برگزاری نشست شورای توسعه قرآن مازندران در انتظار نماینده ولی فقیه
کد خبر: 3871632
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

برگزاری نشست شورای توسعه قرآن مازندران در انتظار نماینده ولی فقیه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دارالقرآن مازندران، گفت: در حال رایزنی هستیم تا اولین نشست شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی را با حضور آیت‌الله لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار کنیم.

تشکیل نشست شورای توسعه قرآن مازندران در انتظار نماینده، ولی فقیهبه گزارش ایکنا از مازندران، سعید قربانی، رئیس دارالقرآن مازندران، امروز ۲۴ دیماه در اولین نشست کمیته قرآن دهه فجر که با حضور حجت‌الاسلام یوسف‌پور مسئول هماهنگی و تبلیغات اسلامی مازندران و اکثریت نمایندگان عضو کمیته برگزار شد، ضمن اشاره به حماسه‌سازی ملت ایران در تشییع این رزمنده مقاومت، گفت: سردار سلیمانی خودش را برای خدا خرج کرد و خداوند هم نام او را بلند گردانید.

وی با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی در اشاعه فرهنگ دینی موثر بود، افزود: این اسطوره مقاومت تلاشی خالصانه داشت و مردم را عائله خود می‌دانست و ما نباید اجازه بدهیم که اجر شهدا و رشادت‌های آن‌ها ضایع نشود.

قربانی با بیان اینکه، برای اصلاح رفتار‌ها ابتدا باید از خودمان شروع کنیم، گفت: کارگروه قرآن برای ایجاد شور و نشاط در بین مردم از ایده‌های جدیدی بهره ببرد.

وی فعالیت کمیته قرآن را پاک کننده هر آلودگی و مایه آرامش در جامعه دانست و اظهار کرد: لازم است با هماهنگی استانداری کمیته قرآن در شهر‌ها فعال شود و در روستا‌ها نیز با همراهی دهیاری‌ها فضای روستا قرآنی شود.

قربانی عدم برگزاری شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی استان را در یکسال گذشته را بیماری آیت‌الله طبرسی، نماینده سابق مقام معظم رهبری سابق عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در حال رای‌زنی هستیم تا اولین نشست این شورا در سال جاری را با حضور آیت‌الله لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران برگزار کنیم.

وی با انتقاد از نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیگیری فعالیت‌های قرآنی در قالب شورای فرهنگ عمومی استان، افزود: شورای فرهنگ عمومی استان جای مناسبی برای مدیریت فعالیت‌های قرآنی استان نیست و این شورا نمی‌تواند اقدام راهبردی در این حوزه داشته باشد.

قربانی، تاکید کرد: باید شورای هماهنگی توسعه استان هر چه زودتر نشستی برگزار و برای تقویت فعالیت‌های قرآنی استان با بهره‌گیری از ظرفیت استان تلاش کند.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور به اهمیت فعالیت کمیته قرآن در دهه فجر امسال، اظهار کرد: کمیته قرآن دهه فجر بهترین کمیته است و هر ساله شاهد اجرای برنامه‌های فاخر از سوی اعضای این کمیته هستیم.

در این نشست همه اعضای کمیته قرآن برنامه‌های قرآنی خود را به صورت کتبی تقدیم دبیر جلسه کردند.

انتهای پیام
captcha