برپایی سمینار «تفسیر موضوعی قرآن» در حاشیه مسابقات مصر  
کد خبر: 3871185
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

برپایی سمینار «تفسیر موضوعی قرآن» در حاشیه مسابقات مصر  

گروه بین‌الملل ــ وزیر اوقاف مصر از برگزاری سمینارهایی تخصصی با موضوع «مکاتب تفسیر» و «تفسیر موضوعی قرآن» در حاشیه بیست‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور خبر داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، «محمد مختار جمعه»، وزیر اوقاف مصر، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بیست‌وهفتمین دوره این مسابقات از هشتم فوریه (19 بهمن‌ماه) آغاز به کار خواهد کرد و امسال، مشارکت سایر کشورها در این رقابت‌ها بی‌سابقه است.
 
وی با اشاره به این‌که در مسابقات امسال فعالیت‌های فرهنگی نیز برگزار می‌شود، افزود: امسال از افرادی که در رقابت‌های سال‌های گذشته رتبه‌ای کسب کرده‌اند، برای حضور در آیین افتتاحیه مسابقات دعوت به عمل آمده است.
 
وزارت اوقاف مصر در این بیانیه‌ یادآور شد: در مسابقات قرآن امسال که به نام مرحوم «عبدالباسط عبدالصمد» نامگذاری شده، از قاریان بزرگ مصری برای حضور در مراسم افتتاحیه دعوت به عمل آمده است. همچنین مجله «منبر الاسلام» از سوی شورای عالی امور اسلامی مصر چندین شماره درباره مسابقات سال‌های گذشته منتشر می‌کند. علاوه بر آن، از برخی قاریان ممتاز حال حاضر و شماری از قاریان مشهورِ درگذشته نیز تجلیل خواهد شد.
 
در این بیانیه آمده است: در حاشیه این مسابقات پایگاهی برای مستندسازی مسابقات قرآن در درگاه اینترنتی وزارت اوقاف افتتاح خواهد شد. از سوی دیگر همه برندگان مصری این دوره از مسابقات، صرف‌نظر از سن آنها، به عنوان عضو اتحادیه قاریان مصر و رتبه‌های اول رشته حفظ و تفسیر قرآن کریم به عنوان عضو انجمن مطالعات قرآنی شورای عالی امور اسلامی مصر انتخاب خواهند شد.
 
از دیگر برنامه‌های این مسابقات، تجلیل از مربیان ممتاز مدارس و مکتب‌خانه‌های آموزش حفظ قرآن وابسته به وزارت اوقاف و نیز بزرگداشت برخی قاریان پیشکسوت است. همچنین اردوهایی برای شرکت‌کنندگان در مسابقات جهت آشنایی با آثار تاریخی قاهره و همچنین بازدید از آکادمی بین‌المللی اوقاف که کار آموزش ائمه جماعات و واعظان را برعهده دارد، در نظر گرفته شده است.
 
از سوی دیگر، رادیو قرآن و تمام بخش‌های خبری تلویزیون مصر و شبکه‌های غیردولتی، با همکاری وزارت اوقاف مصر و انجمن ملی رسانه، همه فعالیت‌های این مسابقه بین‌المللی را پوشش خواهند داد و برخی روزنامه‌های تخصصی دینی نیز به پوشش اخبار این مسابقات اقدام خواهند کرد.
 
در حاشیه این مسابقات، سمینارها و سخنرانی‌هایی با موضوع «تفسیر موضوعی قرآن»، «ضرورت توجه به زبان قرآن»، «خوانش معاصر به مطالعات قرآنی و مکاتب و کتب تفسیری،» «تأثیر بررسی علوم قرآنی در فهم متن قرآن»، «تأثیر قرآن کریم بر تهذیب اخلاق» و «قراء برجسته و علمای علم قرائات» با مشارکت علمای متخصص از داخل مصر و سایر میهمانان مسابقه برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام
captcha