امدادرسانی به ۱۰۸ هزار سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3873108
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

امدادرسانی به ۱۰۸ هزار سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان گفت: با گذشت ۱۱ روز از وقوع سیلاب در مناطق مرکزی و جنوبی استان، تاکنون به بیش از ۱۰۸ هزار آسیب‌دیده از سیل امدادرسانی شده است.

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: با گذشت 11 روز از وقوع سیلاب در مناطق مرکزی و جنوبی استان، تاکنون به بیش از 108 هزار آسیب‌دیده از سیل امدادرسانی شده است.

وی با بیان این‌که این تعداد شامل 24 هزار و 537 خانوار می‌شود، افزود: در این مدت، دو هزار و 676 خانوار سیل‌زده در جنوب استان شامل 12 هزار و 450 نفر، در چادرهای امدادی جمعیت هلال احمر استان اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: توزیع دو هزار و 620 دستگاه چادر امدادی، پنج هزار و 457 تخته موکت، 11 هزار و 644 تخته پتو، هفت هزار و 476 کیلوگرم نایلون و نیز 19 هزار و 537 بسته غذایی یک‌ماهه از دیگر اقدامات این جمعیت بوده است.

وی ادامه داد: طی این 11 روز، 15 شهرستان و یک‌هزار و 17 روستای درگیر سیلاب و آب‌گرفتگی توسط سه هزار و 972 نفر روز نیروی نجاتگر هلال احمر در قالب یک‌هزار و 33 گروه عملیاتی و به‌کارگیری 810 خودروی امدادی و عملیاتی، خدمات‌رسانی شد.

راشکی اظهار کرد: در این مدت ۱۵۰ سورتی پرواز توسط دو فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مناطق آسیب‌دیده و صعب‌العبور صورت گرفته که بیشترین سورتی پرواز مربوط به شهرستان چابهار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره‌گیری #۵۴*۱۱۲* و یا شماره حساب ۵۲۶۳۶۳۶۳۵۳ نزد بانک ملت شعبه امام علی(ع) به‌ نام کمک‌های خیری جمعیت هلال احمر استان سیستان‌وبلوچستان واریز کنند؛ در زمینه کمک‌های غیرنقدی هم پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر استان آماده دریافت هستند.

امدادرسانی به 108 هزار سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha