تأکید معاون رئیس پارلمان عراق بر اخراج فوری آمریکا
کد خبر: 3877068
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲

تأکید معاون رئیس پارلمان عراق بر اخراج فوری آمریکا

گروه بین‌الملل ـ معاون اول رئیس پارلمان عراق در واکنش به مداخلات مکرر سفارت آمریکا در امور داخلی این کشور، گفت: واشنگتن باید هرچه سریع‌تر خروج نیروهای آمریکا از عراق را آغاز کند.

معاون رئیس پارلمان عراق خطاب به آمریکا: فوراً از عراق خارج شوید

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عراقی براثا، «حسن کریم الکعبی»، معاون اول رئیس پارلمان عراق پنج‌شنبه، 17 بهمن شدیداً به دخالت‌های سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد و تأکید کرد: آمریکا در عراق به دنبال توطئه است.

در بیانیه دفتر الکعبی خطاب به آمریکا آمده است: «پیش‌تر به شما گفته بودیم که در امور عراق دخالت نکنید؛ چرا که ملت ما به‌خوبی به حجم توطئه‌ها و نقشه‌های شما واقف است و می‌داند که شما به دنبال خیرخواهی برای آن‌ها نیستید».

همچنین حسن کریم الکعبی پیش از این در بیانیه‌ای دیگر، سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه «یکی از علل عدم بر چیدن پایگاه نظامی خود در عراق نظارت و کنترل ایران است چون ایران یک معضل جدی است»، واکنش نشان داده و تأکید کرده بود که عراق اجازه نخواهد داد تا به منطقه‌ای تبدیل شود که از آن به کشور دیگری حمله شود. او گفته بود که برای خارج ساختن سربازان و مقامات نظامی آمریکا از عراق و پایان بخشی به قرار داد امنیتی با عراق در مجلس قانونی تدوین خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha