وی با اشاره به این‌که چیزی جز بزرگی، اخلاق‌مداری و تواضع از امام جمعه جدید نشنیدیم، بیان کرد: این سرمایه را در اختیار توسعه استان قرار دهند و ما به‌عنوان دستگاه اجرایی استان آماده پذیرفتن نظارت و شنیدن هدایت‌های ایشان هستیم که بتوانیم با کمک همدیگر لرستان را گامی به جلو ببریم.

انتهای پیام
captcha