«سَلُونِی قَبْلَ‏ أَنْ‏ تَفْقِدُونِی» شرحی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های انقلاب و نظام
کد خبر: 3864399
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ‌جوادی بیان کرد:

«سَلُونِی قَبْلَ‏ أَنْ‏ تَفْقِدُونِی» شرحی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های انقلاب و نظام

گروه اندیشه __ رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به شرح آیت‌الله جوادی‌آملی بر نهج‌البلاغه بیان کرد: ایشان با استفاده از ظرفیت انقلاب، نظام و جامعه اسلامی و پیشرفت فرهنگی که در این زمینه‌ها به لحاظ علمی فراهم آمده است، به خدمت فهم نهج‌البلاغه رفتند و دستاوردهای جدیدی را عرضه کردند.

مرتضی جوادی آملی

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی واعظ‌جوادی، رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «سَلُونِی قَبْلَ‏ أَنْ‏ تَفْقِدُونِی، تحریر نهج‌البلاغه» اثر آیت‌الله جوادی آملی، طی گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار ایکنا؛ بیان کرد: نهج‌البلاغه مثل قرآن و تالی تِلو قرآن، عصری و مصری نیست که برای یک دوره و رزوگاری باشد؛ یعنی همان طور که قرآن کتاب جاوید است، نهج‌البلاغه نیز جاوید است. 

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های اجتماعی نوپدیدی که برای جوامع، چه از جایگاه حکومت‌ها و نظام‌ها و چه از طریق نگرش‌های مردمی حاصل می‌شود، همه و همه اقتضا می‌کند که راه برای رسیدن به منابع وحیانی فراهم بشود. آیت‌الله جوادی‌آملی نیز با استفاده از ظرفیت انقلاب، نظام و جامعه اسلامی و پیشرفت فرهنگی که در این زمینه‌ها به لحاظ علمی فراهم آمده است، به خدمت فهم نهج‌البلاغه رفتند و دستاوردهای جدیدی را که بخشی از آن‌ها در این رونمایی به بیان سخنرانان درآمد، اظهار کردند.

واعظ‌جوادی در ادامه افزود: امیدواریم که جامعه ما از این فرصت بهره ببرد و آن نکات ارزشمند علوی را که در این نهج‌البلاغه آمده است، بتواند استفاده کند. در حقیقت، همان طور که خود علی بن ابیطالب(ع) فرمود که خدای عالم در قرآن تجلی کرد، بدون اینکه دیده بشود؛ «مِن غیر أن یکونوا رأوه» علی ابن ابیطالب(ع) نیز در نهج‌البلاغه تجلی کرد، بدون اینکه دیده بشود، اما اوصاف و کمالات و خصائل و مناقب او در این کتاب نمایان شده است و امیدواریم که جامعه با بهره‌مندی از این منبع اصیل علوی، از ارتقای فکری و فر هنگی برخوردار شود.

انتهای پیام
captcha