واکنش‌های کاربران فضای مجازی در پی «انتقام سخت ایران از آمریکا»/ ما اهل شعار نیستیم
کد خبر: 3870192
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

واکنش‌های کاربران فضای مجازی در پی «انتقام سخت ایران از آمریکا»/ ما اهل شعار نیستیم

گروه فناوری اطلاعات ــ‌ انتقام سخت جمهوری اسلامی از شیطان بزرگ آمریکا با موجی از واکنش‌های کاربران ایرانی و خارجی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر و اینستاگرام همراه شد و کاربران ایرانی با راه انداختن #عین_الاسد و #انتقام_سخت در صفحات شخصی خود، از پاسخ موشکی سپاه ابراز خوشحالی کردند و گفتند ما اهل شعار نیستیم.

واکنش‌های کاربران فضای مجازی در پی «انتقام سخت ایران از آمریکا»/ ما اهل شعار نیستیمبه گزارش ایکنا؛ بامداد امروز چهارشنبه، 18 دی‌ماه، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی آمریکای جنایتکار، پایگاه آمریکایی عین الأسد در عراق را مورد حمله موشکی قرار داد. در این عملیات بیش از ۲۰ فروند موشک بالستیک کوتاه‌برد ایرانی از داخل کشور به سمت دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق شلیک شدند. عملیاتی که طبق اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «سردار سلیمانی» و با رمز «یا زهرا(س)» انجام شد.

در طی این حمله دست‌کم ۱۵ موشک بالستیک به پایگاه عین‌السد و ۵ موشک به پایگاه منطقه اربیل اصابت کردند و خسارات فراوانی را به همراه داشتند. انتشار این خبر از اولین ساعات صبح امروز با موجی از واکنش‌های کاربران ایرانی و خارجی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر و اینستاگرام همراه شد. کاربران ایرانی با راه انداختن #عین_الاسد و #انتقام_سخت در صفحات شخصی خود، از پاسخ موشکی سپاه ابراز خوشحالی کردند و در متن‌های خودشان حمله به پایگاه نظامی عین الأسد را قدم اول انتقام سخت دانستند و بسیاری هم نوشتند که خون سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی خیلی بیش از این‌ها ارزش دارد.

در ادامه تعدادی از پست‌های کاربران درباره شلیک موشک‌های بالستیک سپاه به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا را مشاهده می‌کنید.

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

عین الاسد

یکی دیگر از شعارها و هشتگ‌هایی که در فضای مجازی و وب‌سایت‌ها به سرعت ترند شد، «انتقام» یا «revenge» است و حالا مردم دنیا با جست‌وجوی کلمه «انتقام» در موتورهای جست‌وجوگر چیزی جز مطالبه مردم ایران از خون حاج قاسم سلیمانی نمی‌بینند. مطالبه‌ای که به سرعت فراگیر و حتی در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک و اینستاگرام هم ترند یک جهان شد و بسیاری از کاربران فضای مجازی هم کلمه «revenge» را به زبان‌های انگلیسی و فارسی به اشتراک گذاشتند. 

دنیا

به گزارش ایکنا؛ پس از این اتفاق، واکنش‌های توییتری مختلفی نیز از سوی سران آمریکایی و سران ایرانی منتشر شد. صفحه منتسب به سپهبد شهید سلیمانی که پس از شهادت ایشان همچنان فعال است نیز به این اتفاق واکنش نشان داد. این صفحه در توییتر با درج تصویری از شهید قاسم سلیمانی با متن انگلیسی پیام «من حریف تو هستم» را به ترامپ و نیرو‌های آمریکایی داد.

من حریف تو هستم

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هم با انتشار پستی در توییتر به حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های آمریکایی در عراق واکنش نشان داد. پست توییتری او حاوی یک جمله کوتاه انگلیسی با لحنی بسیار تند است که نیروهای آمریکایی را هدف قرار داده است. وی در توییتر خود نوشت: «از منطقه ما گمشید بیرون!»

از منطقه ما گمشید بیرون

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از موشک‌باران پایگاه نظامی آمریکا در عراق پستی را در توییتر منتشر کرد. وی که پیشتر وعده انتقام سخت از نیروهای آمریکایی را داده بود، صبح امروز اعلام کرد که قبل از به خاک سپردن پیکر مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی، انتقام سخت از آمریکایی‌ها گرفته شد. محسن رضایی نیز در توییتر نوشت: «بسم رب الشهدا و الصدیقین. اول انتقام را با ده‌ها موشک آغاز کردیم و بعد برادرم را به خاک سپردیم.»

اول انتقام گرفتیم بعد برادرم را به خاک سپردیم

همچنین کاربران زیادی از نقاط مختلف جهان با انتشار پست و عکس‌هایی در حساب توییتری خود در انتقام خون پاک این شهیدان والامقام برای آمریکا و به ویژه رژیم صهیونیستی خط و نشان کشیدند. هر کدام از کاربران فضای مجازی جمله «عمودی می‌آیید و افقی می‌روید» را که چندی پیش سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، در انتقام شهیدان مقاومت گفته بود با هشتگ «عمودی_افقی» زیر پست‌هایشان ثبت کردند و حالا این عنوان به یکی از ترند‌های اصلی شبکه‌های مجازی تبدیل شده است.

خط و نشان سیدحسن نصرالله ترند شد

خط و نشان سیدحسن نصرالله ترند شدخط و نشان سیدحسن نصرالله ترند شد

خط و نشان سیدحسن نصرالله ترند شد

خط و نشان سیدحسن نصرالله ترند شد

خط و نشان سیدحسن نصرالله ترند شد

خط و نشان سیدحسن نصرالله ترند شد

خط و نشان سیدحسن نصرالله ترند شد

به گزارش ایکنا؛ عین الأسد پایگاهی است که سال گذشته ترامپ همزمان با عید شکرگزاری در آن حضور یافت. به‌ گفته دولت آمریکا میلیاردها دلار برای ساخت آن هزینه شده است. اکنون پس از حمله نیرو‌های ایران، پایگاه نظامی عین الأسد کاملاً ویران شده است. همچنین چندین فروند موشک نیز به پایگاه نظامی آمریکایی در اربیل شلیک شد.

پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق پیش از حمله ایران

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ - ۱۴:۴۵
4
0
انتقام سخت همین بود؟
captcha