سری جدید اسناد خزانه اسلامی عرضه می‌شود
کد خبر: 3863212
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
چهارشنبه هفته جاری در فرابورس؛

سری جدید اسناد خزانه اسلامی عرضه می‌شود

گروه اقتصاد ــ هفتادوششمین عرضه اسناد خزانه اسلامی در بازار فرابورس به ارزش 10 هزار میلیارد ریال، چهارشنبه 20 آذرماه انجام خواهد شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، این اوراق که در نماد «اخزا810» پذیرش شده‌اند، از سوی وزارت اقتصادی و دارایی منتشر شده است و در تاریخ 6 آذرماه 1400 سررسید خواهد شد. بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی عملیات بازار فرابورس ایران، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت در سررسید معرفی شده است.

این اوراق جدید در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران گشایش می‌یابد و قیمت آن بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا، به صورت میانگین موزون معاملات تعیین شود. ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال بوده و ارزش کل این اوراق 10 هزار میلیارد ریال است.

در همین حال طی هفته جاری، فرابورس ایران میزبان گشایش سری دیگری از اسناد خزانه اسلامی بود؛ این اوراق که در نماد «اخزا808» منتشر شده‌اند، روز شنبه 16 آذرماه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس برای اولین بار عرضه و هر ورقه آن 687 هزار ریال کشف قیمت شد.

شایان ذکر است که در هفته جاری، رئیس جمهور حسن روحانی نیز با حضور در مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه 1399 را تقدیم مجلس کرد که بر اساس سند منتشر شده 800 هزار میلیارد ریال به فروش اوراق مالی و اسلامی اختصاص یافته است؛ از این مقدار، معادل 200 هزار میلیارد ریال آن به انتشار اسناد خزانه اسلامی (اخزا) بازمی‌گردد.

انتهای پیام
captcha