چرا باید از سپاه حمایت كنیم/ تار و ماركنندگان عین‌الاسد را مورد هدف قرار ندهیم
کد خبر: 3871328
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

چرا باید از سپاه حمایت كنیم/ تار و ماركنندگان عین‌الاسد را مورد هدف قرار ندهیم

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه موقت شیراز در پاسخ به این سئوال كه چرا باید از سپاه حمایت كنیم، تأكید كرد: سپاه طی 40 سال تمام وظایف و رسالت خود را كه در قانون اساسی آمده به خوبی انجام داده است و اكنون بروز یك خطای انسانی، نباید باعث شود كه خدمات 40 ساله آن را زیرسئوال ببرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسملین محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 23 دی‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت وقوع سانحه هواپیمایی و خطای انسانی كه رخ داد، گفت: بعد از این وقایع شجاعت و صداقت سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه را مشاهده كردیم كه چگونه متواضعانه در برابر دوربین آمد و از مردم عذرخواهی كرد.
وی با یادآوری اینكه طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی سپاه 3 وظیفه دارد، افزود: حفظ استقلال و تمامیت ارضی كشور، حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران با تمام وجود و تشكل نیروهای مردمی بسیج برای حفظ دستاوردهای انقلاب و مسائل فرهنگی سه وظایف عمده سپاه طبق قانون هستند.

40 سال حُسن خدمت
مرادی با تأكید بر اینكه سپاه طی 40 سال تمام وظایف و رسالت خود را به خوبی انجام داده است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی غائله‌هایی در نقاط مختلف كشور ایجاد شد و منافق قریب 17 هزار نفر از هموطنانمان را طی این سال‌ها ترور كردند اما نیروهای سپاه قدرتمندانه در مقابل آن‌ها ایستادند و از كشور خارج كردند گرچه در این راه شهدای بسیاری را تقدیم كردند كه به بدترین و فجیع‌ترین شكل ممكن توسط منافقین و كوموله‌ها به شهادت می‌رسیدند یعنی چنین سختی‌هایی سپاه تحمل كرده است.

بیشترین تعداد شهدا
امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز بیشترین تعداد شهدا از سپاه و بسیج بوده است كه همگی هم جوانان بودند به طوری كه میانگین سنی شهدای آن دوران 15 تا 23 سال و میانگین سنی فرماندهان شهید هم 23 تا 27 سال در دوران دفاع مقدس بوده است یعنی این‌ها بودند كه با نثار جان و جوانی خود این ممكلت را نجات دادند و اجازه ندادند حتی یك وجب از خاك كشور را از دست بدهیم.
وی اظهار كرد: برای هر كیلومتر مربع از خاك این مملكت 15 شهید، 4 آزاده و 39 جانباز از میان سپاه، بسیج، ارتش و جهادسازندگی تقدیم كرد و چه بسیار جانبازانی كه 30 سال است كه در آسایشگاه‌های اعصاب و روان و یا توان‌بخشی به سر می‌برند.
مرادی با بیان اینكه سپاه این همه برای حفظ مملكت خون جگر خورده است و روا نیست كه به یك باره این همه جانفشانی‌هایش را نادیده بگیریم، گفت: طی سال‌های اخیر نیروهای سپاه با حضور در سوریه، عراق و غیره چه جانفشانی‌هایی كردند تا پای داعش به مرز ایران باز نشود چرا كه هدف نهایی تشكیل داعش تسخیر سوریه و عراق نبود بلكه هدف اصلی آنان به دست آوردن ایران بود و سوریه و عراق برای آنان راهی جهت دستیابی به ایران بود اما دیدیم كه چگونه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل داعش جنایتكار قد علم كردند.

نابودی داعش؛ دلیل عصبانیت و توطئه‌های دشمنان علیه سپاه
امام جمعه موقت شیراز اضافه كرد: طی این سال‌ها تروریست‌های داعشی حتی تا 50 كیلومتری مرز ایران آمده بودند و برخی اوقات با توپ و خمپاره مرزهای ما را می‌‍زدند اما سپاه وارد میدان شد و آنان تا 500 كیلومتر به عقب راند و این سپاه بود كه توانست داعش را شكست دهد و به همین دلیل است كه آمریكای جنایتكار تا این حد از دست سپاه عصبانی است و روزی سپاه را به عنوان تروریست معرفی می‌كند و روزی دیگر یكی از برجسته‌ترین سرداران سپاه را می‌زند.
وی همچنین گفت: اكنون قریب 40 سال است كه در كشور ایران به دلیل حفاظت هوایی سپاه پدیده‌ای به نام هواپیماربایی نداریم یعنی آسمان ایران، امن‌ترین آسمان است و این از بركت وجود سپاه است.

