ترور سردار سلیمانی، اتحاد ملت ایران و عراق را تقویت می‌کند
کد خبر: 3868687
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
ماجد غماس در گفت‌وگو با ایکنا:

ترور سردار سلیمانی، اتحاد ملت ایران و عراق را تقویت می‌کند

گروه بین‌الملل ـ نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در ایران تصریح کرد: ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و حاج ابومهدی المهندس، معاون حشدالشعبی، تلاش‌های آمریکا برای ایجاد اختلاف و شکاف میان دو ملت عراق و ایران را بی‌نتیجه گذاشت و اتحاد دو ملت را تقویت می‎‌کند.

ترور سردار سلیمانی، اتحاد بیشتر دو ملت ایران و عراق را به همراه داردماجد غماس، نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در ایران، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و حاج ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و دیگر شهدا را به مقام معظم رهبری آیت‌الله سید علی خامنه‌ای و ملت ایران و عراق تسلیت گفت.

 وی با بیان این که هدف قراردادن دو شخصیت برجسته جهانی محور مقاومت توسط آمریکا در فرودگاه بین‌المللی بغداد خسارت بزرگی بود که تنها با مجاهدانی هم‌پایه این دو شهید جبران می‌شود، تاکید کرد: تا زمانی که روح مقاومت  در برابر استکبار جهانی بر ملت‌ها حاکم هست، راه این دو شهید نیز ادامه دارد.

ماجد غماس با اشاره به نقش تاثیرگذار حشدالشعبی در تکمیل سلسله محور مقاومت در منطقه و شکست گروه تکفیری و تروریستی داعش تصریح کرد: هدف قراردادن این دو شهید، به معنای شکست آمریکا با همه امتیازاتی است که در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: این اقدام به این معناست که کسانی که در مقابل داعش ایستاده بودند، دشمنان آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه مزدوران آمریکا در منطقه بودند.

نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در ایران، ترور سرداران مقاومت را به معنای اوج ناامیدی آمریکا از سیاست‌های خود در منطقه عنوان و تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌بینند که مردم منطقه به‌ویژه ملت عراق پس از گذراندن رنج‌های فراوان، بیدار شده و آماده  مقابله با استکبار و دفاع از ملت خود هستند تا آینده دیگری را برای ملت خود به تصویر کشند.

موضع قاطع مقام معظم رهبری

وی در ارتباط با سخن مقام معظم رهبری در ارتباط با گرفتن انتقامی سخت از جنایتکاران و چگونگی این انتقام، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای یک ساختار سازمانی است که براساس خواست مردم ایران شکل گرفته است و از یک رهبری حکیم برخوردار است. مسئولین ایرانی به صورت آگاهانه و دقیق سیاست‌های آتی را ترسیم می‌کنند. لذا شاهد آن خواهیم بود که هر تصمیمی که در این باره گرفته شود، تصمیمی حکیمانه‌ و مدبرانه با استفاده از همه روش‌های میدانی، سیاسی و دیپلماسی خواهد بود.

وی  افزود: این انتقام در آینده‌ای نزدیک و در مکان و زمان و گونه‌ای که خواست جمهوری اسلامی ایران باشد، گرفته خواهد شد.

مرجعیت دینی عراق

ماجد غماس در ارتباط با موضع‌گیری مرجعیت دینی عراق آیت‌الله العظمی سیستانی در ارتباط با ترور سردار سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و توصیف این ترور به دشمنی وحشیانه و نقض حاکمیت عراق از سوی آمریکایی‌ها، گفت: همانطور که ایشان فرمودند، این اقدام نقض حاکمیت عراق و نشانه بی‌عقلی ترامپ است. همانطور که ما در گذشته نیز شاهد سیاست‌های غیر عقلانی او در برخورد با وقایع بوده‌ایم.

وی با اشاره به مخالفت‌ها و محکوم شدن این ترور از سوی برخی سیاستمداران آمریکایی، گفت: آنها از پیامدهای احتمالی این اقدام به وحشت افتاده‌اند.

این سیاستمدار عراقی افزود: مرجعیت و ملت عراق این گونه اقدامات به ویژه در ارتباط با این قهرمانان که در برابر داعش ایستاده بودند را محکوم می‌کنند.

وی در ارتباط با تاثیر این اقدام برایجاد وحدت و انسجام بیشتر میان ملت عراق تصریح کرد: ما معتقدیم یکی از اهداف این ترور پس از تلاش آمریکایی‎‌ها برای مجرم نشان دادن حشدالشعبی و نشانه گرفتن ایران، ایجاد شکاف میان ملت عراق و جدا کردن آنها از ملت برادر خود یعنی مردم عزیز ایران و رهبری آن  که همه توان خود را برای کمک به ملت عراق در رویارویی با گروه تکفیری داعش به کار گرفته اند، بوده است.

نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در ایران، این ترور را بر گرفته از توطئه‌ای بزرگ و ریشه دار توصیف کرد و افزود: این اقدام احمقانه همه تلاش‌های آمریکا برای ایجاد شکاف میان دو ملت را برباد داد.

در جریان حمله هوایی ارتش آمریکا به کاروان حشدالشعبی در محوطه فرودگاه بین‌المللی بغداد که بامداد امروز، 13 دی‌ماه رخ داد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند و برخی دیگر نیز مجروح شدند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha