امدادرسانی به بیش از 3 هزار سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3871217
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

امدادرسانی به بیش از 3 هزار سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای شدت گرفتن بارندگی‌ها که منجر به وقوع سیلاب شد تاکنون به سه هزار و ۴۲۸ آسیب‌دیده امدادرسانی صورت گرفته است.

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: از ابتدای شدت گرفتن بارندگی‌ها که منجر به وقوع سیلاب شد تاکنون به سه هزار و 428 آسیب‌دیده امدادرسانی صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر استان از روز جمعه به حالت آماده‌باش درآمدند، افزود: در این مدت 767 خانوار سیل‌زده توسط 822 نفر روز نجات‌گر در قالب ۱۶۱ تیم عملیاتی در استان امدادرسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: در این مدت تعداد ۹۸ روستا در شهرستان‌های خاش، نیکشهر، دلگان، میرجاوه، هیرمند، سراوان، فنوج، سرباز، کنارک، ایرانشهر، چابهار، سیب‌وسوران و زاهدان دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند.

وی با اشاره به این‌که در بسیاری از نقاط استان شدت سیلاب موجب تخریب منازل مسکونی شده است، اظهار کرد: طی این سه روز، یک‌هزار و 144 نفر از آسیب‌دیدگان و متأثرین از سیل در ۲۵۲ دستگاه چادر جمعیت هلال احمر اسکان یافتند.

راشکی افزود: همچنین در این مدت تعداد ۵۰۹ تخته موکت، یک‌هزار و 58 تخته پتو، دو هزار و 961 کیلوگرم نایلون جهت اسکان اضطراری سیل‌زدگان توزیع و مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان این‌که بیش از ۱۱۰۰ قوطی کنسرو و ۱۳۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز میان سیل‌زدگان توزیع شده است، اظهار کرد: برنج، روغن، چای، قند و شکر، حبوبات و وسایل گرمایشی نیز از دیگر اقلامی است که بین سیل‌زدگان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: مردم نوع‌دوست و نیکوکار ما می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با شماره‌گیری کد *112*54# (ستاره 112 ستاره 54 مربع) و یا شماره حساب 5263636353 نزد بانک ملت شعبه امام علی(ع) به‌نام کمک‌های خیران واریز کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha