معامله قرن تمام هستی آمریكا را به باد می‌دهد / «یجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ»؛ معیار قرآنی انتخابات
کد خبر: 3875193
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
معاون فرهنگی قوه قضائیه:

معامله قرن تمام هستی آمریكا را به باد می‌دهد / «یجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ»؛ معیار قرآنی انتخابات

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی با یادآوری اینكه این روزها بحث معامله بزرگ قرن مطرح است، گفت: ترامپ گمان می‌كند كه این هم یكی از قمارهایی است كه می‌تواند انجام دهد ولی نمی‌داند كه با این قمار همه هستی خود را به باد می‌دهد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه امروز، 10 بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه كه هم‌اكنون در حرم شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است، با تأكید بر اینكه باید در محضر قرآن و اهل بیت(ع) درس آموخت،‌ گفت: قرآن باید هدایتگر كار و تلاش زندگی ما باشد.
وی با تأكید بر اینكه هدایت را در قرآن باید جست، افزود: قرآن نور مبینی است كه نه برای گذشتگان و منطقه‌ای خاص كه برای كل جهان و هر زمان و برای زندگی ماست و برای آن است كه زندگی دنیای ما را در شكل آخرت بنیان نهد و از مبدأ و تا آخر را سامان دهد.

قرآن تنها برای تلاوت نیست
صادقی تأكید كرد: قرآن فقط برای این نیامده است كه تلاوت شود، بلكه آمده كه هادی ما باشد و دستمان را بگیرد و حبل متین الهی است و با راهنماهای عترت این چراغ هدایت كل هستی ما را نورافشانی می‌كند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه یادآور شد: اگر در قوه قضائیه اهتمام ویژه‌ای به مسائل قرآنی داریم، یك دلیل مهمش این است كه اگر می‌خواهیم به عدالت كه آرزوی همه بشریت است دست یابیم، تنها در سایه قرآن میسر است و اگر می‌خواهیم به حق برسیم تنها در سایه قرآن امكان‌پذیر است و از این روست كه در برنامه‌های معاونت فرهنگی قوه قضائیه و در رأس آن‌ها برنامه‌های قرآنی اعم از آموزش قرآن، مفاهیم و تفسیر و انس با قرآن در بین همكاران و خانواده‌های آنان قرار گرفته است و مسابقات قرآن یكی از آن برنامه‌هاست.

وی با بیان اینكه قرآن را باید خواند و فهمید و به كار بست، گفت: از آیه آیه قرآن می‌توان برای همه لحظات زندگی درس آموخت. وقتی این حوادثی كه در جهان جریان دارد، مشاهده می‌كنیم باید آن‌ها را به قرآن عرضه كنیم تا راهنمایی و هدایت كند البته در پرتو عترت.

قیم قرآن، اهل بیت(ع) است
صادقی با تصریح اینكه قیم قرآن اهل بیت(ع) هستند كه می‌توانند تفسیر درست آن را ارائه دهند، گفت: اگر بتوانیم در پرتو آموزه‌های قرآن و عترت حركت كنیم، هیچ‌وقت نه دچار فتنه می‌شویم و نه فتنه گر می‌شویم و نه فریب می‌خوریم و نه به بیماری قلب دچار می‌شویم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در ادامه با بیان اینكه حوادث عجیبی این روزها در جریان است، گفت: حوادث بسیار مهم پر از افت و خیز در سطح دنیا در حال رخ دادن است و انگار دنیا دارد آماده اتفاقات بزرگ دیگری می‌شود. جهان كفر و شرك دست به دست هم داده‌اند تا اینكه منطقه ما را به آشوبی جدید مبتلا كنند و وضعیت مسلمانان را به هم بزنند و حرم قبله اول آن‌ها را از دست آن‌ها بگیرند.

معامله قرن تمام هستی آمریكا را به باد می‌دهد
وی با یادآوری اینكه این روزها بحث معامله بزرگ قرن مطرح است، گفت: ترامپ قمارباز گمان می‌كند كه این هم یكی از قمارهایی است كه می‌تواند انجام دهد ولی نمی‌داند كه با این قمار همه هستی خود را به باد می‌دهد و این انسان قمارباز كه در رأس همه شیطنت‌های عالم نشسته است، برنامه‌های عجیب و غریبی دارد اجرا می‌كند.

صادقی، یكی از حماقت‌های ترامپ قمارباز را ترور سردار دل‌ها برشمرد كه این مسابقات به نام ایشان نامگذاری شده است و سپس ادامه داد: به دستور ترامپ، سردار قاسم سلیمانی را شهید كردند ولی نمی‌دانست كه خون آن مرد خدا و جهاد كاری می‌كند كه دودمانش را بر باد خواهد داد و نفرت از آمریكا در تمام دل‌ها ابدی شد. در مبارزه با آمریكا خون تازه‌ای دمیده شد و مقاومت حیات تازه‌ای پیدا كرد و گام اولش به كمال رسید و اینك گام دوم است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینكه امروز انقلاب ما جان تازه‌ای گرفته است، گفت: انقلاب یك حیات و یك موجود زنده و ارگانیك است كه نیازمند دمیدن جان است و با خون ایشان جان تازه‌ای در آن دمیده شده است.

وی یادآور شد: امروز می‌خواهند قبله اول مسلمین را تقسیم كرده و به یهودی‌ها بدهد و فلسطینی‌ها را اخراج كرده و قدس شریف را از دست مسلمانان بیرون آورند در حالی كه ترامپ دست به قمار بزرگی زده است.