حفاظت از جان و مال مردم در اغتشاشات
مرادی به اغتشاشات اخیر اشاره كرد و گفت: در اغتشاشات اخیر كه آشوبگران به بدترین شكل ممكن به اماكن عمومی و خصوصی یورش می‌بردند و همه جا را غارت كرده و به آتش می‌كشیدند،‌ این نیروهای سپاه بودند كه در مقابل آنان قد علم كردند و این ممكلت را نجات داده و جان و مال مردم را حفظ كردند.
امام جمعه موقت شیراز یادآور شد: همیشه در تمام وقایع طبیعی نظیر سیل و زلزله نیروهای سپاه و بسیج پیش‌قراولان كمك‌رسانی به مردم آسیب‌دیده هستند و این را به وضوح در سیل‌های اخیر در خوزستان، لرستان یا زلزله كرمانشاه مشاهده كردیم.

پیشقراولی در تمام عرصه‌های خدمت‌رسانی به مردم
وی با تأكید بر اینكه سپاه همیشه در تمام مشكلات و سوانح پیش‌قدم حفاظت از مردم است و جان خود را در این راه فدا می‌كند، گفت: اكنون اشتباهی رخ داده است و نباید به خاطر این اشتباه همه چیز را به زیر سئوال ببریم. مگر خودمان اشتباه نمی‌كنیم به عنوان مثال سالیانه قریب 17 هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند كه علت 80 درصد این حوادث، خطای انسانی است اما آیا كسی می‌گوید كه دیگر خودرو نباید تولید شود یا اینكه دیگر كسی نباید گواهینامه بگیرد.
مرادی بیان كرد: امروز مشاهده می‌كنیم برخی از سانحه پیش آمده و خطای انسانی كه رخ داده است، سوءاستفاده كرده و بر روی آن موج سواری می‌كنند تا یكی از قدرتمندترین نیروهای مسلح كشورمان كه شجاعت و اقتدار آن در تمام دنیا زبان‌زد است را تضعیف كنند.
امام جمعه موقت شیراز فرمایشات امام راحل را درباره سپاه یادآور شد و گفت: امام راحل فرمودند اگر سپاه نبود كشور هم نبود، دقیقاً چنین چیزی هست و اگر سپاه نبود اكنون وضعیت ما از سوریه و عراق و افغانستان هم بدتر بود و باید قدر این نعمت را بدانیم.
وی با بیان اینكه در علوم پزشكی نیز سالیانه افراد بسیاری به خاطر خطاهای انسانی می‌میرند اما این همه جنجال برای این اشتباهات به پا می‌شود، گفت: نباید كلیت سپاه را تضعیف كنیم زیرا اول و آخر این قضیه این خود ما هستیم كه متضرر می‌شویم و با تضعیف كردن نیروی نظامی خود، امنیت خود را دچار تزلزل می‌كنیم.

لزوم برپایی مجالس یادبود پرشكوه برای جان‌باختگان
مرادی از صبر و حلم بازماندگان سانحه هوایی نیز قدردانی كرد و گفت: باید مجلس یادبود پرشوری برای جانباختگان این حادثه هوایی برگزار كنیم و به خانواده‌های آنان دلداری دهیم و آسیب‌هایی كه به آنان وارد شده را جبران كنیم گرچه هم مقام معظم رهبری، هم ستاد كل نیروهای مسلح و فرماندهان سپاه تأكید كرده‌اند كه خسارت ناخواسته‌ای كه وارد شده را به شیوه‌های مختلف جبران می‌كنند.

تار و ماركنندگان عین‌الاسد را مورد هدف قرار ندهیم
امام جمعه موقت شیراز اظهار كرد: در شرایط فعلی این سپاه است كه مملكت را نگه داشت است و نباید اجازه دهیم كسی كه قلب آمریكا را در عین‌الاسد زده و آنان را تار و مار كرده است، در كشور خودمان تضعیف كنیم. این‌گونه مسائل در كشورهایی نظیر اوكراین، روسیه و مالزی حتی تعمدی هم رخ داده است.
وی با تأكید بر اینكه تضعیف سپاه بر خلاف مصالح و امنیت ملی است، گفت: اقتدار و قدرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ما روز به روز بیشتر می‌شود و این موجب واهمه دشمنان این كشور شده است و به هر طریقی اعم از طریق ترور فرماندهان ارشد سپاه یا از طریق جنگ سعی می‌كنند تا مقابل این اقتدار سپاه ایستادگی كنند.

تشییع 30 میلیونی سردار دل‌ها
مرادی به عشق و علاقه مردم به سردار سلیمانی نیز اشاره كرد و گفت: از كاظمین تا كرمان مشاهده كردیم جمعیتی قریب 30 میلیون نفر برای مراسم تشییع و وداع سردار دل‌ها به خیابان‌ها آمدند و بیش از 80 درصد مردم نیز درخواست انتقام كردند و اكنون كه سپاه در موعد مقرر انتقام گرفتند، ما هم باید به میدان بیاییم و از آنان حمایت كنیم.
امام جمعه موقت شیراز در پایان با بیان اینكه باید در آینده مراقبت بیشتری كنیم تا از این خطاها رخ ندهد، گفت: اگر دین خدا را حفظ كنیم،‌ خدا هم ما را یاری می‌دهد پس باید در جنگ نرم هم پشتیبان دین و مكتب و كشور خود باشیم و در زمین دشمن بازی نكنیم.

انتهای پیام
captcha