رسیدگی به سیل‌زدگان سیستان‌ و بلوچستان عزم ملی می‌طلبد
کد خبر: 3871140
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

رسیدگی به سیل‌زدگان سیستان‌ و بلوچستان عزم ملی می‌طلبد

گروه اجتماعی ــ استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: سیلاب سه روز اخیر اکثر نقاط استان و به‌ویژه شهرستان‌های جنوبی از جمله چابهار، کنارک و نیکشهر را در وضعیت بحرانی قرار داده و رسیدگی به سیل‌زدگان عزم و اراده ملی را می‌طلبد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی، استاندار شب گذشته، 22 دی‌ماه در حاشیه سفر به مناطق سیل‌زده جنوب استان گفت: سیلاب سه روز اخیر اکثر نقاط استان و به‌ویژه شهرستان‌های جنوبی از جمله چابهار، کنارک و نیکشهر را در وضعیت بحرانی قرار داده و رسیدگی به سیل‌زدگان عزم و اراده ملی می‌طلبد.

وی با بیان این‌که حضور سازمان‌های غیردولتی مردم‌نهاد و خیران کشوری در این مناطق می‌تواند تأثیرگذار باشد، افزود: در حال حاضر تمامی ظرفیت‌های استان برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده بسیج شده و مسئولان نیز در کنار مردم به خدمات‌رسانی مشغول هستند.

استاندار بیان کرد: با توجه به حجم بالای بارندگی‌ها و زیر آب رفتن نقاط مختلف به‌ویژه روستاها، حجم خسارت وارده به منازل و اراضی کشاورزی و همچنین تأسیسات، زیرساخت‌ها و راه‌های ارتباطی بسیار بالاست.

موهبتی ادامه داد: برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده به بالگرد، قایق، مواد غذایی، آب و لوازم بهداشتی و کمک‌های امدادی نیاز است که با پیگیری‌های انجام شده، استان‌های معین و ستاد مدیریت بحران کشور پای کار می‌آیند.

وی گفت: شرایط موجود به مسئولان کشوری نیز گزارش شده تا در حد ملی به این منطقه توجه شود. مسائل، مشکلات و خسارت‌های دقیق و میزان آن‌ها متعاقباً به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: قشرهای مختلف مردم، مسئولان، خیران محلی، استانی و کشوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به فرمانداری چابهار و یا هلال احمر این شهرستان تحویل دهند و از توزیع و یا حضور در محل و روستاهای چابهار خودداری کنند تا کمک‌ها به‌صورت کارشناسی به دست افراد خسارت‌دیده و نیازمند برسد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha