نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای بررسی معامله قرن
کد خبر: 3875323
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای بررسی معامله قرن

گروه بین‌الملل ـ سازمان همکاری اسلامی، روز دوشنبه، 14 بهمن‌ماه سال جاری، نشستی اضطراری در سطح وزیران خارجه این سازمان برای بررسی معامله ننگین قرن برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «العرب الیوم»، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این نشست با هدف بررسی مسئله فلسطین و طرح به اصطلاح صلح آمریکا در شهر جده برگزار می‌شود.
 
این سازمان تأکید کرد: هرگونه تلاش برای حل و فصل نزاع میان اسرائیل و فلسطین باید براساس قانون بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل در این زمینه باشد.
 
«یوسف بن احمد العثیمین»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این رابطه اعلام کرد: براساس قانون بین‌الملل و قطعنامه‌های بین‌المللی، قدس شریف بخش جدایی‌ناپذیر سرزمین‌های اشغالی فلسطین در سال 1967 میلادی است.
 
عربستان سعودی درحالی قرار است میزبان نشست وزیران امورخارجه سازمان همکاری اسلامی باشد که به همراه امارات و بحرین از طرح معامله قرن حمایت کرده است.
 
همچنین، اتحادیه عرب نیز قرار است در سطح وزیران امورخارجه روز شنبه در قاهره و به ریاست عراق برای بررسی معامله جعلی قرن جلسه اضطراری برگزار کند.

ترامپ روز سه‌شنبه (هشتم بهمن) برای نخستین بار از طرح سازش خود موسوم به «معامله قرن» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید پرده برداشت.

طرح معامله ننگین و جعلی قرن خواستار چشم‌‌پوشی آوارگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود و طرحی است که نقض آشکار مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل است.

این طرح همچنین در پی الحاق قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی است.
انتهای پیام
captcha