صادقی آیات 51 تا 54 سوره مائده را یادآور شد و گفت: در این آیات خداوند ویژگی‌های دو دسته را برمی‌شمارد یكی ویژگی‌های كسانی كه در دلشان بیمار است، ایمان دارند ولی در دلشان بیماری است و فریب می‌خورند و می‌خواهند با یهود و نصارا كه قرآن می‌فرماید آن‌ها را به دوستی نگیرید، دوستی می‌كند و دسته دوم نیز مؤمنان صادق هستند كه در راه خدا استوارند كه شهید سلیمانی مصداق اتم این دسته است.

وی با تأكید بر اینكه طبق این آیات قرآن خداوند در كارهای مؤمنان گشایش می‌كند و نباید از یهود و نصارا و دشمنان ترسید، گفت: طبق این آیات كسانی كه در دلشان مرض است در نهایت پشیمان می‌شوند چنانچه امروز می‌بینیم برخی از فلسطینی‌هایی كه زمانی طرح دوستی با اسرائیل ریختند، فهمیدند كه چه كلاهی سرشان رفته و پشیمان شده‌اند و اكنون جهان عرب به شدت از پیمان كمپ دیوید پشیمان است و فهمیدند راه آن نیست كه به سمت اسرائیل بروند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه اظهار كرد: ویژگی قومی كه خداوند در این آیات وعده داده بود، این است كه نسبت به مؤمنان خاكسار بوده و نسبت به كافران سرسخت هستند و مجاهدت در راه خدا می‌كنند و از سرزنش هیچ سرزنش‌ كننده‌ای نمی‌ترسند كه مصداق آن سردار دل‌ها بود.

وی یادآور شد:‌ این فضل خداوند است كه به هر كس بخواهد می‌دهد و خدا واسع و علیم است و دستش باز است و تأكید می‌فرماید كه اینقدر از یهود و نصارا نترسید آن‌ها به شما ضرر نمی‌رسانند اگر با خدا باشید و این پیام قرآن هم برای فلسطینی‌ها و هم حكام جهان عرب و هم حكام ایرانی و هم دولتمردان و مسئولان و مردم مفید است كه باید به آن خوب گوش بسپاریم.

طبق آیات قرآن تولی با دشمنان اسلام صحیح نیست
صادقی با تأكید بر اینكه طبق آیات قرآن نباید از یهود و نصارا بترسیم و به آنان تولی و تقرب پیدا كنیم و از سوی دیگر با مجاهدت در مسیر حق عمل كنیم چرا كه خدا با ماست، گفت: این پیام قرآن برای امروز ماست و همه ما باید با گوش جان بشنویم كه شهید سلیمانی این پیام قرآن را به گوش جان شنید و به آن عمل كرد و از هیچ چیز نترسید و حركت كرد و همه مشاهده كردیم كه خدا به او چه عزت و توفیق و پیروزی داد.

وی همچنین یاد و خاطره دیگر شهدای مقاومت اعم از ابومهدی، مدافعان حرم، فاطمیون، زینیون و غیره را گرامی داشت و گفت: اینان تربیت یافته مكتب قرآن بودند كه امروز به ما درس می‌آموزد كه این حقایق قرآنی امروز هم زنده است و مربوط به گذشته و زمان پیامبر(ص) نیست و قرآن مسیر هدایت را روشن می‌كند و باید از آن درس بگیریم.

«یجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ»؛ معیار قرآنی انتخابات
معاون فرهنگی قوه قضائیه به در پیش‌رو بودن انتخابات مجلس اشاره كرد و گفت: باید كسانی كه در انتخابات انتخاب می‌كنیم مصداق این آیه شریفه و البته جزو دسته دوم یعنی یجاهدون فی سبیل‌الله باشند و این معیار قرآنی در انتخابات است.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های قوه قضائیه اشاره كرد و گفت: در حوزه كاری خودمان عدلیه قرآن به ما می‌گوید عدل را با احسان همراه كن لذا ما عدالت و احسان را هر دو با هم می‌خواهیم. كرامت انسانی باید در دستگاه قضایی ارتقا پیدا كند همچنان كه عدالت باید ارتقا پیدا كند و این را سرلوحه كار خودمان قرار دهیم.

وی با بیان اینكه كه از تمام ابعاد قرآن می‌توانیم بهره بگیریم، گفت: اگر حوادث روزگار را به قرآن عرضه كنیم، می‌توانیم از آن هدایت بگیریم اما سئوال اینجاست كه چه باید كنیم و تكلیف امروز ما چیست و كافی است كه به قرآن اعتقاد و ایمان داشته باشیم و بدانیم وعده‌های قرآنی صادق است و وقتی خدا می‌گوید هر كس كه خدا را یاری كند خدا او را كمك می‌كند، این وعده صادق است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به برگزاری این مسابقات گفت: در این دوره از مسابقات 12 هزار نفر در كشور ثبت‌نام كردند كه شامل كاركنان و خانواده‌های آنان و در رده‌های سنی زیر 16 سال و بزرگسال بودند و از این تعداد 7 هزار نفر در مسابقات كتبی شركت كردند كه در مرحله دوم آن 5 هزار نفر، مرحله سوم 4 هزار نفر و در مرحله نهایی نیز 52 نفر به رقابت پرداختند.

صادقی گفت: رشته‌های شفاهی نیز در سه مرحله شهرستانی، استانی و كشوری برگزار شد كه 186 نفر در مرحله نهایی و در 12 رشته در شهر شیراز به رقابت پرداختند كه شامل رشته‌های حفظ كل، حفظ 10 جزء، 20 جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، مفاهیم و حفظ موضوعی قرآن بوده است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در پایان گفت: از ویژگی‌های این دوره از مسابقات این است كه باید افراد شركت‌كننده سطح خود را ارتقا دهند و این پیش‌شرط شركت در مسابقات است.

انتهای پیام
captcha