رستاخیز وصف‌ناشدنی مردم شیراز در سوگ سردار دل‌ها
کد خبر: 3869989
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

رستاخیز وصف‌ناشدنی مردم شیراز در سوگ سردار دل‌ها

گروه سیاست و اقتصاد ــ همزمان با تشییع پیكر مطهر سردار دل‌ها در دیار كریمان،‌ رستاخیزی وصف‌ناشدنی از قیام مردم وفادار شیراز به احترام سرباز فداكار وطن به پا شد.

41 سال پیش زمانی كه در تظاهرات‌های ضد پهلوی و ضد طاغوتی شركت می‌كرد، شاید نه تنها او بلكه هیچكس گمان نمی‌كرد كه روزی یك ملت برایش قیام كنند. آنقدر برای مردم، كشور،‌ دین، مكتب و آزادگی تلاش كرد تا تبدیل به سردار اسطوره‌ای تاریخ ایران شد نه تنها ایران بلكه تمام ملت‌های آزاده دنیا. آری! او به راستی سردار تمام دل‌ها بود. امروز خون او مبدأ تاریخ یك ملت شد تا دوباره كتابت تاریخ حماسی ایران را از نو آغاز كنند. آنچه تا دیروز تمام دنیا مشاهده كردند، حماسه بود و وفاداری ملت ایران و از امروز به بعد این ملت تاریخ‌ساز دنیا خواهند شد.

خون حاج قاسم ملت ایران جوشیدن گرفته است و تا زمانی كه انتقامش گرفته نشود، یك ملت و امت آرام نخواهند گرفت. امروز فریاد یكصدای تمام مردم ایران «انتقام سخت» از شقی‌ترین مردمان این روزگار است. همه دل‌ها یك صدا و هم‌نوا شده‌اند و فریاد «مرگ بر آمریكا»ی آنان گوش جهانیان را پر كرده است. همه یكصدا فریاد می‌زنند «ما همه قاسم سلیمانی» هستیم و «ای رهبر آزاده،‌ انتقام، انتقام».

ندای خون‌خواهی یك ملت

به گزارش خبرنگار ایكنا از فارس، امروز و همزمان با تشییع پیكر مطهر سردار دل‌ها در دیار كریمان،‌ سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، رستاخیزی وصف‌ناشدنی از قیام مردم وفادار شیراز به احترام سرباز فداكار وطن به پا شد.

مردم شریف شیراز همراه با مردم نقاط مختلف كشورمان امروز به خیابان‌ها آمدند تا در سوگ ذوالفقار رهبر، ندای خون‌خواهی را سردهند. هرچه بود شور بود و شعور. چشم‌های دل‌ها بیدار شده بود و هیچكس ذره‌ای هراس از دشمن نداشت. مشت‌ها گره كرده و فریادها از اعماق دل‌ها بیرون زده می‌شد تا بار دیگر تمام مستكبران عالم، قدرت این ملت را با چشمان خویش مشاهده كنند.

قدرتی كه به رخ جهانیان كشیده شد

قدرت این ملت در اتحاد و همبستگی و هم‌صدایی و وفاداری به آرمان‌های امام و شهدا و مجاهدان و سربازان وطنشان بار دیگر به رخ تمام جهانیان كشیده شد.
این ندای 80 میلیون جمعیت ایران است كه یكپارچه فریاد انتقام سخت را سر می‌دهند. مردم تمام شهرها و روستاها با یكدیگر متحد شده‌اند و هیچكس درخواستی جز این ندارد.

بنا بود راهپیمایی از ساعت 9 صبح از دو نقطه میدان شهدا و چهار راه شاهزاده قاسم آغاز شود اما از ساعاتی قبل از شروع مراسم، خیل عظیم جمعیتی در این دو نقطه برپا شده بود. همه تلاش می‌كردند تا تمثال حاج قاسمشان را به دست بگیرند و عده كثیر دیگری در تكاپوی به دست آوردن پلاكاردهای مرگ بر آمریكا.
جلودار حركت مردم دسته‌جات عزاداری و سنج و دمام بودند كه پرچم‌های بزرگ سرخ و سیاه را به نشانه خون‌خواهی در هوا می‌چرخاندند. حضور نظامی‌ها اعم از ارتشی،‌ سپاهی، بسیجی و نیروی انتظامی با لباس‌های فرمشان زیبایی خاصی به این مراسم بخشیده بود.

