توئیت‌های نماینده مسلمان کنگره علیه سیاست‌های ضدایرانی ترامپ
کد خبر: 3870446
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

توئیت‌های نماینده مسلمان کنگره علیه سیاست‌های ضدایرانی ترامپ

گروه بین‌الملل – «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا ضمن مخالفت با جنگ‌افروزی ترامپ علیه ایران، تحریم‌ها را جنگ اقتصادی و مغایر با سیاست تنش‌زدایی دانست.

به گزارش ایکنا؛ ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره آمریکا سیاست‌جنگ افروزی و تحریم علیه ایران را محکوم کرد. وی که سومالی‌تبار است و 20 سال پیش در سن 8 سالگی به همراه خانواده خود از سومالی به آمریکا مهاجرت کرده است در توئیتی نوشت: من در منطقه جنگ‌زده زندگی کرده‌ام و آنچه که جنگ بر سر خانواده‌ها و جوامع می‌آورد را از نزدیک دیده‌ام. ترامپ در آستانه سوق دادن ما به جنگی بی انتهاست. وی با دعوت مردم به برگزاری تظاهرات ضد جنگ علیه ایران نوشت:  من از شما می‌خواهم که در کنار من باشید و این دعوتنامه را امضا کنید.  
 
وی در توئیت دیگری به سخنرانی روز گذشته (چهارشنبه) دونالد ترامپ اشاره کرد که گفته بود آمریکا خیلی فوری تحریم‌های اقتصادی طاقت‌فرسایی را علیه ایران وضع خواهد کرد.

عمر ضمن انتقاد از این اظهارات ترامپ در پیام توئیتری دیگری نوشت : این سخنان عاقلانه نیست. تحریم‌، جنگ اقتصادی است. این (تحریم‌ها) پیش از این نیز موجب کمبود دارو و مرگ‌ افراد بی‌شماری در ایران شده است.

وی ادامه داد: شما نمی‌توانید مدعی شوید که خواستار تنش‌زادیی هستید و بعد بدون هدف روشن و واضح، تحریم‌های جدیدی را اعلام کنید. این یک پاسخ حساب شده نیست.
 
 
 
انتهای پیام
captcha