دانشجو برای اندیشه آزاد ستاره‌دار نمی‌شود
کد خبر: 3862791
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

دانشجو برای اندیشه آزاد ستاره‌دار نمی‌شود

گروه فرهنگی ــ کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با یادآوری این مطلب که در نظام جمهوری اسلامی ایران کسی را به خاطر اندیشه زندانی نمی‌کنند، گفت: برای اندیشه آزاد دانشجو ستاره‌دار نمی‌شود.

برای اندیشه آزاد دانشجو ستاره‌دار نمی‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، امیر علی‌حیدر امیری، کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا عصر یک‎شنبه، هفدهم آذر در کرسی آزاداندیشی که به‌مناسبت روز دانشجو در دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: مسئولان باید در جلسه مقدس روز دانشجو شرکت کنند و عدم حضور مسئولان استانی در مراسم روز دانشجو قابل پذیرش نیست.

وی با ذکر این مطلب که دانشجو قشر پویا و فعال جامعه است، اضافه کرد: ۱۶ آذر ۳۲ در انقلاب بیشترین شهدای ما دانشجو بودند امروز نیز دانشجویان قشر روشنگر جامعه هستند.

امیری با اشاره به این‌که دانشجویان در بیان انتقادها باید معیارها را بیان کنند و مصداقی صحبت نکنند، تصریح کرد: در مسائل سیاسی الگوی اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر الگوی اقتصادی اسلام است. در خصوص مسائل پیش آمده نمایندگان به‌جای مجوز دادن هر سال قیمت بنزین و حامل‌های انرژی را گران کنند دولت باید سالانه حامل‌های انرژی را گران می‌کرد هر چند دولت قبل از گرانی باید مردم را توجیه می‌کرد.

این نظریه‌پرداز مسائل سیاسی با یادآوری این مطلب که دولت قبل از گران شدن بنزین باید مردم را نسبت به افزایش قیمت بنزین اقناع می‌کرد، طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را اشتباه دانست و گفت: ۴۵ هزار به مردم دادند اما نرخ اجناس آزاد شد.

مردم نسبت به گرانی بنزین اقناع نبودند

وی با ذکر این مطلب که در زمینه مسائل اقتصادی باید همه پایبند به سند چشم‌انداز بیست ساله تحول باشند، تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین زمانی رخ داد که عراق و لبنان شلوع شد و اطراف ما ناامن بود بنزین گران شد از طرفی مردم هم نسبت به گرانی بنزین اقناع نبودند.

امیری در خصوص موارد اغتشاشات و جرم امنیتی، اظهار کرد: ما اندیشه سیاسی و جرم سیاسی داریم در نظام اسلامی ندیدیم کسی را برای اندیشه زندانی کنند و برای اندیشه آزاد دانشجو ستاره‌دار نمی‌شود اما اگر کسی با اندیشه خود زمینه وقوع جرم شود آنگاه جرم امنیتی ایجاد کرده است به‌معنای دیگر اگر کسی بخواهد وضع موجود را با زور و شیشه شکستن تخریب کند حرکت آن جرم امنیتی است.

این مدرس اقتصاد مقاومتی کرسی‌های آزاداندیشی را فضا و مکانی برای ابراز نظرات برای رفتن به سمت تکامل دانست و گفت: این جلسات فرصتی برای بیان آزادانه نظرات دانشجویان است کمااینکه مقام معظم رهبری بر برگزاری و گسترش کرسی‌های آزاداندیشی تأکید دارد.

وی بر لزوم کارآمدی بیشتر احزاب در جامعه تأکید کرد و گفت: در قضیه بنزین اگر احزاب ما برای مردم خوبی‌ها، بدی‌ها و محسنات مباحث گرانی حامل‌های انرژی را بیان می‌کردند برخی مشکلات حل می‌شد.

امیری در پاسخ به این سؤال که آیا رهبری با برجام مخالف بودند یا خیر، تصریح کرد: رهبری با برجام موافق نبودند؛ اما فرمودند آمریکا بدعهد و پیمان‌شکن است با این وجود دولت از خط قرمزها عبور نکند.

لزوم توجه به حجاب و عفاف در جامعه دانشگاهی

این نظریه‌پرداز مسائل سیاسی با یادآوری این مطلب که انقلاب در شرایط نامطلوب اتفاق می‌افتد، ادامه داد: اگر ما از رژیم پهلوی راضی بودیم قطعاً انقلاب نمی‌کردیم و خدمات پس‌ از انقلاب نسبت به قبل از آن قابل قیاس نیست به‌طوری‌که به استناد بانک جهانی اقتصاد ایران قبل از انقلاب در رتبه ۲۶ و امروز جایگاه ۱۸ است؛ این در حالی‌است که جمعیت ما نسبت به قبل از انقلاب دو برابر شده است.

این مدرس اقتصاد مقاومتی با بیان این‌که قدرت اقتصادی ما از ۴۹۰ میلیارد دلار قبل‌ از انقلاب به ۱۸۰۰ میلیارد دلار ارتقا پیدا کرده است، گفت: قبل از انقلاب بخش خصوصی در بحران بود اما پس‌ از آن شاهد 10 برابر شدن واحدهای صنعتی نسبت و رشد صد برابری صادرات غیر نفتی نسبت به قبل از انقلاب شاهد هستیم.

وی با بیان این‌که ما از لحاظ اقتصادی پیشرفت کردیم اما اتتخاب‌های نادرست، فشارهای اقتصادی ریشه مشکلات اقتصادی است، ادامه داد: رهبری بر اقتصاد مقاومتی و توجه داخل تأکید کردند و الگوی اقتصادی ما الگوی خویی است باید اقتصاد مقاومتی را به‌معنای واقعی کلمه ترویج دهیم.

وی بر لزوم توجه به حجاب و عفاف در جامعه دانشگاهی تاکید کرد و یادآور شد: حجاب به‌ویژه برای بانوان صیانت از آنان در برابر نامحرمان است این در حالی‌است که کسانی‌که برای حجاب خود ارزش قائل هستند زندگی موفقی دارند.

انتهای پیام
captcha