جوشش عشق سردار در دل‌ها

از هر تیپ و شكل و پوششی اعم از مرد و زن و پیر و جوان همه آمده بودند. همه آن‌ها جوشش یك عشق در دل‌هایشان داشتند و زمزمه‌هایشان سردار دل‌ها بود. تمام مسئولان ارشد استان نظير آيت‌الله دژكام،‌ نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز؛ عنايت‌الله رحيمي، استاندار فارس؛ آيت‌الله سيدعلي اصغر دستغيب، توليت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و رئيس جامعه روحانيت شيراز و ساير مسئولان و علما و مسئولان ارشد نظامي، انتظامي، قضايي در اين مراسم همگام با مردم بودند.

تا چشم كار می‌كرد هرچه بود و نبود، تمثال مبارك سردار دل‌ها بود. پلاكاردهای مختلفی دارای شعارها و نوشته‌های گوناگون اعم از «مرگ بر آمریكا»،‌ «مرگ بر اسرائیل»، «انتقام سخت»، «نخواهند دید آن‌ها حتی یك جای خالی ستاره‌ها، صف بسته‌اند بعد از سردار سلیمانی‌ها»، «به ما گفتند دنیای آینده، دنیای مذاكره است نه موشك اما سردار ما را با موشك زدند»، «بابی انت و امی سردار دل‌ها» و غیره در دست مردم دیده می‌شد.

برخی كودكان با لباس نظامی، بعضی از جوانان كفن‌پوشان و برخی دیگر با پرچم‌های ایران و یا فاطمةالزهرا(س) طول مسیر راهپیمایی را طی می‌كردند. كالسكه‌های حامل نوزادان، ویلچرهای معلولان و جانبازان، بنرها و پلاكاردهای ستادهای مردمی و ادارات مختلف، همه و همه با خیل عظیم جمعیت حركت می‌كردند.

جمعیت تمام شدنی نبود

جمعیت تمام شدنی نبود. هرچه این مسیر طی می‌شد باز هم بر تعداد حاضران افزوده می‌شد. تمام خیابان‌ها و كوچه‌های منتهی به مسیرهای راهپیمایی با خیل عظیم جمعیت بسته شده بود. حضور چنین جمعیتی در راهپیمایی در شیراز كم‌نظیر بود و به حق امروز شیراز مُلك سلیمانی‌ها شده بود.

شعارهای مختلفی به گوش می‌رسید. «لبیك یا حسین(ع)»، «لبیك یا زینب(س)»، «آمریكا تو چه فكریه، ایران پر از بسیجیه»، «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، مهدی صاحب‌الزمان(عج)، صاحب عزاست امروز»، «ما همه گوش به فرمان تواییم خامنه‌ای»، «به فرمان فرمانده آماده‌ایم آماده»، «مرگ بر انگلیس»، «هیهات مناالذله»، «حسین(ع) حسین(ع) شعار ماست، شهادت افتخار ماست»،‌«ای اهل حرم میر و علمدار نیامد»، «ای سیدعلی، میر و علمدار كجا رفت»، «ما انقلابی هستیم، عاشق شهادت هستیم»، «نبرد با آمریكا، شعار ملت ماست»، «ای لشكر صاحب‌الزمان، آماده باش آماده باش» و غیره شعارهایی بود كه امروز از خیل عظیم جمعیت به گوش می‌رسید.

تجمع پایانی راهپیمایی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بود. صحن و سرای حرم مطهر همانند شب‌های دهه اول محرم مملو از خیل عزاداران بود و آنچنان جمعیت عزاداران زیاد شده بود كه درب ورودی بست شهید آيت‌الله دستغیب بسته شد. در حرم مطهر بعد از تلاوت قرآن سخنرانی سردار احمد وحیدی، رئیس کمیسیون دفاعی امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد كه وی به بیان نكاتی درباره شخصیت حاج قاسم و راه او و فرهنگ مقاومت پرداخت.

بعد از آن مداحی‌ و مرثیه‌سرایی در سوگ سردار دل‌ها توسط سروری یكی از مداحان اهل بیت(ع) برپا شد اما با این وجود همچنان سوگواران از درب‌های ديگر حرم مطهر وارد می‌شدند و این تجمع و عزاداری مردمی به حدی طولانی شد كه با اذان ظهر تلاقی پیدا كرد و در نتیجه نماز جماعت باشكوهی به امامت آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) در صحن و سرای حرم مطهر برپا شد.

یادآور می‌شود،‌ مراسم‌ بزرگداشت و سوگواری سردار دل‌ها طی امروز و روزهای آتی در نقاط مختلف شهر شیراز و توسط علما، اصناف، هیئات مذهبی و غیره همچنان برپا می‌شود.

گزارش: زهرا عسكری

انتهای پیام
captcha