امدادرسانی به سیل‌زدگان چابهار با قایق و بالگرد
کد خبر: 3871148
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

امدادرسانی به سیل‌زدگان چابهار با قایق و بالگرد

گروه اجتماعی ــ بخشدار دشتیاری چابهار گفت: راه‌های زمینی ارتباط با مردم این شهرستان کاملاً مسدود شده و تنها راه دسترسی، استفاده از قایق و بالگرد است؛ بنابراین جهت رساندن اقلام ضروری و امدادرسانی باید به‌صورت هوایی و یا با کمک قایق اقدام کرد.

جمشید سارانی، بخشدار دشتیاری چابهار در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: تداوم بارندگی‌های شدید طی سه روز گذشته سبب شده تا این منطقه به‌طور کامل در محاصره سیلاب قرار گیرد، بطوری که روند امدادرسانی با مشکل مواجه شده است.

وی ادامه داد: راه‌های زمینی ارتباط با مردم این شهرستان کاملاً مسدود شده و تنها راه دسترسی استفاده از قایق و بالگرد است؛ بنابراین جهت رساندن اقلام ضروری و امدادرسانی باید به‌صورت هوایی و یا با کمک قایق اقدام کرد.

بخشدار دشتیاری چابهار اظهار کرد: در حال حاضر ۳۳ فروند قایق از سوی اداره‌کل شیلات استان برای امدادرسانی به سیل‌زدگان دشتیاری چابهار ارسال شده تا امدادگران بتوانند با سرعت بیشتری به مردم خدمات‌رسانی کنند.

وی با بیان این‌که صیادان نیز به کمک مردم آمده و در حال کمک‌رسانی هستند، افزود: با توجه به اینکه اکثر مسیرهای ارتباطی این منطقه بر اثر سیلاب بسته شده است، تنها راه امدادرسانی هوایی است، از این‌رو هماهنگی‌های لازم با مدیریت بحران استان جهت اعزام چند فروند بالگرد انجام شده است.

سارانی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان نیز از لحظه وقوع سیلاب پای کار آمده و امدادگران علاوه بر امدادرسانی به سیل‌زدگان، اقلام مورد نیاز از جمله وسایل گرمایشی، پتو، موکت، چادر و مواد غذایی را نیز به دست مردم سیل‌زده می‌رسانند.

بنا بر این گزارش، طغیان رودخانه کاجو سبب شده تا ظرفیت سد ۲۰۷ میلیون مترمکعبی زیردان تکمیل و آب آن سرریز و با شدت زیادی به طرف بخش‌های پلان، مرکزی و دشتیاری سرازیر شود. به گفته مردم روستاهای حوزه دشتیاری چابهار حجم آب فعلی رودخانه‌ها حتی از طوفان گونو چند سال پیش نیز بیشتر بوده و سبب شده تا هر چه را که در مسیرش باشد با خود ببرد و به زیرساخت‌ها خسارت سنگینی وارد کند.

امدادرسانی به سیل‌زدگان چابهار با قایق و بالگرد

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha