ارائه کدواژه‌های قرآنی با توجه به شرایط روز
کد خبر: 3871334
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

ارائه کدواژه‌های قرآنی با توجه به شرایط روز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عضو انجمن بین‌المللی دانشمندان و مهندسان کشور بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی تاکید کرد و گفت: از مهم‌ترین کد واژه‌های قرآنی مباحث مقاومت، ایثار و شهادت است که ما با توجه به شرایط روز جامعه باید این کد واژه‌ها را با اهمیت خاص به جامعه تحویل دهیم تا دید بصیرتی نسبت به مسائل ایجاد شود.

ارائه کدواژه‌های قرآنی با توجه به شرایط روزمیلاد جهانی، عضو انجمن بین‌المللی دانشمندان و مهندسان کشور در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به مشکلات جامعه قرآنی در استان لرستان، اظهارکرد: یکی‌از مهم‌ترین مشکلات جامعه قرآنی در سطح استان عدم وجود فضای کافی برای جلسات قرآن آموزش، روخوانی، روان‌خوانی و یادگیری است.

وی با بیان این‌که عمده فضاهای قرآنی برای آموزش حفظ و ترتیل قرآن توسط مردم تهیه می‌شود، تصریح کرد: از دیگر مشکلات حوزه قرآن در سطح استان عدم اعتبارات قرآنی برای انجام کارهای فرهنگی و قرآنی است چراکه مشکلات اقتصادی موجب کاهش قرآن‌آموزان شده است.

این قاری ممتاز لرستان با بیان این‌که معضلات اقتصادی موجب ریزش قرآن‌آموزان مؤسسات قرآنی مردمی شده است، عدم وجود وسایل و تجهیزات لازم برای آموزش قرآن را از دیگر مشکلات حوزه قرآن در استان برشمرد و اضافه کرد: تربیت دینی با اتکای به سیره قرآنی و اهل‌بیت(ع) صورت می‌گیرد که در این راستا باید تجهیزات و امکانات و فضای آن فراهم شود.

عدم ساماندهی خیرین قرآن

عضو انجمن بین‌المللی دانشمندان کشور به عدم حضور فعال خیرین در رفع مشکلات جامعه قرآنی اشاره و اضافه کرد: استان لرستان نسبت به استان‌های هم‌جوار خیرین حوزه قرآن کمتری دارد که باید حضور خیرین در حوزه قرآن و رفع مشکلات قرآنی پررنگ‌تر شود.

وی با تاکید بر لزوم ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه، به گرایش برخی خانواده‌ها به سمت زندگی‌های غربی و مادی اشاره کرد و افزود: قرآن می‌تواند سبک زندگی ما را اصلاح کند.

جهانی، سازمان تبلیغات اسلامی را از بازوان تشکیلاتی حوزه قرآن برشمرد و با یادآوری این مطلب که بازوی دیگر فعالیت‌های قرآنی مردم هستند بر لزوم ساماندهی خیران حوزه قرآن تاکید کرد و گفت: برخی خیرین گاهاً در حوزه قرآن مشارکت می‌کنند اما باید مجمع خیرین استان لرستان به شکل ساماندهی شده ایجاد شود.

جهانی، بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی به جامعه با توجه به مقتضیات روز جامعه تاکید کرد و گفت: از مهم‌ترین کد واژه‌های قرآنی مباحث مقاومت، ایثار و شهادت است که ما با توجه به شرایط روز جامعه باید این کد واژه‌ها را با اهمیت خاص به جامعه تحویل دهیم تا دید بصیرتی نسبت به مسائل ایجاد شود.

برگزاری جشنواره‌های قرآنی با رویکرد علمی

این قاری برجسته قرآن، عدم رعایت موازین قرآنی را از عوامل  ایجاد مشکلات در جهان اسلام برشمرد و با تاکید بر لزوم ارتقاء سطح روحیه قرآنی در جامعه، خاطرنشان کرد: نکته دیگری که در حوزه قرآن اهمیت دارد آن است که با کمترین هزینه‌ها هم می‌شود در حوزه قرآن تحول ایجاد کرد در صورتی که دست اندرکاران قرآن عامل به قرآن باشند.

عضو انجمن بین‌المللی دانشمندان کشور بر لزوم برگزاری جشنواره‌های قرآنی با رویکرد علمی تاکید کرد و گفت: همایش‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی قرآنی باید به‌صورت علمی برای رفع مشکلات حوزه قرآن برگزار شود.

وی با یادآوری این مطلب که عمل به مفاهیم قرآن مشکلات جامعه قرآن را کاهش می‌دهد، اضافه کرد: فاصله گرفتن از مفاهیم قرآن موجب توجه به ظواهر دنیا شده و تربیت دینی را دچار نقصان می‌کند.

انتهای پیام
captcha