حضور میلیونی در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی؛ ظرفیتی عظیم برای تحقق مشارکت حداکثری
کد خبر: 3874582
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
کریمی اصفهانی بیان کرد:

حضور میلیونی در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی؛ ظرفیتی عظیم برای تحقق مشارکت حداکثری

گروه سیاسی ــ دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با اشاره به تأکیدات همیشگی امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بر برگزاری انتخابات با حضور گسترده مردم گفت: شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع ایشان، یکپارچگی و انسجام حداکثری در میان اقشار مختلف جامعه ایجاد کرد که اگر این وحدت و انسجام مدیریت و حفظ شود می‌توان از آن به مثابه یک ظرفیت عظیم برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات بهره برد.

احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره دلایل اهمیت مسئله حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: تغییر وضعیت همواره براساس نص صریح قرآن در دست خود انسان است. مشکل بشریت و نه فقط مسلمانان این بوده که از مسیر ولایت خارج شد و تعیین سرنوشت خود را از مسیری جدا از ولایت که همان نور است دنبال کرد. آنچه که امروز در جهان مشاهده می‌شود، این است که انسان‌ها به اختلافات دامن زدند و بر محور ولایت حرکت نکردند. اما انقلاب اسلامی نشان داد که با حضور مردم و حرکت بر محور ولایت خود جامعه می‌تواند سرنوشتش را تعیین کند و به سمت بهترین وضعیت هدایت کند و برای همین بود که خداوند هم کمک کرد که این تغییر عملی شود.

پیام مشارکت حداکثری به دنیا

وی ادامه داد: در واقع یکپارچگی و وحدت مردم در سایه رهبری امام(ره) منجر به پیشبرد امور کشور و شکل‌گیری جمهوری اسلامی، عبور از جنگ 8 ساله و مقاومت در مقابل فشارها و تحریم‌ها شده است. امروز هم حوادث دی‌ماه 98 وضعیت خاصی را برای کشور در سطح جهانی ایجاد کرده و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع ایشان یکپارچگی و انسجام حداکثری در میان اقشار مختلف جامعه به وجود آورده است که اگر این وحدت و انسجام مدیریت و حفظ شود می‌توان از آن به مثابه یک ظرفیت عظیم برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات بهره برد.

کریمی اصفهانی اظهار کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات پس از حضور میلیونی در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی به دنیا و به ویژه آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که پشتوانه مردمی نظام یک امر شعاری و تبلیغاتی نیست، بلکه حقیقتی عینی است و دشمن نمی‌تواند با فشار و تحریم و تهدید این وحدت و یکپارچگی را بشکند. اگر هم دشمن زمانی به طمع افتاده و توطئه‌های خود را پیش برده به خاطر وجود برخی تزلزل‌ها و چند دستگی‌ها بوده که وحدت را دچار اختلال کرده است.

ضرورت توجه به نگاه رهبری به حضور مردم در انتخابات

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار درباره برخی نگرانی‌ها نسبت به کاهش مشارکت در انتخابات و راهکار ایجاد نشاط سیاسی گفت: رهبر معظم انقلاب برای تشویق به مشارکت سیاسی پیش از این بیان کردند که همه ایرانیان، حتی مخالفان نظام و شخص ایشان، به خاطر ایران در انتخابات شرکت کنند و این سخن مبنای قرآنی دارد، زیرا ایشان نمی‌گویند به من یا نظری که من دارم رأی دهید، بلکه همه را تشویق به حضور برای تعیین سرنوشت خود می‌کنند و این نشانه اعتقاد بالای ایشان به حق مشارکت برای همه ایرانیان است.

وی تأکید کرد: اگر کسانی تفاوت نگاه با رهبری دارند اگر به ایران و امنیت کشور علاقه‌مندند باید با حضور خود دشمنان را مأیوس کنند و اگر چنین رویکردی در رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی مورد توجه قرار گیرد زمینه مشارکت حداکثری فراهم می‌شود.

کریمی اصفهانی یادآور شد: امروز به واسطه همین حمایت‌ها و پشتیبانی میلیونی مردم از جمهوری اسلامی است که نظام توانسته در صحنه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از موضع اقتدار وعزت وارد شود و نقش‌آفرینی مؤثر داشته باشد، لذا دستاورد حضور مردم تنها متعلق به داخل ایران نیست و ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: براین مبنا حصول توفیقات بیشتر و نزدیک شدن به اهداف غایی انقلاب با حضور همه‌جانبه و مقتدرانه مردم محقق شود و لذا هر فردی در ایران با هر سلیقه و گرایشی اعم از ملی و دینی با هدف تقویت جایگاه ایران در جهان باید در انتخابات شرکت کند تا تسلط بر کشور هیچ‌گاه به ذهن بیگانگان خطور نکند. این عدم تسلط بیگانگان و مستکبران بر کشور هم یک آموزه صریح قرآنی و اسلامی است و هم نشانه میهن‌دوستی و ایران‌دوستی است.

ویژگی اصلی مجلس در تراز گام دوم انقلاب

کریمی اصفهانی درباره ویژگی‌های مجلس و نماینده در تراز گام دوم انقلاب با توجه به اینکه یازدهمین انتخابات مجلس اولین انتخابات در این گام است، گفت: ویژگی ثابت و مهمی که هر دوره باید مجلس و نمایندگان از آن برخوردار باشند تبعیت از ولایت و اخلاص بیشتر است. نکته مهم اینکه دشمن به مسئله فساد در نظام امید بسته است، لذا این مجلس باید به شدت ضد فساد بوده و نمایندگان آن سلامت مالی و اقتصادی بالایی داشته باشد.

وی افزود: از سوی دیگر این مجلس به لحاظ روحیه و فکر باید جوان و در میدان عمل نیز فعال و چابک باشد و منافع شخصی و منفعت‌طلبی نباید به ذهن آنها خطور کند. همچنین نگاه به توان داخل و چشم بستن به خارج باید از اولویت‌ها و ویژگی‌های اصلی اولین مجلس در گام دوم انقلاب باشد.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در پایان اظهار کرد: علاوه براین شاخص‌ها این مجلس باید به لحاظ اقتصادی از سطح بالای نخبگی و کارشناسی برخوردار باشد تا بتواند در مسیر حل مشکلات و معضلات اقتصادی طرح‌ها و ایده‌های مشخص، علمی و عملیاتی ارائه دهد و بتواند دولت را در حل این مشکلات یاری کند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha