اجازه گفتمان و آزاداندیشی دهیم
کد خبر: 3863534
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲

اجازه گفتمان و آزاداندیشی دهیم

گروه فرهنگی ـ مدیركل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با تأكید بر اینكه باید اجازه گفتمان و آزاداندیشی بدهیم، گفت: خیلی سخت است که کسی علیه ما حرف بزند اما نباید ناراحت شویم بلکه باید اجازه صحبت داده و سپس اگر جواب قانع‌کننده داریم محکم جواب دهیم.

به گزارش ایكنا از فارس، مجید مصلحی، مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری امروز، 20 آذر در آیین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید حوزه هنری فارس، گفت: تصویر ما از شیراز تصویری بزرگ است و این تصویر، سبب ترسیم مطالبات بزرگی می‌شود.
وی با بیان اینکه فارس استان بزرگی است و نمی‌توان بدون برنامه‌ریزی و افق بلند مدت برای آن تصمیم‌گیری کرد، فاصله بین وضع موجود و مطلوب را در این استان زیاد دانست و گفت: برای پر کردن این فاصله علاوه بر توجه ما در برنامه‌ریزی، عناصر فعال در استان نیز باید تلاش جدی داشته باشند.
مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با تصریح اینکه طی چهارسال مدیریت محمد کرم‌اللهی در فارس اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: در این سال‌ها فرصتی فراهم شد تا حوزه هنری دیده شده و پای بسیاری از بزرگترهای عرصه فرهنگ و هنر به حوزه هنری باز شود. امروز حوزه هنری فارس به نوعی پاتوق اهالی فرهنگ شده و در برخی بخش ها نیز مرجعیت تخصصی پیدا کرده است.
وی، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این دوران را جاری شدن هنر انقلاب با مفهوم عام آن در زبان گفت‌وگوی استان دانست و مسیر حرکت حوزه هنری فارس را رو به صعود توصیف كرد و گفت: این همه موفقیت توسط محمد کرم‌اللهی و تیم همراه وی حاصل شده است. مگر می‌شود مدیری بدون تیم همراه موفق شود.
مصلحی با اشاره به لزوم بهره‌بردن از توان نیروهای یک مجموعه برای موفقیت، اضافه کرد: باید اجازه گفتمان و آزاداندیشی بدهیم. خیلی سخت است که کسی علیه ما حرف بزند اما نباید ناراحت شویم بلکه باید اجازه صحبت داده و سپس اگر جواب قانع کننده داریم محکم جواب دهیم.
وی با اشاره به شخصیت غلامرضا قاسمی دهشالی گفت: وی همیشه کمک حال ستاد مرکزی بوده و ذهن و تفکر ما به هم نزدیک است. برای حضور ایشان در شیراز نیز سراغ داستان سازی نروید.
مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری ادامه داد: قرار است وی در ادامه مسیر رئیس قبل مسائلی را که شروع شده دنبال کند که یکی از آن‌ها ساختمان اداری است.
مصلحی با بیان اینکه سینماهای شیراز زمانی حرف اول را می‌زد و امروز هم برای سر و سامان دادن به آن‌ها تلاش کرد، گفت: در روزگاری قرار داریم که بعضا حال خوبی نداریم اما همه باید تلاش کنیم تا این حال خوب ایجاد شود و تغییر نگرش انجام شود.
مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: مدیری که خودش حال خوبی نداشته باشد چگونه می‌تواند حال دیگران را خوب کند؟ فرهنگ همه چیز ما و به تعبیر مقام معظم رهبری هوایی است که نفس می‌کشیم اما فرهنگ اولویت چندم ماست؟
وی افزود: سه نوع واقعیت وجود دارد. نخست واقعیت اصلی مثل مفاهیمی که درک همه ما از آن یکسان است مثلا باران کوه صندلی و...، دوم واقعیت قراردادی مثل قوانین راهنمایی رانندگی و سوم واقعیت شخصی که برداشت‌های فردی ما از حقایق است؛ عمده مشکلات ما از همین حوزه واقعیات شخصی ناشی می‌شود و داستان‌سرایی‌های فردی ما از یک واقعیت. البته باید توجه داشت آنچه کارآمدی سازمان را دچار اخلال می کند معضلات نیروی انسانی است.
یادآور می‌شود، در این مراسم از زحمات محمد كرم‌اللهی قدردانی و غلامرضا قاسمی دهشالی به‌عنوان رئیس جدید حوزه هنری فارس معارفه شد. ضمن اینكه محمد كرم‌اللهی نیز به عنوان مدیر جدید حوزه هنری ایلام معرفی شد.

انتهای پیام
captcha