حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن پایه‌های مشروعیت نظام را تقویت کرد
کد خبر: 3878321
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
محسن پاک‌آیین:

حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن پایه‌های مشروعیت نظام را تقویت کرد

معاون بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن به لحاظ مردمی بودن یک اتفاق منحصربه‌فرد در سطح جهان است، گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز گذشته به مانند چهل سال پیش به منزله تأیید و آری مجدد به نظام اسلامی و تقویت مشروعیت جمهوری اسلامی است و این یکپارچگی و وحدت ملی بیانگر پافشاری مردم بر مقاومت در مقابل سیاست‌های خصمانه آمریکاست.

محسن پاک‌آیین

محسن پاک‌آیین، معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره تأثیر حضور سه‌گانه حداکثری مردم در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی، راهپیمایی روز 22 بهمن و انتخابات هفته آینده مجلس شورای اسلامی در ارتقای جایگاه بین‌المللی کشور و افزایش قدرت چانه‌زنی جمهوری اسلامی در مجامع جهانی گفت: حمایت مردم از نظام‌های سیاسی در موارد مختلفی خود را نشان می‌دهد که یکی از این موارد تجمعات و راهپیمایی‌های بزرگ مردمی در حمایت از آرمان‌ها و اهداف آن نظام سیاسی است.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی هم که متکی به دو اصل اسلامیت و جمهوریت و به عبارت دیگر مردمسالاری دینی است این حمایت‌ها در قالب تجمعات مردمی جلوه و تأثیرات خاص منطقه‌ای و جهانی خود را دارد و مردم علیرغم تبلیغات دشمنان ایران به صحنه می‌آیند و حمایت خود را از انقلاب و نظام با مشارکت حداکثری اعلام می‌دارند.

حضور گسترده مردمی به مثابه مقوم مشروعیت و مقبولیت نظام

وی بیان کرد: بارزترین جلوه این حمایت حضور یکپارچه و گسترده مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن است که یک اتفاق منحصر به‌فرد در سراسر جهان است. در هیچ کجای دنیا چنین پیوندی بین مردم و نظام سیاسی در سالگرد پیروزی و استقلال یک کشور مشاهده نمی‌شود. در سایر کشورها در جشن سالروز استقلال، مراسم رسمی با حضور مقامات برگزار می‌شود و پیام‌های تبریکی رد و بدل می‌شود اما مردم در صحنه حضور چندانی ندارند و مراسم کاملا به صورت دولتی است برخلاف کشور ما که این مراسم کاملا مردمی است. از همین جهت است که حضور مردم در این روز به منزله تأیید و آری مجدد به نظام اسلامی و تقویت مشروعیت جمهوری اسلامی تعبیر می‌شود.

پاک‌آیین اظهار کرد: از مقاطع مهم دیگر حضور که پیام‌ مهم و مؤثری را به دنیا ارسال می‌کند موضوع انتخابات است. مردمسالاری دینی پدیده جدیدی است که با پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا به وجود آمد. در کشور ما مردم به طور کامل بر سرنوشت خود حاکم هستند و همه مسئولان، حتی رهبری نظام، با رأی مستقیم یا غیر مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و این یک ویژگی خاص است که در کشورهای دیگر به این شکل وجود ندارد.

دو پیام مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس 

معاون بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب بیان کرد: از این منظر حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس نماد مقبولیت و مشروعیت نظام و اعتماد آنها به این ساختار سیاسی از یکسو و ناامید ساختن دشمنان برای صدمه زدن به کشور از سوی دیگر است.

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان و تایلند اظهار کرد: امروز که در عصر اطلاعات و گسترش فضای مجازی هستیم هدف اصلی دشمن این است که افکار عمومی مردم ایران را در جهت اهداف خود ساخته و هدایت کنند و یکی از اقدامات دشمن در فضای مجازی ناامید ساختن مردم نسبت به آینده کشور است. به همین جهت حضور حداکثری مردم در صحنه‌های مختلف از جمله در انتخابات خنثی‌کننده جنگ نرم و رسانه‌ای دشمن است.

تشییع میلیونی سپهبد سلیمانی پشتوانه حضورهای گسترده آتی

وی ادامه داد: البته پشتوانه این دو حضور گسترده که یکی دیروز به نمایش درآمد و دیگری تا روزهای آتی به امید خدا محقق خواهد شد، شهادت سپهبد سلیمانی و حضور میلیونی و عظیم مردم در مراسم تشییع ایشان بود. تجدید میثاق مردم با آرمان‌های این قهرمان مبارزه با تروریسم و حامی اصلی نظام اسلامی و ولایت فقیه، نشان داد که مردم همچنان به آرمان‌های اصلی انقلاب وفادار بوده و این به مثابه یک ذخیره بزرگ اجتماعی برای نظام سیاسی در حضور مردم در 22 بهمن و انتخابات مجلس عمل کرد و می‌کند.

پاک‌آیین درباره تأثیر مستقیم این حضورهای گسترده در تضعیف سیاست‌های خصمانه و ضد ایرانی ترامپ گفت: حضور مردم در 41 سال اخیر منبع قدرت نرم جمهوری اسلامی بوده است و دشمن اصلی ما نیز در این مدت آمریکا بوده و آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی حکومت‌های منطقه برای اینکه بتوانند طرح‌های ضد ایرانی خود را عملی کنند نیازمند حامیان داخلی در ایران هستند و لذا بر روی مردم ایران سرمایه‌گذاری بالایی کرده‌اند.

حضور حداکثری، تقویت‌کننده گفتمان مقاومت

معاون بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: آمریکایی‌ها از یکسو با تحریم‌های شدید اقتصادی به دنبال تحت فشار قرار دادن مردم و فراهم کردن فضای شورش از درون هستند و از سوی دیگر با لبخندهای موذیانه و ادعای دروغ آمادگی برای مذاکره تضعیف مقاومت مردم ایران را دنبال می‌کنند، اما تا به امروز هیچ یک از این ترفندها به نتیجه نرسیده و حضور مردم در صحنه‌های اخیر به مثابه یک قدرت بازدارنده در مقابل توطئه‌ها و تحریم‌های آمریکا عمل کرده است.

پاک‌آیین در پایان تصریح کرد: لذا اشتراک نظر و یکپارچگی مردم با حضورشان در صحنه باعث تقویت مقاومت جامعه در مقابل آمریکا خواهد شد و قطعا می‌تواند ترامپ و اذناب وی را در پیشبرد سیاست‌های ضد ایرانی ناامید کند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha