فارس؛ میزبان چهارمین جشنواره ملی «فانوس»
کد خبر: 3862336
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

فارس؛ میزبان چهارمین جشنواره ملی «فانوس»

گروه فرهنگی ـ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از برگزاری چهارمین جشنواره ملی «فانوس» در سال آینده در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره شامل تولیدات هنری حوزه دفاع مقدس است.

به گزارش ایکنا از فارس، سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، 17 آذرماه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی چهارمین جشنواره ملی فانوس که با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس و جمعی از مدیران و نمایندگان ادارات و سازمان‌ها در شیراز برگزار شد، گفت: استان فارس در سال آینده چهارمین جشنواره ملی «فانوس» که شامل تولیدات هنری حوزه دفاع مقدس است، میزبانی می‌کند.

وی افزود: پیشینه فرهنگی و جهادی استان فارس باید باهم تلفیق و ترکیب شود تا دستاوردهای حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نمایان شود.

کوشکی جهرمی بیان کرد: پیشینه جهادی استان فارس شامل 15 هزار شهید و 270 هزار رزمنده و یگان‌های مختلف رزمی است که اگر پیشینه فرهنگی استان و شهر شیراز که شامل پایتختی فرهنگی و ادبی است که اگر این دو پیشنه را در کنار هم قرار دهیم می‌توانیم دستاوردهای ارزشمندی را داشته باشیم که در حوزه باید دستگاه های متولی تلاش کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: دفاع مقدس و مجموعه‌های مرتبط با آن، یک مجموعه شاخصی است که تمامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی می‌تواند حول این محور حرکت کنند و قرار بگیرند که این خود یک دستاورد ارزشمند دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه در سومین دوره جشنواره ملی فانوس اشتان فارس موفق به کسب عنوان دوم این جشنواره شد، گفت: در نظر داریم با همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری استان بتوانیم چهارمین دوره این جشنواره ملی را به نحو احسن و متفاوت‌تر از گذشته برگزار کنیم چرا که استان فارس دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف هنری است.

کوشکی جهرمی اظهار کرد: فراخوان این جشنواره از هم اکنون شروع شده که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های مختلف از جمله هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و سنتی، موسیقی و سرود، رادیو، تحقیق و پژوهش و بخش آزاد تا 28 اسفند سال جاری به دبیرخانه این جشنواره که در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مسقر است ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha