«معامله قرن»؛ مهر مرگ بر شناسنامه شورای امنیت و آغاز محو رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3876274
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

«معامله قرن»؛ مهر مرگ بر شناسنامه شورای امنیت و آغاز محو رژیم صهیونیستی

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس اداره تبیلغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه سکوت مرگ بار شورای امنیت بر معامله قرن، عملآ مهر مرگ را بر شناسنامه این شورا زد، گفت: اعلام«معامله قرن» از سوی رئیس جمهور آمریکا «آغاز محو رژیم صهیونیستی» به دست ملت‌های منطقه با محوریت جبهه مقاومت از جغرافیای منطقه خواهد شد.

«معامله قرن» مهر مرگ بر شناسنامه شورای امنیت و آغاز محو رژیم صهیونیستی از جغرافیای خاورمیانهحجت‌الاسلام علی مراد کیانی، فعال فرهنگی و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: پس از جنگ جهانی اول در 8 ژانویه 1918، ویلسون، رئیس جمهور وقت آمریکا برای ایجاد صلح و پیشگیری از جنگ دیگری در دنیا اعلامیه 14 ماده‌ای صادر کرد که بر سه محور تنظیم شده بود.
وی افزود: محور‌های این اعلامیه، «جلوگیری از جنگ در نظام بین‌الملل»، «به توافق رسیدن بر سر مسائل اختلافات مرزی و قومی در اروپا» و «تشکیل مجمعی از کشورهای جهان برای حفظ صلح» بود که بر اساس همین اصول، جامعه ملل شکل گرفت.
کیانی اضافه کرد: از آنجائی که ممنوعیت جنگ در این اصول لحاظ نشده بود، پس از 21 سال در اول سپتامبر سال 1939 جنگ جهانی دوم در اروپا با حمله آلمان به لهستان آغاز شد.
این فعال فرهنگی اضافه کرد: این جنگ سپس به سایر نقاط جهان گسترش یافت و تا 2 سپتامبر 1945 به طول انجامید که بزرگترین فاجعه انسانی در این جنگ اتفاق افتاد و 73 میلیون نفر در این جنگ اعم از نظامیان و مردم عادی کشته شدند.
وی گفت: این فاجعه خونین جهانی، باعث شد تا پس از غلبه متفقین (آمریکا، شوروی، انگلیس، چین، فرانسه و...) بر متحدین (آلمان، ژاپن و ایتالیا) کشورهای پیروز را برای پیشگیری از جنگ‌های دیگر در سطح جهان به تکاپو بیاندازد و پس از چند کنفرانس از قبیل: یالتا، سانفرانسیسکو، تهران و ... اقدام به تآسیس سازمان ملل متحد، متشکل از کشورهای جهان نمایند.
کیانی ادامه داد: این سازمان که دارای 6 رکن بود یکی از ارکان مهم آن را جهت پیشگیری از جنگ و ایجاد صلح در جهان با عنوان «شورای امنیت» اختصاص دادند اما این شورا در دوران حیاط خود نتوانست مانع از جنگ‌های بزرگی از قبیل، جنگ آمریکا با ویتنام، اعراب و اسرائیل ، ایران و عراق و... شود. این فعال سیاسی ادامه داد: در این شورا، پنج کشور پیروز به عنوان عضو دائم درآمده که از امتیاز حق وتو برخوردار شدند، این شورا که برای پیشگیری از جنگ بوجود آمده بود، با فروپاشی شوروی و پایان نظم نوین جهانی توسط ایالات متحده آمریکا، به مرور اهمیت خود را از دست داد.

اعلام«معامله قرن» از سوی  آمریکا موجب تثبیت جبهه مقاومت می‌شود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی همدان گفت: تا جایی که آمریکا بدون مجوز شورای امنیت در سال 2003 به عراق حمله کرد و پس از آن اقدامات مشابهی انجام داد، که این شورا را بیش از پیش تضعیف کرد.
وی ابراز کرد: ضعف عملکرد شورای امنیت در بحران‌های منطقه خاورمیانه در قرن 21 و در نهایت اقدام تروریستی دولت آمریکا در شهادت سردار سلیمانی و سکوت او در این اقدام شوم آمریکا و پس از آن اعلام «معامله قرن» توسط رئیس جمهور آمریکا با ایجاد یک بحران جدید در منطقه خاورمیانه و سکوت مرگ‌بار این شورا، عملآ مهر مرگ را بر شناسنامه شورای امنیت زد و پایان عمر 75 ساله آن شورا را رقم زد.
کیانی گفت: اعلام«معامله قرن» از سوی رئیس جمهور آمریکا به صورت یک طرفه نه تنها موجب «تثبیت جبهه مقاومت» شده بلکه کشورهای دیگر را نیز به حمایت از این جبهه و فلسطین ترغیب نموده که ثمره آن «آغاز محو رژیم صهیونیستی» به دست ملت‌های منطقه با محوریت جبهه مقاومت از جغرافیای منطقه خواهد شد.
این تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل عنوان کرد: پس از آن دولت‌های خائن عرب همسو با رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز در امان نخواهند بود و پایان حاکمیت ننگین آنها بر برخی کشورهای مسلمان رقم خواهد خورد.

انتهای پیام
captcha